Co na to pis?

1. Data: 2012-12-03 06:16:23

Temat: Re: Co na to pis?
Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego pis nawet nie mruknie o rytualnym uboju.?

Przeciez caly czas oni tylko o tym: a to brzoza, a to hel,
a to trotyl ...

Nullification

2. Data: 2012-12-07 15:55:42

Temat: Co na to pis?
Od: ???????????? <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego pis nawet nie mruknie o rytualnym uboju.?
Na żywe oczy mamy lobbing w polityce, gdzie wysooko postawieni
urzędnicy bezczelnie w oczy kłamią, bo są sponsorowani przez firmy,
które na łamaniu prawa i krzywdzie zwierząt chcą zarobić. Co to za
opozycja, gdzie ma jak na dłoni pokazane co się wyprawia, jak wielka
korupcja jest w rządzie, że nie wyją o prokuratora, sąd? Czyźby i oni
interes w tym mieli, czyli opozycja to już zatraciła się w tworkach?

3. Data: 2012-12-07 16:53:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2012 07:55:42 -0800 (PST), ???????????? napisał(a):

> Dlaczego pis nawet nie mruknie o rytualnym uboju.?

Bo ma ważne sprawy na głowie, nie te bzdety.
(by XL)

4. Data: 2012-12-07 18:43:48

Od: ???????????? <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Gru, 17:53, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Fri, 7 Dec 2012 07:55:42 -0800 (PST), ???????????? napisa (a):

> Bo ma wa ne sprawy na g owie, nie te bzdety.
> --
> XL  Warto ci jest autentyczno wn trza - warto by nawet chamem, ale
> takim, eby ka dy szuka twego towarzystwa.
>  (by XL)

To jest sprawa korupcyjna w rządzie, Tusk kłamie jak z nut, że niby
nie wiedzą czy zwierzęta cierpią, bo od piędziesięciu lat są robione
badania i te są jednoznaczne. Minister rolnictwa w łape wziął jak ten
cały PSL.

5. Data: 2012-12-07 18:45:45

Od: ???????????? <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Gru, 07:16, "pluton_" <p...@p...onet.pl> wrote:

> Przeciez caly czas oni tylko o tym: a to brzoza, a to hel,
> a to trotyl ...
>
> --
> pozdrawiam
> P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
> Nullification

No właśnie, afere mają w PSL jak na tacy , Tusk kryje i kłamie, a ci
tworkowicze o brzozach.

6. Data: 2012-12-07 19:20:00

Temat: W kwestii uboju rytualnego. (was: Co na to pis?)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2012 10:43:48 -0800 (PST), ???????????? napisał(a):

> [...]
> nie wiedzą czy zwierzęta cierpią, bo od piędziesięciu lat są robione
> badania i te są jednoznaczne. Minister rolnictwa w łape wziął jak ten

Powtarzam: to, że Tusk kłamie, to sprawa jasna jak słońce. Kłamał, kłamie i
będzie kłamał. Jeśli przestanie, to go zabiją jak Leppera.

A podczas prawidłowo dokonanego rytualnego uboju zwierzęta NIE cierpią.

"(...)Akcja przeciwko ubojowi rytualnemu dyktowana jest w pierwszym rzędzie
nie względami humanitarnemi, a politycznemi. W zastosowaniu do stosunków w
Polsce wskazuje na to okoliczność, że akcję tę zapoczątkowało w całej
Polsce Str. Nar., dla którego jest ona przede wszystkiem środkiem walki
przeciw­ ko żydom. Również ton wniosku Stronnictwa Narodowego, jak ustęp o
?wstrętnych wyzywających minach, brodatych na pół obnażonych oprawcach
rzezackich" lub końcowy zwrot wniosku o ?niepożądanym odruchu mas" w razie
?bagatelizowania" spra­wy uboju rytualnego, dobitnie wskazuje, że tu
niezupełnie cho­dzi o humanitaryzm.

*******

Przymus ogłuszania zwierząt obowiązywał przed wojną w Finlandji w latach
1902?1913, i w Saksonji w latach 1892?1910. Uchylenie tego przymusu było
następstwem stwierdzenia, że ubój rytualny nie ustępuje pod względami
humanitarności innym systemom uboju (Dresdner Journal, Kónigl. S?chsischer
Staats-Anzeiger Nr. 296 vom 22 Dezember 1910).(...)"

"(...)OPIEKA NAD ZWIERZĘTAMI W ŚWIETLE PRZEPISÓW RELIGJI ŻYDOWSKIEJ.

Opieka nad zwierzętami za ich życia i dbałość o oszczędza­nie zwierzętom
bólu i cierpień przy dokonywaniu uboju przeni­ka całą religijną literaturę
żydowską, poczynając od Pięcioksięgu Mojżesza czyli Tory, tej pierwszej i
najświętszej księgi ży­dowskiej, a kończąc na pracach religijnych doby
ostatniej. Biblja, Talmud i uczeni żydowscy z czasów późniejszych
sformułowali cały szereg przepisów w kwestji stosunku ludzi do zwierząt,
przyczem przepisy te niejednokrotnie redagowane są w ten sposób, że odnoszą
się równocześnie i w jednakowej mie­rze do ludzi i zwierząt, co szczególnie
dobitnie akcentuje huma­nitarny stosunek prawodawców żydowskich do świata
zwierzę­cego. Część przepisów i zasad religijnych żydowskich w przed­miocie
opieki nad zwierzętami, zarówno o charakterze ogólnym jak kazuistycznym,
cytujemy niżej dla ilustracji:

1) W kwestji doniosłości opieki nad zwierzętami.

a) ?Opieka nad zwierzętami jest nakazem religijnym, usankcjonowanym przez
Torę" (Talmud Babiloński, traktat Sa­bat, karta 128 b; Talmud Babiloński,
traktat Baba Mezia, kar­ta 36 b).

b) Kto nie odczuwa litości dla zwierząt, tego nawiedza cierpienie. (Talmud
Babiloński, traktat Baba Mezia, k. 85 a).

c) Końcowy fragment księgi proroctw Jonasza (słowa Bo­ga) : ?A ja bym nie
miał żałować Niniwy, miasta tak wielkiego, w którem jest więcej niżeli sto
i dwadzieścia tysięcy ludzi, któ­rzy nie umieją rozeznać między prawicą
swoją i lewicą swoją, ? i bydła wiele" (rozdz. IV, 11).

2) W kwestji żywienia zwierząt.

a) ?Nie wolno kupować bydlęcia, zwierzęcia lub drobiu, o ile nie
przygotowano dla nich pożywienia" (Talmud Jerozo­limski, traktat Jebamot,
rozdz. XV; Talmud Jerozolimski, trak­tat Ktubot, rozdz. IV).

b) Komentując ustęp Biblji: ?Dam też trawę na polach twoich, dla bydła
twojego i będziesz jadł, a najesz się" (5 księ­ga Mojżesza X, 15). Talmud
powiada: ?Zabronionem jest czło­wiekowi spożywać pokarm, zanim nie nakarmi
swego bydlęcia, gdyż powiedziane : ?Dam też trawę na polach twoich, dla
bydła twojego", a dopiero później ?i będziesz jadł a najesz się" (Tal­mud
Babiloński, traktat Berachot, karta 40 a ; Talmud Babiloń­ski, traktat
Gitin, karta 62 a). Ten sam ustęp Biblji starożytni mędrcy żydowscy
zaopatrują w następującą uwagę: ?dobrze świadczy o człowieku, jeśli bydło
jego karmione jest do syta", (księga ?Syfri", rozdział ?Ejkew", § 16).

c) Komentując ustęp Biblji: ?Noe mąż sprawiedliwy, doskonałym był, za wieku
swego; z Bogiem chodził Noe" (1 księga Mojżesza VI, 9) starożytni mędrcy
żydowscy powiadają: ?Noe był sprawiedliwym mężem, gdyż karmił w arce
stworzenia Bo­że" (Księga ?Midrasz Tanchuma", rozdział o Noem, § 5).

d) ?Koguta należy nakarmić i nie można zadowolić się mniemaniem, że
znajdzie pokarm w śmieciach; podobnież kota, wychowanego w ognisku domowem"
(Księga ?Chajej Adam",zasada 45 § 1).

e) W myśl przepisów religijnych prace rolne wykonywa­ nie były w Palestynie
z przerwą roczną każdego 7-go roku, zwa­nego rokiem odpoczynku. W roku tym
nie obsiewano gruntów, a plony samorzutnie wyrosłe przeznaczone były w
przeważają­cej części dla ubogiej ludności i dla zwierząt. W związku z tem
Pięcioksiąg Mojżesza zawiera następujące przepisy:

?Przez sześć lat osiewać będziesz ziemię twoje, a będziesz zgromadzał
urodzaj jej ; ale siódmego roku zaniechasz jej ; że odpocznie, aby jedli
ubodzy ludu twego, a co zostanie po nich, poje zwierz polny. Także uczynisz
winnicy twojej, i oliwnicy twojej" (2 księga Mojżesza, XXIII, 10?11).

?I będzie, co się urodzi w onem odpoczynieniu ziemi, to­ bie na pokarm, i
słudze twemu, i służebnicy twej, i najemniko­wi twemu, i przychodniowi
twemu, który mieszka z tobą. Także bydłu twemu, i zwierzowi, który jest w
ziemi twojej, będzie wszystek urodzaj jej na pokarm" (3 księga Mojżesza
XXV, 6?7).

f) Fragment psalmów Dawida: ?Chwalcie Pana... który daje bydłu pokarm ich,
i kurczętom młodym, które wołają do niego" (psalm CXLVII, 9) wskazuje, iż
według wierzeń żydów Bóg dba o pożywienie dla zwierząt i ptactwa.

3) W kwestji pracy zwierząt i dnia odpoczynkowego po pracy.

a) ?Nie będziesz orał wołem i osłem pospołu" (5 księga Mojżesza XXII, 10).
Przepis ten ? zdaniem filozofa aleksan­dryjskiego Filona ? ma na względzie
opiekę nad zwierzętami, gdyż wół posiada więcej sił niż osieł i praca
wespół z wołem jest dla osła nader męcząca.

b) ?Nie zawiążesz gęby wołowi młócącemu" (5 księga Mojżesza XXV, 4).

c) ?Należy zwierzęta domowe uwolnić od pracy, gdy mają rodzić" (Księga
?Sefer Chassidim" § 667).

d) ?Jeśli konie ciągną wóz po uciążliwej drodze, albo na wysoką górę i nie
mogą podołać ciężarowi, należy im niezależ­nie od tego, czy koń stanowi
własność żyda lub nieżyda, przyjść z pomocą z uwagi na obowiązek okazania,
zwierzętom litości, a to w tym celu, by woźnica nie zmuszał koni batem do
pracy, przekraczającej ich siły" (Zbiór Praw żydowskich ?Szulchan Aruch"
rabina Zelmana z Lidy, rozdział ?O opiece nad zwie­rzętami") .

e) ?Ale dnia siódmego odpoczynienie jest Pana Boga twe­go; nie będziesz
czynił żadnej roboty weń, ty i syn twój, i cór­ka twoja, sługa twój, i
służebnica twoja, bydlę twoje, i gość twój, który jest w bramach twoich" (2
księga Mojżesza XX, 10; o księga Mojżesza V, 14).

f) ?Przez sześć dni będziesz odprawował roboty twoje; ale dnia siódmego
odpoczniesz, aby sobie wytchnął wół twój, osieł twój, i żeby wytchnął syn
niewolnicy twojej, i przychodzień"

(2 księga Mojżesza XXIII, 12).

4) W kwestji zakazu dręczenia zwierząt i obowiązku okazywania zwierzętom
pomocy.

a) ?Nie wolno dokonywać uboju, o ile mięso z uboju nie jest przeznaczone do
spożycia i wiadomo, że ulegnie zepsuciu" (Księga ,,Sefer Chassidim" § 687).

b) Wół, napastujący ludzi, winien być w myśl przepisów Biblji uśmiercony (2
księga Mojżesza XXI, 28). Według Tal­mudu uśmiercanie wołu mogło nastąpić
jedynie na mocy orze­czenia kompletu 23 sędziów, podobnie jak w razie
sądzenia czło­wieka za przestępstwo (Talmud Babiloński, traktat Baba Ka­ma,
k. 39 a).

c) Rozpowszechniony wśród żydów zwyczaj gratulowania osobie, która kładzie
nową odzież, i wyrażania jej życzenia: ?obyś przeżył te szaty i włożył
nowe", jest niedopuszczalny w wypadku, gdy ktoś kładzie nowe buty lub
okrycie, robione ze skóry bydlęcej, ponieważ urzeczywistnienie tego
życzenia po­woduje konieczność zabicia bydlęcia celem uzyskania skóry na
inne okrycie, a to sprzeczne jest z zasadą, wyrażoną w psal­mach: ?a
miłosierdzie Boże nad wszystkiemi sprawami Jego" (Zbiór Praw żydowskich
?Szulchan Aruch" Orach Chaim, art. 223 § 6).

d) ?Kto, wstępując w zawód szocheta (rzezaka rytualne­go), zaczyna po raz
pierwszy, nie odmawia błogosławieństwa ?szehechjanu" (?żeś nam dozwolił
dożyć tej chwili"), ustanowio­nego dla debjutu, gdyż wykonywanie danego
zawodu połączone jest z uśmiercaniem stworzeń Bożych" (Zbiór Praw
Żydowskich ?Szulchan Aruch" Jore-Dea art. 28 § 2, komentarz Remo).

e) ?Krowy też ani owcy z płodem ich, nie zabija się dnia jednego" (3 księga
Mojżesza XIII, 28). Przepis ten ma na celu oszczędzanie krowie bolesnego
dla niej widoku zarzynania jej płodu, gdyż zwierzęta odczuwają przywiązanie
do swego po­tomstwa, podobnie jak ludzie (Majmonides, ?More Nebuchim",
księga III, rozdz. 48).

f) ?Gdybyś trafił gniazdo ptasie, przed sobą w drodze, na jakimkolwiek
drzewie, albo na ziemi, a w niem ptaszęta albo jajka, a matka by siedziała
na ptaszętach albo na jajkach, nie bierz macierzy z dziećmi; ale wolno
puściwszy matkę, dziecię weźmiesz sobie, abyć się dobrze działo, i żebyś
przedłużył dni twoje" (5 księga Mojżesza XXII, 6?7). Przepis ten ma na celu
oszczędzanie ptakom przykrości, jakiej doznałyby, widząc swoje pisklęta,
zabrane przez ludzi (Majmonides, tamże).

g) ,,Bóg lituje się nie tylko nad ludźmi, ale także nad zwie­rzętami, gdyż
powiedziane (3 księga Mojżesza XIII, 28) ?krowy też, ani owcy z płodem ich
nie zabija się jednego dnia". I po­dobnie jak względem zwierząt, Pan Bóg
pełen jest miłosierdzia względem ptactwa, gdyż powiedziane (5 księga
Mojżesza XXII 6?7) ,,gdybyś trafił gniazdo ptasie, przed sobą w drodze" i
t. cl. (Księga Midrasz Rabba, Deuteronomium VI).

h) Polecił Pan Bóg, aby Mojżesz powtórzył Faraonowi na­ stępujące słowa: ?A
tak poślij teraz, zgromadź bydło twoje, i wszystko, co masz na polu ; bo na
każdego człowieka, i na bydlę, które znalezione będzie na polu, a nie
będzie zegnane w dom, spadnie na nie grad, i pozdychają" (2 księga Mojżesza
IX, 19). Ustęp ten Midrasz zaopatruje w następującą uwagę: ?Patrz, jak
miłosierny jest Pan Bóg, że nawet w chwili gniewu lituje się nad
grzesznikami i ich bydłem; bowiem grad miał jedynie zniszczyć plony na roli
i przeto Pan Bóg uprzedził Egipcjan o mającem nadejść niebezpieczeństwie,
aby uchronili siebie i bydło swoje" (Księga Midrasz Rabba, Exodus XII).

i) ,.Nie wolno bezużytecznie wyrządzać zwierzętom przykrości, jak
nadmiernie objuczać, albo bić gdy nie mogą chodzić, albo drażnić się z
kotem celem pobudzenia do pisku. Mędrcy żydowscy powiadają, że Pan Bóg
karać będzie jeźdźców za to, że biją konie, na których jeżdżą" (Ks. ?Sefer
Chasidim" § 44).

j) ?Nie należy bić bydlęcia, o ile zatrzymało się w drodze, gdyż widocznie
coś mu dolega, a grzechem jest nadwerężać siły jego" (Księga ?Sefer
Chassidim" § 668).

k) ?Zabrania się zawiązywać nogi bydlęciu, zwierzęciu lub ptakowi w sposób
sprawiający ból" (Zarys Praw żydowskich ?Kicur Szulchan Aruch" § 19).

1) ?Zabrania się sadzić ptaka na jajka ptasie innego ga­tunku, gdyż sprawia
to ptakowi ból" (,,Kicur Szulchan Aruch").

m) ?Nie należy odcinać bydlęciu ogona, gdyż pozbawia go to możności
odpędzania much i naraża skutkiem tego na przy­krości" (Księga ?Sefer
Chassidim" § 589).

n) ?Jeżeli byś ujrzał, że osieł tego, który cię ma w niena­wiści leży pod
brzemieniem swojem, azali zaniechasz, abyś mu pomóc nie miał? owszem,
uratujesz go pospołu z nim" (2 księga Mojżesza XIII, 5). Komentując ten
nakaz religijny Talmud nadmienia: ?Opieka nad zwierzętami jest nakazem
religijnym, usankcjonowanym przez Torę i przeto brzemię, ciążące na
bydlę­ciu należy zdjąć bez żądania za to wynagrodzenia" (Talmud
Ba­biloński, traktat Baba Mezia, k. 32b).

o) ?Gdy bydlę wpadnie do dołu, z którego trudno chwi­lowo je wydobyć,
należy mu dostarczyć jedzenia i miękkiej podściółki, z uwagi na obowiązek
litości dla zwierząt" (Talmud Babiloński, traktat Sabat, k. 128 b).(...)"

Cytaty z http://www.the614thcs.com/19.1727.0.0.1.0.phtml
Polecam CAŁOŚĆ artykułu, naprawdę warto przeczytać, żeby WIEDZIEĆ.

Nigdzie wcześniej ani później, w żadnym prawie prócz żydowskiego, sprawa
stosunku człowieka do zwierząt nie była tak pieczołowicie uregulowana ani
nigdzie tak pozytywnie traktowana! NASZE tzw konwencjonalne dzisiejsze
metody uboju i traktowania zwierząt hodowlanych zanim zostaną ubite wołają
o pomstę do nieba, to istny zwierzęcy holocaust - nie jest nim w żadnym
razie ubój rytualny.

Ba, śmierć przez wykrwawienie to jedna z najłagodniejszych form odbierania
sobie życia - wielu samobójców ją wybiera.
--
XL ?Pragnąłbym umrzeć taką lekką śmiercią, jak zwierzęta, zabijane metodą
rytuału żydowskiego".

7. Data: 2012-12-07 19:47:41

Temat: Re: W kwestii uboju rytualnego.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2012 20:20:00 +0100, Ikselka napisał(a):

Uzupełniam pochodzenie cytatu:

"NACHUM ASZ
Rabin Gminy Wyzn. Żydowskiej w Częstochowie
W OBRONIE UBOJU RYTUALNEGO
Wydanie trzecie, uzupełnione
W MARCU 1936."

> [...]
> ?bagatelizowania" spra­wy uboju rytualnego, dobitnie wskazuje, że tu
> niezupełnie cho­dzi o humanitaryzm.(...)

Jak widać sprawa stara jak ten świat - historia cały czas się powtarza i
kto jej (historii) oraz tematu nie zna, można mu wszystko wmówić i
przełknie, bo głupi. I daje sobą (pożal się Boże politykom) powodować jak
owca...

Poniżej o autorze rozprawy:

"O autorze:
Rabin ortodoksyjny Nachum Asz (1858?1936) ? przywódca częstochowskiej
społeczności żydowskiej przez 47 lat. Urodzony w Grodzisku pod Warszawą.
Absolwent uczelni talmudycznych. Po otrzymaniu smichy rabinackiej najpierw
był rabinem w Nieszawie, a od 1889 roku ? w Częstochowie. Członek
ugrupowania Mizrachi, zwolennik syjonizmu. Działacz syjonistycznych
organizacji charytatywnych Keren Hajesod and Keren Kajemet. Rabin garnizonu
polskiej armii, stacjonującego w Częstochowie. Według informacji w
Wikipedii, "Kompromisowy, związany z polskością, uczestniczył w
uroczystościach patriotycznych i utrzymywał dobre stosunki z biskupem
Teodorem Kubiną. (...) Doznał ataku serca podczas odbywającej się w
synagodze akademii żałobnej w rocznicę śmierci Józefa Piłsudskiego. Kilka
godzin później zmarł. Pochowany na cmentarzu żydowskim w Częstochowie. Jego
wnuczką jest polsko-izraelska pisarka Irit Amiel."

Drugie wydanie jego książki "W OBRONIE UBOJU RYTUALNEGO" było rozprowadzone
wśród wszystkich posłów Sejmu RP, jako prezentacja oficjalnego stanowiska
żydowskiego wobec zagadnienia szechity. "

http://www.the614thcs.com/19.1727.0.0.1.0.phtml
--
XL w obronie uboju rytualnego

8. Data: 2012-12-07 20:16:34

Od: "Bogdan Idzikowski" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kto jej (historii) oraz tematu nie zna, można mu wszystko wmówić i
> przełknie, bo głupi. I daje sobą (pożal się Boże politykom) powodować jak

Nigdy nie przypuszczałem, że zgodzę się z tobą. Ale tylko w kwestii uboju
rytualnego. Ale z innych względów. Czysto praktycznych. To są duże
pieniądze. I jeśli chcecie z tych pieniędzy zrezygnować, to później nie
pierdolcie o rosnącym bezrobociu lub wzrastającym zadłużeniu.
I nie sądźcie, że jeśli Polska zdecyduje o rezygnacji z owego uboju, to nikt
inny tego nie będzie robił. Jesteście w błędnym błędzie. Inni aż nogami
przebierają by przejąć te dochody.
I jeszcze jedna kwestia. Ubój rytualny nie dotyczy tylko żydów! Wszystkich
muzułmanów także. A jest ich od ***uja i ciut ciut na świecie!

wku***wiony głupotą niektórych

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować
swoją karierę polityczną".

9. Data: 2012-12-07 20:24:27

Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeciez caly czas oni tylko o tym: a to brzoza, a to hel,
> a to trotyl ...

> No właśnie, afere mają w PSL jak na tacy , Tusk kryje i kłamie, a ci
tworkowicze o brzozach.

Nie o brzozach, tylko o rytualnym uboju szambonura.

Nullification

10. Data: 2012-12-07 20:24:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2012 21:16:34 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

> Nigdy nie przypuszczałem, że zgodzę się z tobą. Ale tylko w kwestii uboju
> rytualnego.

No idę się zabić, że "tylko" 33333-)

> Ale z innych względów. (...)

Mało istotne, z jakich.

> I jeszcze jedna kwestia. Ubój rytualny nie dotyczy tylko żydów!

A kto twierdzi, że "tylko"?

> wku***wiony głupotą niektórych

Głupich nie sieją, sami się rodzą.

(by XL)

Katolicy sprzedają Polaków.
Jak osiągnąć życie wieczne??? Ważna informacja! :D
Dobranoc :)
uczelnie swieckie powinny byc wolne swiatopogladowo, i otwarte na na wszystkie religijne wyznania
wlasciwie powinno sie zmienic nazwe tej grupy