Co o tym myślicie [ot na temat usenetu]

1. Data: 2003-12-10 11:00:19

Temat: Co o tym myślicie [ot na temat usenetu]
Od: "ExtraVirgine" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

!!! *** ComPress zbada grupy dyskusyjne *** !!!

Agencja public relations ComPress wprowadza do swej oferty usługowej monitoring
grup dyskusyjnych.

___Firmy muszą więc reagować na pojawiające się tam opinie, tym bardziej, że
nie zawsze są one zgodne z prawdą___ - mówi Łukasz Malczewski, account manager
w ComPress.

adres ten genialnej firmy http://www.compress.pl/index.php

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Czy to początek manipulacji w usenecie???

pozdr,
grzesio [nudny]

1. Data: 2003-12-10 11:12:47

Temat: Re: Co o tym myślicie [ot na temat usenetu]
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

ExtraVirgine napisal(a):

>Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
>Czy to początek manipulacji w usenecie???

To nie jest zaden poczatek. Firmy sa obecne w Internecie od dawna.
Obecne na rozne sposoby.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-12-10 11:37:14

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-10 12:00:19 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *ExtraVirgine* skreślił te oto słowa:

> [...]
>
> adres ten genialnej firmy http://www.compress.pl/index.php
>
> Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
> Czy to początek manipulacji w usenecie???

Ja jestem tylko ciekawa czy maja pozwolenie własciciela hierarchii pl* na
monitorowanie jego prywatnej własnosci. Jesli nie, to TS moze sporą kaskę z
nich wyciągnąć :))

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2003-12-10 11:40:04

Od: "Robert Rosłoń" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Były przypadki, ze tzw. zwykły użytkownik pluł jaka to ta firma zła, a potem
się okazało, że to pracownik konkurencji (chodziło o instytucje finansowe)-
to jeden znany mi ptrzypadek, na pewno były inne...
Całkiem odwrotne też... ;->

--

Robert Rosłoń
Nihon Tai Jitsu

1. Data: 2003-12-10 11:58:20

Od: "tribeca" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ExtraVirgine" <g...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:67ea.000000dd.3fd6fcc3@newsgate.onet.pl...

> Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
> Czy to początek manipulacji w usenecie???

początek? pr-owcy robią to od dawna:)

1. Data: 2003-12-10 12:09:14

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
że
> nie zawsze są one zgodne z prawdą___ - mówi Łukasz Malczewski, account

Czysty Orwell! Knorr mnie pozwie za krytyke?! Niestety, ciagle zaweza sie
ilosc miejsc, gdzie mozna swobodnie wypowiadac swoje poglady ;(

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-12-10 13:04:47

Temat: Re: Co o tym my?licie [ot na temat usenetu]
Od: "Ewa (siostra Ani)" <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:
> [...]
> monitorowanie jego prywatnej własnosci. Jesli nie, to TS moze sporą kaskę z

Usenet.pl nie ma wlasciciela... Nie ma tez "prywatnych" wiadomosci.
Wszystkie wiadomosci wyslane na usenet sa publiczne.

Ewcia

1. Data: 2003-12-10 21:13:15

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon napisal(a):

>Czysty Orwell! Knorr mnie pozwie za krytyke?!

Dobrze, wyobraz sobe, ze masz firemke, ktora cos tam produkuje. No i
ktos na liscie dyskusyjnej Cie obsmarowuje w wyniku czego spadaja Ci
sprzedaz. Obsmarowuje Cie powtarzajac niesprawdzone plotki. Co robisz
w takiej sytuacji?

>Niestety, ciagle zaweza sie
>ilosc miejsc, gdzie mozna swobodnie wypowiadac swoje poglady ;(

Wydaje mi sie, ze mozez pisac. Ale prawde. I to taka, ktora mozesz
udowodnic.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-12-10 22:58:34

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisal
w wiadomosci news:f03etv876cctutmimg8d2qq12fe078kta5@4ax.com...

> [...]
> ktos na liscie dyskusyjnej Cie obsmarowuje w wyniku czego spadaja Ci
> sprzedaz. Obsmarowuje Cie powtarzajac niesprawdzone plotki. Co robisz

Korzystam z tego, ze istnieja w kodeksie odpowiednie paragrafy o ochronie
dobr osobistych, rzucaniu oszczerstw itd. Tak bylo i jest i nikt tego nie
kwestionuje. Natomiast dzialania takie jak przedstawione w watku, moga
prowadzic do wywierania naciskow na ludzi zmierzajacych do ograniczania
swobody wypowiedzi w iternecie. I dalej, im mozniejsza firma (np. Knorr),
tym te naciski moga byc wieksze. Mysle, ze usenet to doskonale miejsce gdzie
mozna zbadac opinie ludzi o produkcie. Jezeli jakis produkt ma zla reputacje
i firmie spada z tego powodu sprzedaz, to jest to tylko jeden z mechanizmow
rynkowych. I nie ma znaczenia, czy ludzie o tym mowia w necie czy u cioci na
imieninach. Poniewaz internet stal sie potega w przekazywaniu informacji, to
oczywiste, ze wiele firm chcialoby na to miec wplyw i manipulowac opiniami.

> Wydaje mi sie, ze mozez pisac. Ale prawde. I to taka, ktora mozesz
> udowodnic.

A jak napisze, ze np. jakis tam produkt Wedla wg mnie jest kompletnie do
d... to jak to zakwalifikujesz? Mam udowadniac, ze moj gust jest odpowiedni
i moze byc przez producenta tego czy owego tolerowany? Co do tych miejsc,
gdzie mozna swobodnie wypowiadac poglady, to jednak uwazam, ze coraz
czesciej kryterium jest nie prawda, tylko zgodnasc z obowiazujaca polityczna
poprawnoscia. Ale to juz moje odczucie, nie musisz sie z tym zgadzac. ;o)

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-12-10 23:03:06

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

Wlasciwie to mozna do sprawy podejsc tez tak: Firmy musza reagowac na
pojawiajace sie opinie, bo musza sie liczyc z klientem. Moze wcale nie
chodzi o sciganie tych co osmielaja sie krytykowac, tylko poprawe jakosci
produktu na podstawie opinii konsumenckich? Taka odmiana badania rynku? No
to moze nie ma co psioczyc?

Agata Solon, naturalna

zupa pomidorowa
placek