Co polozyc na nierownej podlodze?

1. Data: 2003-08-31 10:25:37

Temat: Co polozyc na nierownej podlodze?
Od: "Hadaar" <h...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Mam do podjecia trudna decyzje odnosnie podlogi w mieszkaniu (stare
budownictwo). Problem polega na tym, ze w obecnym stanie na podlodze lezy
50-letni parkiet, pod parkietem plyta pazdzierzowa a pod plyta - popekany
beton, nawet gruz. Wykonawca poinformowal mnie, ze aby uzyskac w tych
warunkach prosta podloge musialby zerwac wszystko do golych stropow i zrobic
gigantyczna wylewke. Tyle, ze koszt takiej operacji scina z nog.

Szukamy wiec innych rozwiazan:
1) wycyklinowac obecny parkiet - moim zdaniem odpada, bo parkiet kiepsko
wyglada (silne przebarwienia, mnostwo duzych szpar)
2) polozyc panele na obecny parkiet - bardzo niechetnie. Nie chcialbym klasc
paneli.
3) zerwac parkiet, zostawic plyte i na plyte polozyc deski sosnowe (na inne
drewno mnie nie stac)

To wymyslil wykonawca.
Co sadzicie o tych rozwiazaniach? Zwlaszcza zalezy mi na Waszych opiniach co
do deski sosnowej - slyszalem, ze jest bardzo nietrwala, miekka, szybko sie
odbarwia, odciskaja sie w niej meble i tak dalej.

Przed pojawieniem sie tego problemu chcialem polozyc Finish Parkiet,
natomiast wykonawca twierdzi, ze podloga bedzie zbyt nierowna aby parkiet
sie trzymal.
Ma racje?
Jesli tak - czy mozna cos zrobic w tych warunkach (poza zrywaniem
wszystkiego i wielka wylewka) aby na tyle poprostowac podloge, aby w miare
nadawala sie pod parkiet?

Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi - w ciagu tygodnia musze podjac
decyzje co z podloga.

Pozdrawiam,
Hadaar

1. Data: 2003-08-31 15:57:10

Temat: Re: Co polozyc na nierownej podlodze?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hadaar" <h...@w...interia.pl> napisał w wiadomości

> 1) wycyklinowac obecny parkiet - moim zdaniem odpada, bo parkiet kiepsko
> wyglada (silne przebarwienia, mnostwo duzych szpar)

Moznaby ten parkiet przebić ponownie i dopiero cyklinować

> 2) polozyc panele na obecny parkiet - bardzo niechetnie. Nie chcialbym
klasc paneli.

Ewentualnie panele drewniane. To cos w stylu finish parkietu właśnie.

> 3) zerwac parkiet, zostawic plyte i na plyte polozyc deski sosnowe (na
inne drewno mnie nie stac)

Odradzam. Dokładnie z powodów o których piszesz - sosna jest bardzo miękka.

> Jesli tak - czy mozna cos zrobic w tych warunkach (poza zrywaniem
> wszystkiego i wielka wylewka) aby na tyle poprostowac podloge, aby w miare
> nadawala sie pod parkiet?

Jest jeszcze jedna mozliwość; zerwać obecny parkiet i płyte paździerzową, na
to położyć płytę OSB i dopiero parkiet. Tylko czy to będzie tańsze niz
wylewka?
I jeszcze jedno pytanie: dlaczego koszt wylewki ścina z nóg? On to chce
robić wylewką samopoziomującą???? Bez jaj, normalna zaprawę dać, koszta będa
kilkakrotnie mniejsze!

J.

1. Data: 2003-09-02 06:30:33

Od: "Roland" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze jedno pytanie: dlaczego koszt wylewki ścina z nóg? On to chce
> robić wylewką samopoziomującą???? Bez jaj, normalna zaprawę dać, koszta będa
> kilkakrotnie mniejsze!

Zgadzam sie. Ew. na koniec samopoziomujaca. U siebie kladlem plytki gresowe i
wyrownalem nieco zaprawa, a potem troche grubiej kleju + plytki i jest super.
Polecam plytki - wbrew pozorom sa super.

Roland

1. Data: 2003-09-02 09:35:47

Od: "" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a deski podłogowe? (taka krzyżówka paneli i parkietu ) będzie solidna podłoga z
w miare cenowo przystępnych elementów

Pufy
SPRZEDAM - PANOL DYSPAN3
Okna