Co posadzić ?

1. Data: 2005-05-20 09:33:02

Temat: Co posadzić ?
Od: "Samanna" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukamy pomysłu - może ktoś podpowie laikom z ogrókiem co posadzić ...
Nasza działka jest ogrodzona z jednej strony siatką, za siatką przechodzi dróżka, po
której się kręcą ludzie (mieszkamy na wsi).
Kawałek ziemi za siatką jest też nasz - ok. 6 x 0.7 m. Na siatce posadziłam rózne
powoje, ale myslimy coby tu jeszcze posadzić na
tym kawałku ziemi, żeby sie dodatkowo osłonić. Może jakieś krzewy, "chaszcze"? Ale
jakie - jest tam raczej sucho.

z góry dziekuję za podpowiedzi
Samanna

2. Data: 2005-05-20 10:27:03

Temat: Re: Co posadzić ?
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym kawałku ziemi, żeby sie dodatkowo osłonić. Może jakieś krzewy,
"chaszcze"? Ale jakie - jest tam raczej sucho.

Po co czekać, postaw płot, a najlepiej mur.

Pozdrawia 3metrowo boletus

3. Data: 2005-05-20 10:38:57

Od: "ad" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "chaszcze"? Ale jakie - jest tam raczej sucho.

> Po co czekać, postaw płot, a najlepiej mur.

napisz jeszcze ze NTG i odeslij na pl.misc.budowanie ...
Darek

4. Data: 2005-05-20 10:46:41

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> napisz jeszcze ze NTG i odeslij na pl.misc.budowanie ...
> Darek

Nie pyskuj starszemu.

Pozdrawia boletus

5. Data: 2005-05-20 11:23:06

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d6kffr$gpl$1@nemesis.news.tpi.pl boletus
<b...@o...pl> napisał(a):

> Nie pyskuj starszemu.
>
> Pozdrawia boletus

Hejka. Prosiłem wczoraj, żebyś wziął aspirynę, sympatyczny kolego. ;-)
Pozdrawiam traktamentowo Ja...cki

6. Data: 2005-05-20 11:31:42

Od: "ad" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Prosiłem wczoraj, żebyś wziął aspirynę, sympatyczny kolego. ;-)
> Pozdrawiam traktamentowo Ja...cki

koniecznie w czopku !!
Darek

7. Data: 2005-05-20 13:50:36

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Samanna wrote:
> [...]
> kawałku ziemi, żeby sie dodatkowo osłonić. Może jakieś krzewy,
> "chaszcze"? Ale jakie - jest tam raczej sucho.

Nie wiem jacy są sąsiedzi w Twojej okolicy i czy roślinny rosnące za
płotem nie znikną któreś pięknego dnia. Tu gdzie ja mieszkam iglaki giną
nawet z ogrodów. W weekend złodziej wykopał 6 sporych tuj z terenu
przedszkola.
Generalnie chyba lepiej nie ryzykować i nie sadzic nic cennego.
Proponuję różę pomarszczoną (rosa rugosa) lub różę dziką (rosa canina).
Krzewy bradzo kolczaste więc złodziej się nie połaszczy. Będą dobrze
wyglądały w wiejskim krajobrazie. W szkólkach leśnych kosztują grosze
(dosłownie). Z owoców i płatków mozesz robić konfitury i wina.

Pozdrawiam
Bea

8. Data: 2005-05-20 16:17:37

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 May 2005 11:33:02 +0200, Samanna napisał(a):

> [...]
powoje, ale myslimy coby tu jeszcze posadzić na
> tym kawałku ziemi, żeby sie dodatkowo osłonić. Może jakieś krzewy, "chaszcze"? Ale

Nie piszesz jakie tam jest światło.
Ale berberysy może?
Nie są specjalnie wymagajace - przynajmniej thunbergii, wiele z nich szybko
rośnie i ładnie wygląda cały sezon, dobrze znoszą suszę i można je kupić
wszędzie.
Albo żywopłot mieszany ale o tym musisz już poszukać w archiwum.
Możesz też zajrzeć tutaj

http://tabaza.sapijaszko.net

Pozdrawiam
Marta