Co radzicie? - czyli uwagi na temat wykonczenia mieszkania

1. Data: 2001-09-18 14:32:30

Temat: Co radzicie? - czyli uwagi na temat wykonczenia mieszkania
Od: "Jazz" <j...@g...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Za czas jakis dostane "gole" mieszkanie.
Mam juz pomysl na jego urzadzenie ale ... no wlasnie - problemem jak zwykle
sa materialy ktorych nalezy uzyc. Zwlaszcza duzy dylemat mam w stosunku do
podlog w pokojach ... panel plytowy, panel drewniany, klepka czy zwykla,
starodawna deska ? Co radzicie?
Ostatnio juz wymyslilem ze np, do sypialni jako pomieszczenia o mniejszym
natezeniu ruchu mozna dac np. deske (taka zwykla) i do tego jakies male
"dywaniki" lub "misiowe wykladzinki". W koncu sypialnia powinna byc cieplym
pomieszczeniem.

Ale zostanie mi jeszcze jeden pokoj. Moze ktos ma jakies praktyczne
doswiadczenie z deska barlinecka (czyli panelem drewnianym). Trwalosc,
wytrzymalosc ... i jak to sie sprawuje w faktycznym uzytkowaniu. A moze
lepiej klepke ? Doradzcie cos.

Z gory dziekuje i pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-09-18 20:59:54

Od: "Bozena" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc:)
Z tego co mowisz wywnioskowalam ze najchetniej uzylbys desek,tylko nie wiesz
jak to sie ma od strony praktycznej.Napisz jakie meble sobie wymarzyles do
swojego mieszknka,bo moze sie okazac ze najkorzystniejsze w salonie beda
wlasnie tez deski,wiec moze tylko pomalowac lakierem i cieszyc sie ich
wodokiem przez najblizsze pare lat.Kazdy material daje zupelnie inny klimat
i moze calkowicie nie pasowac do tego ktory tobie najbardziej odpowiada.
Niestety nie mam doswiadczen z deskami.Mam parkiet,po roku troche popracowal
porobily sie gdzieniegdzie szpary,bo ponoc to przez zbyt suche powietrze
,ale i tak nie zdecydowalbym sie na nic innego.Bardzo lubie parkiet ulozony
w jodelke.
Przepraszam ze tak sie rozgadalam:)

1. Data: 2001-09-19 11:37:58

Od: "Teo" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jazz <j...@g...edu.pl> napisal:

> ... duzy dylemat mam w stosunku do
> podlog w pokojach ... panel plytowy, panel drewniany, klepka czy
zwykla,
> starodawna deska ?

Na poczatku roku sam sie zastanawialem: klepka czy panele. Ceny byly
porownywalne: porzadna klepka i dobre panele, ktore bralismy pod
uwage, kosztowaly (z reszta materialow, robocizna itp) po ok. 200 zl /
m. kw. A skoro imitacja (panel) kosztuje tyle, co prawdziwe drewno, to
wybor byl prosty.

Owo 200 zl / m rozlozylo sie mniej wiecej tak: 50% klepka (jesion),
25% inne materialy (listwy, cokoly, kleje, fugi, zywica, lakier), 25%
robocizna.

Deski nie bralismy pod uwage, bo: trzeba podniesc poziom podlogi
(legary!), bardziej widac ew. szpary (troche musi sie rozejsc), deska
inna niz sosna jest droga jak nieszczescie, i chcielismy miec "jedna
podloge" w prawie calym mieszkaniu .

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2001-09-19 22:31:54

Od: "MyszaQ" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jazz napisał(a) w wiadomości: <9o7lu0$27m$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>Moze ktos ma jakies praktyczne
>doswiadczenie z deska barlinecka (czyli panelem drewnianym). Trwalosc,
>wytrzymalosc ... i jak to sie sprawuje w faktycznym uzytkowaniu. A moze
>lepiej klepke ? Doradzcie cos.

Odradzam panel, bo jest bardzo glosny. Sama mam Stolarke Wolomin i zaluje,
ze nie polozylam parkietu.
Chodzisz w kapciach i tupiesz, a jak Ci cos spadnie na podloge, to huk jest
tak straszny, ze zawal murowany ;-) Musielismy polozyc dywany, zeby troche
wygluszyc, chociaz nie takie bylo zalozenie...
Co do walorow estetycznych, to nie mam zadnych zastrzezen. Wyglada bardzo
ladnie i nawet musze tlumaczyc, ze to panel, a nie parkiet.

Monika

1. Data: 2001-09-20 07:49:09

Od: "Barbet" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"MyszaQ" <m...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
> Co do walorow estetycznych, to nie mam zadnych zastrzezen. Wyglada bardzo
> ladnie i nawet musze tlumaczyc, ze to panel, a nie parkiet.

A jaki dawaliscie podklad pod te panele ?

Pozdr Barbet

1. Data: 2001-09-20 17:44:56

Od: "MyszaQ" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbet napisał(a) w wiadomości: <9oc77n$qp3$1@news.tpi.pl>...

>A jaki dawaliscie podklad pod te panele ?

Standardowy, jak sadze. Folia + pianka.
Ale podejrzewam, ze to nie jest kwestia podkladu, tylko tego, ze podloga nie
jest przyklejona do podloza i w zwiazku z tym zyje wlasnym zyciem.

Monika

1. Data: 2001-09-21 06:38:06

Od: "Barbet" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Standardowy, jak sadze. Folia + pianka.
> Ale podejrzewam, ze to nie jest kwestia podkladu, tylko tego, ze podloga
nie
> jest przyklejona do podloza i w zwiazku z tym zyje wlasnym zyciem.

Podobno standardowa pianka jest do niczego, dlatego szukalismy czegos
bardziej tlumiacego. Dalismy 2 mm podklad, taki bardziej podobny do
styropianu ( Climapor, ok 4zl/m2, jest tez 4 mm), przy okazji zastepuje
folie. Wydaje mi sie, ze nie jest glosniej niz na innych podlogach
drewnianych (parkiet, mozaika). Panele mamy innego producenta, ale mysle,
ze one wszystkie sa podobne - ok. 15 mm grubosci, 3 warstwy drewna itd..
Przypuszczam, ze jeszcze lepsze efekty bylyby przy podkladzie z korka lub
zielonych plyt.
Polecam drewniane panele wszystkim, ktorzy musza klasc podlogi gdy juz
mieszkaja.

Pozdrawiam Barbet

Korek na podłodze
filc - Warszawa
Kuchnia - gdzie znajde w sieci informacje o projektowaniu instalacji?
Zmywarka
Kabiny PRYSZNICOWE..jakie?