Co to jest kyfoskolioza?

1. Data: 2004-07-02 14:33:52

Temat: Co to jest kyfoskolioza?
Od: "Sebastian Smolarczyk" <sX.smolarczykX@remove_this_and_X.uposX.comX.plX> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy ktos mi moze powiedziec co to jest kyfoskolioza? Google nie wystawia
niczego konkretnego w tym temacie. Moze jest to znane pod jakas inna nazwa?

Pozdrowienia
Sebastian

2. Data: 2004-07-02 14:42:15

Temat: Re: Co to jest kyfoskolioza?
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Smolarczyk <sX.smolarczykX@remove_this_and_X.uposX.comX.plX> napisał
(a):

> Witam!
>
> Czy ktos mi moze powiedziec co to jest kyfoskolioza? Google nie wystawia
> niczego konkretnego w tym temacie. Moze jest to znane pod jakas inna nazwa?

K_i_foskolioza.

JoP

3. Data: 2004-07-02 15:57:21

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos mi moze powiedziec co to jest kyfoskolioza? Google nie wystawia
> niczego konkretnego w tym temacie. Moze jest to znane pod jakas inna
nazwa?

Ja mam kifoze i skolioze (i jeszcze lordoze), ale o kyfoskoliozie nie
slyszalem... :)

pozdrowko
Szachysta

4. Data: 2004-07-02 16:04:04

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam kifoze i skolioze (i jeszcze lordoze), ale o kyfoskoliozie nie
> slyszalem... :)

Jeszcze tylko ododam, ze szanowna lekarska komisja wojskowa obdarowala mnie
kategoria zdrowia A!
Uczyc sie trzeba... :)

zdroofka
Szachysta

5. Data: 2004-07-02 19:35:15

Od: "k.ia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sebastian Smolarczyk napisał:
> [...]
> niczego konkretnego w tym temacie. Moze jest to znane pod jakas inna nazwa?

KIFOZA to fizjologiczne wygięcie kręgosłupa w płaszczyżnie strzałkowej.
Człowiek (dorosły) ma kifizę w odcinku piersiowym - w odróżnieniu od
lordozy szyjnej i lędźwiowej.

SKOLIOZA to boczne ( i patologiczne) skrzywienie kręgosłupa w
płaszczyźnie czołowej, często połączone z rotacją kręgów-rotoskolioza.

KIFOSKOLIOZA - inaczej: skolioza w odcinku piersiowym kręgosłupa

pozdrawiam - kinga

6. Data: 2004-07-03 18:13:53

Od: "India1" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szachysta" <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cc411o$llu$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jeszcze tylko ododam, ze szanowna lekarska komisja wojskowa obdarowala
mnie
> kategoria zdrowia A!
> Uczyc sie trzeba... :)

Generalnie to kifoza i lordoza to fizjologiczne krzywizny kręgosłupa (no
chyba, że są patologicznie powiększone), skor dali Ci "A" to musisz mieć nie
dużą skoliozę, albo słabo udowodniłeś swoje schorzenie (im tam na komisjach,
to jeśli nie wyłożysz kawa na ławę co ci dolega i dobitnie tego nie
podkreślisz i nie poprzerz papierkami od specjalistów, to dają Ci "a" nie
szczypiąc sie z tobą)

--
Forum dot. fizjoterapii, rehabilitacji, masażu:
http://forumfizjoterapeuty.prv.pl

7. Data: 2004-07-05 06:10:04

Od: "Sebastian Smolarczyk" <sX.smolarczykX@remove_this_and_X.uposX.comX.plX> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dziekuje za odpowiedzi.
K_Y_foskolioza wziela sie wprost z opisu zdjecia RTG. Nie jestem w temacie
obeznany, wiec przepisalem literka w literke co napisal lekarz.
Teraz przynajmniej wiem dlaczego Google tak slabo sie spisal (chociaz kilka
stron z takim zwrotem znalazl).

Pozdrawiam
Sebastian

8. Data: 2004-07-05 06:34:55

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to jeśli nie wyłożysz kawa na ławę co ci dolega i dobitnie tego nie
> podkreślisz i nie poprzerz papierkami od specjalistów, to dają Ci "a" nie

Zauwazylem, jak traktuja ludzi.

pozdrawiam
Szachysta

Ból szyi i ramienia