Co to są szalotki?

1. Data: 2001-09-21 20:36:55

Temat: Re: Co to są szalotki?
Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A dymka to po prostu jednoroczna cebulka. Malutka. Taką się sadzi i na drugi
rok rośnie z tego duża cebula:-)))
Pyszna jest glazurowana tylko strasznie dużo roboty przy obieraniu.
DominikaNM

1. Data: 2001-09-21 20:52:09

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dymka to po prostu jednoroczna cebulka. Malutka. Taką się sadzi i na
drugi
> rok rośnie z tego duża cebula:-)))
> Pyszna jest glazurowana tylko strasznie dużo roboty przy obieraniu.
Dwuletnia?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-09-21 21:34:03

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Magdaleno, Allium!
> I cebula i szalotka i czosnek to ta sama rodzina.
> pozdr. Jerzy

Kochany, ja, moi synowie i moj maz tez ta sama rodzina, a jakie inne walory!
Na serio, rodzina moze ta sama, ale smak inny, oj inny. Tak jak majeran
i oregano.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-09-21 21:44:58

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kochany, ja, moi synowie i moj maz tez ta sama rodzina, a jakie inne
walory!
> Na serio, rodzina moze ta sama, ale smak inny, oj inny. Tak jak majeran
> i oregano.
Ja nie o smaku, bo każdą z nich znam i wiem, do czego użyć ino o tym, że:
Cebulka dymka = cebulka cebulkowa = szalotka = cebula = czosnek.
Zgadza się?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-09-21 22:26:14

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> walory!
> Ja nie o smaku, bo każdą z nich znam i wiem, do czego użyć ino o tym, że:
> Cebulka dymka = cebulka cebulkowa = szalotka = cebula = czosnek.
> Zgadza się?

Co ty tu wypisujesz?! Kto ci dal mature?!

Dymka to allium ascalonium, cebula allium sepa, szalotka allium
ascalonicum, czosnek allium sativum

to zupelnie rozne gatunki. To wieksza roznica z punktu widzenia
systematyki niz np. miedzy dogiem a jamnikiem, ktore naleza di jednego
gatunku. Nie mowiac juz o tym, ze w praktyce kuchennej klasysfikacje
produktow wcale nie musza scisle odzwierciedlac klasysilkacji naukowej.

Wladyslaw

1. Data: 2001-09-22 02:09:26

Temat: Re: Co to sI szalotki?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
[...] Nie mowiac juz o tym, ze w praktyce kuchennej klasysfikacje
> produktow wcale nie musza scisle odzwierciedlac klasysilkacji naukowej.

I tu jest pies pogrzebany.

A co do allium, to w ogrodzie kwitnie mi takie ozdobne allium, calkiem
ladne i fioletowe, a kiedy przy nim piele czy wycinam, to zawsze mysle o
wloskim jedzeniu. I wlasnie ta cala kombinacja doznan
zapachowo-wzrokowo-dotykowych tworzy dobra kuchnie, naukowo sie nie da.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-09-22 09:10:04

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-09-22 10:09:12

Od: "Vefour" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak slusznie podnoszono, szalotka to taka mala cebulka (ale wieksza od
takich malych okraglych, ktore czesto mozna kupic zamarynowane), ale o
troche innym smaku. Z zastepowalnoscia jest trudno - cebule mozna szalotka,
ale szalotke raczej nie cebula ..... Anyway, mam inne pytanie:

DLACZEGO W POLSCE NIE MOZNA NABYĆ SZALOTKI? Przeciez nie wymaga to chyba
specjalnych warunkow glebowych i klimatycznych, a cebuli mamy w brod?
Podobnie z tymi malutkimi, okraglymi cebulkami? Moze zrzucimy sie na
wspolne, grupowe gospodarstwo rolne?

V.

Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-09-23 16:40:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wypowiadajacy na temat tego, czym jest szalotka i czym ja zastapic a
> bedziesz wiedzial o co chodzi Jerzemu (tak mysle, ze mu o to chodzilo -
Dzieki, przynajmniej ty czytasz wszystko po kolei. ;-)))
pozdr. Jerzy
PS
Nawet nie mozna sobie pozartowac, na powazne tematy. ;-)

1. Data: 2001-09-23 17:04:48

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eeeeeee... jednoroczna - dymka :-)))
DominikaNM

Facjata
paluszki do miesa i pytanie
Co trzeba zeby robic goralskie oscypki i je sprzedawac turystom ?
Tarta ze sliwkami wyszla mi.........
[OT] Jakie piwo?