paluszki do miesa i pytanie

1. Data: 2001-09-21 17:53:00

Temat: paluszki do miesa i pytanie
Od: "Katarzyna T. Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja babcia takie robila i planuje zrobic. Pytane, czy wyjda.... Gotuje sie
ziemniaki, uciera na miazge, dodaje tyle maki ile ziemniaki "zabiora", jedno
jajko. Ma byc twrde, ale elastyczne ciato. Kroi sie nozem i wrzuca na
osolona woede.
Ale - co to znaczy "zabiora"????? oproszyc maka tylko???
Pozdr, Kaska

1. Data: 2001-09-21 18:12:38

Temat: Re: paluszki do miesa i pytanie
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna T. Nowak <k...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ofuta$a86$...@n...onet.pl...
> [...]
> osolona woede.
> Ale - co to znaczy "zabiora"????? oproszyc maka tylko???

ciasto z gotowanych ziemniaków i mąki czesto robi się po jakimś czasie luźne
(po prostu bardzo miękkie) To zalezy od ziemniaków (młode potrzbują więcej
maki niż stare zimowe trupy).
Generalnie zrób tak: syp tyle mąki, żeby dało się zagnieśc ładne ciasto, nie
czekaj nie wiadomo ile, tylko od razu po zagnieceniu rób te kluseczki i
gotuj, bo ci się może wszystko porozłazić.

Pozdrawiam
Wkn

Co trzeba zeby robic goralskie oscypki i je sprzedawac turystom ?
Tarta ze sliwkami wyszla mi.........
[OT] Jakie piwo?
"Crestione"
Curacao