Co wy na to?

1. Data: 2008-08-21 19:40:20

Temat: Co wy na to?
Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

http://finanse.wp.pl/POD,17,wid,10278237,prasa.html Jak zwykle lobby
marketów wygrywa!

2. Data: 2008-08-21 19:43:20

Temat: Re: Co wy na to?
Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

* Zaparkowanie na miejscu przeznaczonym dla osoby niepełnosprawnej - 500
złotych. Przepis dotyczy dróg publicznych, więc prywatne drogi przed
hipermarketami nie są nim objęte.

3. Data: 2008-08-22 03:49:29

Od: "RS/S" <xxxxxxxx@neostrada..pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:g8kggk$lg0$1@news.dialog.net.pl...

> * Zaparkowanie na miejscu przeznaczonym dla osoby niepełnosprawnej - 500
> złotych. Przepis dotyczy dróg publicznych, więc prywatne drogi przed
> hipermarketami nie są nim objęte.

to i tak duży postęp jeżeli to będzie skutecznie przestrzegane
pozdr RS/S

4. Data: 2008-08-22 07:37:58

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-08-21 21:43, użytkowniczka/użytkownik Zmotoryzowany napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> * Zaparkowanie na miejscu przeznaczonym dla osoby niepełnosprawnej - 500
> złotych. Przepis dotyczy dróg publicznych, więc prywatne drogi przed
> [...]

O ile wiem, to cały kodeks drogowy dotyczy dróg publicznych :)
Jak kupisz tyle placu, i sobie wybudujesz swoje drogi - to i możesz wprowadzić ruch
lewostronny - i będzie to zgodnie z prawem.
Drogi prywatne rządzą są swoimi prawami, chyba że hipermarket (lub właściciel całego
kompleksu) wywiesi informację o tym że na terenie obowiązują przepisu ruchu
drogowego, wtedy i miejsca dla niepełnosprawnych są chronione jak w miejscach
publicznych.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

5. Data: 2008-08-22 12:44:04

Od: "RS/S" <xxxxxxxx@neostrada..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl>
napisał w wiadomości news:g8lqqu$53r$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
ruchu
> drogowego, wtedy i miejsca dla niepełnosprawnych są chronione jak w

hmmmm :-)))))))
a czy moge po w/w parkingu jezdzic pijany ?

Pozdr. RS/S

6. Data: 2008-08-22 19:29:00

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22.08.2008 14:44, użytkowniczka/użytkownik RS/S napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> wprowadzić ruch
> właściciel całego
> ruchu
> miejscach
>
> hmmmm :-)))))))
> a czy moge po w/w parkingu jezdzic pijany ?

Powiem tak, to zależy od regulaminu parkingu :)
Bo to jest ziemia prywatna, i to właściciel określa zasady - jeżeli by w tych
zasadach nie byłoby przepisu zabraniającego to tak :-), ale zazwyczaj hipermarkety -
wywieszają informację, że na terenie obowiązują przypisy kodeksu drogowego i mają z
głowy wywieszanie regulaminów.

Dlatego też na części parkingów przy hipermarketach, "wybudowano" tory kartingowe, na

wydzielonych częściach parkingu - na publicznych parkingach (drogach ) nie wolno
kartami jeździć, bo kart nie ma homologacji aby się po nich poruszać, a tutaj
właściciel może wydzielić teren, na którym, przepisy jego pozwalają na karty :-).

Co do lobby - to piechurzy też mają silne, bo za przejście na czerwony - teraz grozi
250 zł, a po zmianie tylko 100zł :)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

Grecja dla niepełnosprawnych
zpchr
Mayra czy Invacare