Co z "doprawianych" wisienek? :)

1. Data: 2003-05-03 18:02:01

Temat: Co z "doprawianych" wisienek? :)
Od: "Magdalena Kapuścińska" <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostało mi sporo pysznych owoców (przede wszystkim wisienek) po nalewce.
Nalewka została odcedzona, pachnie niesamowicie, teraz grzecznie osiada
(etap odmulania ;) ).

I pytanie do czego można wykorzystać owoce - żal mi się ich ot tak pozbyć,
bo wyglądają apetycznie (ale szanse na przejedzenie wszystkich są
niewielkie, głównie ze względu na moc spirytusu w nich zmagazynowaną :) ).

Czy da się na ich bazie zrobić wino (będzie fermentować..? ) ? Może wisienki
w czekoladzie? Jak???? Macie inne pomysły?

Wisienki, jagody, śliweczki i winogrona grzecznie czekają na pomysły :)

pozdrawiam,

--
a.

1. Data: 2003-05-03 18:26:10

Temat: Re: Co z "doprawianych" wisienek? :)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>w czekoladzie? Jak???? Macie inne pomysły?
>
>Wisienki, jagody, śliweczki i winogrona grzecznie czekają na pomysły :)

w zamierzchlych czasach, w szkole sredniej, w dzien moich imienin
Dorota, moja przyjaciolka zawlokla mnie do ostatniej lawki w
srodkowym rzedzie. Na rosyjskim. Normalnie siedzialysmy w 3
lawce. Poszlyszmy tam, schowalysmy sie za wysokich kolegow
i...Dorota wyciagnela z torby szkolnej kubeczek z lyzeczka, a w
kubeczku...owocki z nalewki. pozarlysmy to w ramach obchodow
moich imienin. wszystko. Pan od rosyjskiego troche sie zdziwili,
ze my, a szczegolnie Dorota, siedzimy NAGLE w ostatniej lawce.
wywolal mnie do odpowiedzi, ja mialam miekkie kolana, zaczelam
troche sie smiac i w ogole czulam sie srednio skoordynowana...pan
dal mi dwoje. Dorota, jako pupilka pana - najlepsza chyba z
rozyjskiego (ona ze wszystkiego miala piatki) - zerwala sie i
nawymyslala bardzo malutkiemu panu od rosyjskiego. Zamurowalo go
i anulowal mi dwoje, przy rechocie nas obu...z ostatniej lawki w
srodkowym rzedzie.

Radze isc za naszym przykladem i owocki pozrec. z kubeczka.
niekoniecznie na rosyjskim

Trys

p.s. wisienki w czekoladzie - bardzo dobra rzecz. odsaczyc je,
nawet wrecz podsuszyc (np w letnim piekarniku, roztopic
czekolade, nadziewac wisienki na wykalaczki, zamaczac w
czekoladzie kilka razy pod rzad, klasc (pomagajac sobie druga
wykalaczka) na folii aluminiowej. aaa - czekolada nie moze byc
bardzo ciepla, bo im cieplejsza tym plynniejsza (do czasu, do
czasu ale to juz inna rzecz)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-05-04 15:00:05

Od: "Magdalena Kapuscinska" <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Radze isc za naszym przykladem i owocki pozrec. z kubeczka.
> niekoniecznie na rosyjskim
Przepis w historyjka na wstepie - sliczne to bylo i wielkie dziekuje :)))))

Wisienki umoczone w czekoladzie schna juz na wykalaczkach powbijanych w
folie aluminiowa. W ten sposób nie tworza sie pod nimi spodeczki.
I co nie zmienia faktu ze owoców zostalo jeszcze na wielka impreze dla
wyglodzonych spirytusowych przetworów ;)

A wisienki w zajacach wielkanocnych z gorzkiej czekolady sa pyyyszne. W
tabliczkach z gorzkiej nawet lepsze ;)

pozdrawiam,

a.

1. Data: 2003-05-07 08:52:02

[...]