Co zjada rododendron?

1. Data: 2001-05-23 20:18:29

Temat: Co zjada rododendron?
Od: "marchewa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś robal upodobał sobie mój rododendron, być może nawet
cała ich rodzina bo od dwóch lat wygryzają ścieżki na
liściach. Raz prawie złapałam jednego ale niestety on był
szybszy -zwiał.
Boję się, że w tym roku znowu robalek się pojawi.
Czy ktoś wie,co to za jeden i jak go zniechęcić?

Katarzyna Szeffer
marchewa74 [at poczta.onet.pl]

2. Data: 2001-05-28 11:43:18

Temat: Re: Co zjada rododendron?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marchewa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szybszy -zwiał.
> Boję się, że w tym roku znowu robalek się pojawi.
> Czy ktoś wie,co to za jeden i jak go zniechęcić?

Takie jakby zatokowe wgłębienia?
Jeśli tak, to jest to opuchlak truskawkowiec. Jedno stadium (wybacz, że w
szczegóły nie wchodzę) wygryza liście. Pryskać liście późnym wieczorem lub
wczsnym porankiem Fastac'iem. Drugie stadium podgryza korzenie. Można
podlewać ziemię Basudinem w stężeniu 0,15%.
Walka, jak się dowiedziałam z tzw. literatury, jest konieczna, bo duża ilość
tych pałąkowatych, jednocentymetrowych chyba pędwaków może obeżreć korzenie
tak, że roślina padnie.

A swoją drogą zapomniałam dopisać opuchlak do listy płaczu w innym poście:)

Pozdrawiam, Basia.

MUSZKI
Brzozy - mszyce i inne robactwo
Co z tymi swierkami?!