Ćpuny

31. Data: 2013-08-11 23:12:44

Temat: Re: Ćpuny
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki
Jung był ogłoszone przez kler jak propagator satanizmu, a jego psychoanaliza jako
profanacja postacji Jezusa...........

http://www.andrzejwronka.com/archiwumtxt/jung.htm

.....Zamach na Jezusa Chrystusa
Istnieją sekty satanistyczne, które rozpoczęły od psychoterapii Junga, a skończyły na
lucyferycznym kulcie. Dlaczego? Nie jest to wcale dziwne, jeśli weźmie się pod uwagę
wewnętrzną logikę ukrytej inicjacji, jaką zawiera w sobie teoria Junga, szczególnie
odnośnie do tzw. procesu "indywiduacji", która oznacza ezoteryczną inicjację,
wyrażoną językiem psychologii. Inteligentna "laicyzacja pojęć" nie jest bowiem w
stanie ukryć faktu, że teoria "indywiduacji" Junga jest od początku do końca
gnostyczna, sytuując się wyraźnie poza granicami chrześcijańskiej ortodoksji. Nie
jest ona ponadto wiarygodna także z powodu nie do końca słusznego przekonania o
naukowym pochodzeniu twierdzeń, które wygłasza szwajcarski psychoanalityk.
Właściwym celem czy punktem dojścia owego procesu "indywiduacji" jest właśnie ludzkie
głębinowe "ja", nazywane przez Junga "jaźnią", w odróżnieniu od "ja" powierzchownego
czy zewnętrznego, które określa on jako "ego". Symbolem owego głębinowego "ja", czyli
"jaźni" - i tylko symbolem - jest Chrystus, i w tym właśnie punkcie mamy istotne
odwrócenie znaczeń, które zbliża się do profanacji. Albowiem to nie "jaźń" jest
symbolem Chrystusa, ale Chrystus symbolem "jaźni", i to wcale nie jedynym. Podobnym
symbolem pozostaje Budda, stawiany w ten sposób na równi z Jezusem, w wymiarze
człowieczeństwa traktowany jednak nawet wyżej od Niego.
Pozostajemy więc ciągle w kręgu własnego "ja", które (czy to głębokie, czy nie) nie
opuszcza przecież swojej "złotej klatki", wplątując do tego w swoje egotyczne
manipulacje świętość konkretnej osoby Jezusa, co ociera się o profanację. Tak więc
Jezus, pozbawiony w kontekście powyższego swojego historycznego konkretyzmu oraz
właściwie rozumianej boskości, zostaje zdegradowany wyłącznie do symbolu ludzkiego
"ja", gdzie bóstwo Chrystusa, o zgrozo, jest symbolem boskości człowieka, i to wcale
nie jedynym. Tego rodzaju manipulacja pachnie zdradą czy kontrinicjacją, która byłaby
przeciwna zasadom inicjacji chrzcielnej. Zamiast bowiem poruszać się od własnego "ja"
w kierunku Jezusa, poruszamy się od Jezusa w kierunku własnego "ja". Jezus okazuje
się "drogą", ale w przeciwnym kierunku.
Takie działanie wynika z profanicznej "psychologii" Jezusa. Wedle Junga, Jezus był
"chłopcem zrodzonym przez niezamężną matkę. Takiego chłopca określa się mianem
'dziecka z nieprawego łoża' - przesąd ten był dlań wielką ujmą. Jezus cierpiał z
powodu strasznego poczucia niższości, miał jednak pewność, że zostanie mu to
zrekompensowane" (C.G. Jung, Rozmowy, wywiady, spotkania, Warszawa 1999, s. 114).

32. Data: 2013-08-11 23:29:42

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Psychologia w konflikcie z klerem......

Pod wpływem psychologii analitycznej Carla Gustava Junga i psychoanalizy Sigmunda
Freuda Drewermann interpretuje teksty biblijne przede wszystkim w perspektywie
psychologii głębi - napisał na ten temat książkę pt. Tiefenpsychologie und Exegese
(1988). W późniejszych latach Drewermann przeniósł punkt ciężkości swej interpretacji
Biblii na Freuda.

W książce pt. Kler. Psychogram ideału (1989) Drewermann dał wyraz poglądowi, że
celibat szkodzi zdrowiu księży katolickich, sprawiając, iż padają oni ofiarą nerwicy
- wielu jego współbraci odebrało to jako "kalanie własnego gniazda". Korzystając ze
swego doświadczenia psychoanalityka, Drewermann postawił Kościołowi klerykalnemu
poważną diagnozę i zauważył, że albo nastąpi jego gruntowna reforma, albo instytucja
ta straci prawo bytu w świecie współczesnym. Opowiadał się za ujawnieniem wszelkich
patologii wewnętrznych, wzywał do otwartej dyskusji, porzucenia obłudy i przymusu.
Twierdził, że uleczyć go może tylko światło świadomości, samokrytyka. W rezultacie
Drewermann znalazł się w ostrym sporze z Urzędem nauczycielskim Kościoła.

Gdy w wywiadzie udzielonym tygodnikowi Der Spiegel Drewermann zakwestionował jeszcze
dogmat Niepokalanego Poczęcia, cofnięto mu misję nauczania.

33. Data: 2013-08-11 23:35:26

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Te teksty Frauda mnie powalają......

Doktryny religijne stoją poza prawami rozumu, trzeba je odczuwać wewnętrznie. Są
iluzjami, nie zostawiają miejsca na dowód i nikt nie może być zmuszony uważać ich za
prawdziwe, czy też wierzyć w nie. Niektóre z nich są tak nieprawdopodobne, że można
je porównać z urojeniami z dziedziny badań psychiatrii.

34. Data: 2013-08-12 07:45:52

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:ku8spd$4fs$1@node2.news.atman.pl...

> W demokracji wilczego biletu nie da się na dobrą sprawę wymusić --- ergo
> kupują je tylko ci, którzy są za mało odporni, żeby się nie zgodzić na
> taką
> transakcję. Dobrze, że należysz do tych, którym nie da się takiego biletu
> sprzedać --- albo jesteś Chirek wyjątkiem, albo takim filarem struktur,
> że
> sobie na twórczą samowolkę możesz szeroko pozwolić.
Nocoty? Ja tam taki sobie zwykły człowiek jestem:-)

> Pamiętaj jednak, że większość reaguje na narrację wykluczająco-poniżająco-
> kalumnijną jak automaty i dołącza się --- niekoniecznie świadomie,
> najczęściej na zasadzie pędu stadnego --- do mobu pogardy.

To fakt.

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

To byli prawdziwi polacy, najprawdziwsi.
Prawdziwe oblicze czystego zła
Serwis błony dziewiczej
Warto
Zdziczały prostytutki