Cukinia na słodko-kwasno

1. Data: 2005-09-19 12:55:44

Temat: Cukinia na słodko-kwasno
Od: "M.Z." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Jadłam w ubiegłym roku cukinię przygotowana na słodko-kwasno.
Była wspaniała do mięsa. czy ktoś ma przepis na sporządzenie tej
wspaniałosci? Jesli tak, to bardzo proszę.
Pozdrawiam.
Mira Z. (Wrocław)

2. Data: 2005-09-19 19:35:08

Temat: Re: Cukinia na słodko-kwasno
Od: "Przemek \"cateringowiec\"" <biuro_usuńto_@denver.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy to o to chodzi, ale ja robię
podobnie jak dynię - czyli na 0,5 l octu daję 1 kg cukru,
gotuję to wraz z kawałkiem cynamonu i kilkoma goździkami.
Potem - 2 wersje - albo zalewam wrzątkiem pokrojoną i napakowaną cukinię w
słoikach,
albo wrzucam pokrojoną cukinię do garnka i gotuję razem aż troszkę
zmięknie - i dopiero wtedy do słoików.

Pozdrawiam,.
Przemek

3. Data: 2005-09-19 20:35:52

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"M.Z." <m...@w...pl> wrote in message
> Witam wszystkich
> Jadłam w ubiegłym roku cukinię przygotowana na słodko-kwasno.
> Była wspaniała do mięsa. czy ktoś ma przepis na sporządzenie tej
> wspaniałosci? Jesli tak, to bardzo proszę.

Na zimno..? U mnie jada sie taka:
2 miarki miodu na jedna miarke normalnego octu 5%. (albo do smaku...)
Mozna uzyc octu jablkowego lub balsamicznego, w zaleznosci od preferencji.

4 male cukinie pokroic w cieniutkie talarki (najlepiej na "mandolinie") i zblanczowac

przez pare minut w goracej wodzie.
Cieniutko pokroic w talarki jedna srednia cebule (moze byc czerwona), jedna nac
selera naciowego, jedna zielona papryke (albo pol-na-pol z czerwona) oczyszczona i
pokrojona w paseczki "julienne" i wszystko to obsmazyc na lyzce-dwoch oleju (lub
oliwy z oliwek - jak kto lubi...) az cebulka bedzie szklista a warzywka
srednio-miekkie (al dente.)
Wszystko wymieszac z cukinia i octem/miodem, doprawic sola i pieprzem do smaku i
schlodzic przez noc.
Mozna przed podaniem dodac posiekana swieza bazylie.

--
><eM eL><
Somewhere the Sky touches the Earth, and the name of that place is the End.
--African saying.

4. Data: 2005-09-19 21:41:52

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 19 septembre 2005 ? 22:35:52, dans <IiFXe.7605$fb6.3077@trnddc08> vous
écriviez :

> Cieniutko pokroic w talarki jedna srednia cebule (moze byc czerwona), jedna nac
> selera naciowego, jedna zielona papryke (albo pol-na-pol z czerwona) oczyszczona i
> pokrojona w paseczki "julienne"

masz na mysli rybe "julienne" (czyli dorsza) czy sposob krojenia
warzyw (na "julienne") ?

> i wszystko to obsmazyc na lyzce-dwoch oleju (lub
> oliwy z oliwek - jak kto lubi...)

...nie podnosze rekawicy :p

Ewcia

--
Niesz

5. Data: 2005-10-05 12:20:28

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> masz na mysli rybe "julienne" (czyli dorsza) czy sposob krojenia
> warzyw (na "julienne") ?

Obstawioam sposób krojenia warzyw. W Polsce na dorsza mówi sie raczej
"dorsz".

:)

> ...nie podnosze rekawicy :p

...nic nie było o EV, a na zwykłej to i ja smażę...

Margola

dzem ,konfitura z jarzebiny?
zrecenzuj paryskie restauracje - otrzymasz przewodnik
Ciasto biszkoptowe z owocami
Kulinarny.Net Newsletter
Kulinarny.Net Newsletter