Ćwiczenie na koncentrację

1. Data: 2001-11-12 10:05:23

Temat: Ćwiczenie na koncentrację
Od: "Pam" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W pewnej książce przeczytałem o pewnym ćwiczeniu na koncentrację. Dodam
tylko, że znalazłem je także w innej pozycji. Czy ktoś stosował te
ćwiczenie? Czy nie szkodzi ono na wzrok? Czy rzeczywiście daje niesamowite
rezultaty?

"Wybierz sobie punkt na ścianie (lub narysuj na kartce i powieś na ścianie)
wyraźny punkt. Usiądź przed scianą w odległości około 1 metra, tak abyś
musiał podnieść wzrok (nie głowę) o około 20-40 stopni i obserwuj punkt.
Pozwól twojemu ciału i twoim oczom, aby się rozluźniły. Skoncentruj uwagę na
punkcie, tak jakby nic poza nim nie było na świecie. Wpatruj się w punkt tak
długo, aż poczujesz się zmęczony. Wtedy natychmiast przerwij. Każdego
następnego dnia staraj się przedłużać ćwiczenie o jedeną minutę, aż
dojdziesz do 20 minut."

Czy to naprawdę działa?

Z góry dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam

Mielech
m...@f...onet.pl
http://strony.wp.pl/wp/mielech1/

1. Data: 2001-11-15 09:39:13

Temat: Re: Ćwiczenie na koncentrację
Od: Gimnazjum w Dębowcu <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pam napisał(a):

> [...]
> dojdziesz do 20 minut."
>
> Czy to naprawdę działa?
>
> Z góry dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam

Jako wieloletni krótkowidz zapewniam Cię, że psuje wzrok.
1 metr to zdecydowanie za blisko, a punkt nie nadaje się
do obserwowania - pod względem fizjologicznym.
Ćwiczenia koncentracji można uczyć się równolegle
z ćwiczeniem relaksu - joga itp.

pzdr

1. Data: 2002-01-20 18:27:48

Od: "CeTiDU" <l...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gimnazjum w Dębowcu" <d...@s...pl> napisał w
wiadomości news:3BF38D41.44C66FA4@silesianet.pl...

20 minut to bardzo długo. Takie ćwiczenie pomaga, ale nie ma potrzeby męczyć
wzroku zbyt długo. W źródłach, do których ja dotarłam piszą, że ćwiczenia
tego nie należy wykonywać dłużej niż 5 minut, a zaczynać należy od 1-2
minut. Tak też je wykonywałam i muszę przyznać z dużym powodzeniem. Już po
około tygodniu można zauważyć pozytywne skutki. Dużo szybciej i łatwiej jest
się skoncentrować, gdy mamy to przećwiczone. Sposobów ćwiczenia koncentracji
jest jednak wiele i wcale nie musi to być wpatrywanie się w punkt (a propos
to nie musi być narysowana kropka, ale dowolny punkt np. klamka u drzwi,
kontakt itp.). A może lubisz rysować? Przyjemnym ćwiczeniem koncentracji
jest przerysowywanie obrazka z zachowaniem wszystkich nawet najdrobniejszych
szczegółów. Początkowo wybieraj do tego obrazki niezbyt skomplikowane. Przy
większej ilości wolnego czasu możesz przechodzić do coraz trudniejszych.
Technik koncentracji podajemy wiele podczas organizowanych przez nas kursów
"szybkiego czytania i technik uczenia się".
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie: www.cetidu.com

Pozdrawiam
Mirka

Nauczyciel i internet