Cycas

1. Data: 2004-03-05 08:44:59

Temat: Cycas
Od: "KA-RAM-BA" <ka-ram-ba(skasuj_to)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od niedawna posiadam cykas-a (to taki kwiat z rodziny sagowcow). Musze mu
zmienic donice na wieksza ale nie mam pojecia jakiej do tego celu uzyc
ziemi. Czy ktos posiada moze wiedze na temat hodowli tych kwiatow i moglby
sie ze mna nia podzielic? Interesuje mnie wszystko, nie tylko zmiana ziemi.
Ogolnie wszystko.

Z gory dzieki.

--
KA-RAM-BA

2. Data: 2004-03-05 11:17:00

Temat: Re: Cycas
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c29eq7$pk1$1@nemesis.news.tpi.pl KA-RAM-BA
<ka-ram-ba(skasuj_to)@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> ziemi. Czy ktos posiada moze wiedze na temat hodowli tych kwiatow i moglby
> sie ze mna nia podzielic? Interesuje mnie wszystko, nie tylko zmiana

Hejka. Może uprawa hydroponiczna sagowców?
http://www.hydroponika.rober.com.pl/galeria01.html
Pozdrawiam alternatywnie Ja...cki

3. Data: 2004-03-06 08:47:55

Od: "KA-RAM-BA" <ka-ram-ba(skasuj_to)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Hejka. Może uprawa hydroponiczna sagowców?
| http://www.hydroponika.rober.com.pl/galeria01.html

No tak, strona fajna ale tam nic nie ma jak uprawiac ten kwiat.

--
KA-RAM-BA

4. Data: 2004-03-06 09:52:43

Temat: Re: Cycas [OT]
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c2c3bl$6kq$1@nemesis.news.tpi.pl KA-RAM-BA
<ka-ram-ba(skasuj_to)@wp.pl> napisał(a):

> No tak, strona fajna ale tam nic nie ma jak uprawiac ten kwiat.

Hejka. I dalej czekasz zamiast samemu(ej) poszperać w wyszukiwarkach
oraz archiwum grupy?
Pozdrawiam wyżowo Ja...cki

5. Data: 2004-03-06 10:27:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KA-RAM-BA" <ka-ram-ba(skasuj_to)@wp.pl> napisał w wiadomości

> mu
> moglby

Cykas jest trudny w uprawie i parę zdawkowych zdań na grupie Ci nie pomoże
na pewno. Polecam literaturę - choćby "Mieszkanie w kwiatach" M.Schubert. I
chyba w zeszłym roku był przyzwoity artykuł na temat sagowca odgietego w
"Kwietniku".

Pozdrawiam, Basia.

---

6. Data: 2004-03-06 15:03:31

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba w zeszłym roku był przyzwoity artykuł na temat sagowca odgietego w

Dziękuję Basiu. Teraz mogę spać spokojnie.
Uprawiam Cycasa, ale nie chciało mi się
opisywać wszystkich zabiegów, jakie poczyniłem,
aby ów rósł i rozwijał się zdrowo.
Dwa lata temu kupiłem takiego małego szkraba.
Obecnie kolejne liście mają ok. 80 cm długości.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2004-03-06 19:20:55

Od: "KA-RAM-BA" <ka-ram-ba(skasuj_to)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| chyba w zeszłym roku był przyzwoity artykuł na temat sagowca odgietego w

Dzięki serdeczne za wskazowke.

8. Data: 2004-03-08 08:39:25

Od: "Andrzej Polanski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote in message ...

> [...]
>chyba w zeszłym roku był przyzwoity artykuł na temat sagowca odgietego w

Witam !

Z tą trudnoscią to bym nie przesadzal. Samo utrzymanie rosliny
nie jest trudne. Natomiast, zeby sie bujnie rozwijal ... to juz inna
rozmowa.
Mojego cycasa mam chyba trzy lata . Przez dwa pierwsze nie zmienial sie
wcale. Trzy liscie jak mial, tak mial. Nic go nie ruszalo.
W ubiegłym roku zdenerwowalem sie i powiedzialem mu :
" Sluchaj albo rośniesz, albo ... " nie dokonczylem zeby mogl
dopowiedziec sobie co tylko chce i wystawilem go do ogrodu ;
na cale lato. Pomoglo. W ciagu dwu miesiecy wypuscil
piec nowych lisci i tak jakos "zmeznial". Jednym slowem rozmowa
przyniosla efekty. W tym roku zrobie tak samo
;-)

pozdrawiam

Andrzej

9. Data: 2004-03-08 10:16:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Polanski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Basia Kulesz wrote in message ...

> Z tą trudnoscią to bym nie przesadzal. Samo utrzymanie rosliny
> nie jest trudne. Natomiast, zeby sie bujnie rozwijal ... to juz inna
> rozmowa.

Wiesz, przypomniała mi się moja sąsiadka, która kiedyś wsadziła cycasa do
torby i poszła z tym na kiermasz ogrodniczy szukać fachowca, który by jej
powiedział, co ma z rośliną robić. A jest to osoba uprawiająca z powodzeniem
bardzo trudne i rzadkie rośliny.

> [...]
> na cale lato. Pomoglo. W ciagu dwu miesiecy wypuscil
> piec nowych lisci i tak jakos "zmeznial".

Tak, przypomniałeś mi, że muszę pogrozić ciemiernikowi:-))))

Pozdrawiam, Basia.

---

10. Data: 2004-03-08 10:33:55

Od: "Andrzej Polanski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>torby i poszła z tym na kiermasz ogrodniczy szukać fachowca, który by jej
>powiedział, co ma z rośliną robić. A jest to osoba uprawiająca z

Jak wroce do domu to musze poszukac tej publikacji
gdzie przeczytalem, ze cycas jest latwy w uprawie.
Gdzies mi sie to w czasie weekendu w oczy rzucilo.

pozdrawiam

Andrzej

Cornus mas "Donez"
Niektóre się rozwijają, a niektóre nie...
roslinki doniczkowe z nasion