Cycas - sagowiec

1. Data: 2000-01-19 17:55:52

Temat: Cycas - sagowiec
Od: "Leszek Jankowski" <a...@M...PL> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku lat hoduje sagowca. Poczatkowo udawalo mi sie to dobrze. Mial
wieniec kilku zielonych lisci, a jego pien mial ok.17 cm srednicy. Przez dwa
lata nie wypuscil jednak ani jednego nowego liscia. Po prostu spal.
W zeszlym roku przesadzilem go do troche wiekszej doniczki do podloza
popieczarkowego. Od tego czasu zaczely sie problemy. Sagowcowi pozolkly
prawie wszystkie liscie. Czesc z nich obcialem, czesc - polzielona, polzolta
pozostala. Moj sagowiec nadal nie wykazuje checi wypuszczenia nowych lisci.
Jak go do tego zmusic ? Jakie bledy popelnilem w hodowli ?

Pozdrowienia

Leszek Jankowski
a...@M...PL

1. Data: 2000-01-19 22:09:43

Temat: Odp: Cycas - sagowiec
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Jankowski <a...@M...PL> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:IUmh4.41190$X...@n...tpnet.pl...
> [...]
lisci.
> Jak go do tego zmusic ? Jakie bledy popelnilem w hodowli ?

Witam.
O ile mi wiadomo Cycas nie jest grzybem.Należy do rodziny"palmowatych".
Jestem pewny i stwierdzam to z całą odpowiedzialnością,że w podłożu
popieczarkowym Twoja roślina czuje się bardzo źle.Moim zdaniem
najlepszym rozwiązaniem będzie ziemia palmowa,którą kupisz w każdym
sklepie ogrodniczym lub kwiaciarni.Zrób to jak najszybciej!
Zapewnij roślinie pełne oświetlenie,podlewaj bardzo umiarkowanie-zimą
raz na miesiąc,latem raz na dwa tygodnie.Wiosną i latem zasilaj co
miesiąc nawozem płynnym rozcieńczonym 2 x więcej niż zalecają na
opakowaniu.
Zapewnij korzeniom dobry drenaż,aby nie stała woda w doniczce po
podlaniu.Zamgławianie i spryskiwanie jest zbędne.
Dobrze by było,aby Twoja roślina teraz zimą stała w chłodnym
pomieszczeniu ok.15 st.C.
Muszę Ci się pochwalić,że taki Cycas rośnie od kilku lat u mojej
mamy.Pióropusz liści wychodzący z wierzchołka grubego pnia zasłania
prawie cały stół w pokoju jadalnym,na którym jest postawiony.
Tobie też tego życzę. :-)
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-19 22:53:18

Od: "Leszek Jankowski" <a...@M...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> [...]
> najlepszym rozwiązaniem będzie ziemia palmowa,którą kupisz w każdym
> sklepie ogrodniczym lub kwiaciarni.Zrób to jak najszybciej!
Ok, zrobie jak mowisz. Dzieki za rade.

> Muszę Ci się pochwalić,że taki Cycas rośnie od kilku lat u mojej
> mamy.Pióropusz liści wychodzący z wierzchołka grubego pnia zasłania
> prawie cały stół w pokoju jadalnym,na którym jest postawiony.
Wyobrazam sobie, jaki musi byc piekny.
--

Leszek Jankowski
a...@M...PL