Cydr, robił ktoś?

1. Data: 2014-09-16 20:21:34

Temat: Cydr, robił ktoś?
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie kończę dzisiejszy "udój" soku jabłkowego.
Z tego, co czytam można go przerobić na cydr, ale piszą, że ma być
robiony metodą górnej fermentacji na drożdżach Saccharomyces cerevisiae.
Nigdy tego nie robiłem, więc chciałbym się poradzić mądrzejszych ode
mnie, czy warto się w cydr bawić w domu?
Skąd wziąć takie drożdże i jaki są szanse, że cydr wyjdzie strawny?
A może lepiej przerobić go na "jabcok", to się zawsze udaje, a z
dodatkiem soku z jeżyn wychodzi całkiem smaczny.
Jacek

2. Data: 2014-09-16 21:16:22

Temat: Re: Cydr, robił ktoś?
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 września 2014 20:21:34 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Właśnie kończę dzisiejszy "udój" soku jabłkowego.
>
> Z tego, co czytam można go przerobić na cydr,

Właśnie przerabiam. W sobotę nastawiony.
Wg teg przepisu
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/przydatne-w-k
uchni/cydr-jablkowy-co-jest-i-jak-go-zrobic-przepisy
-na-cydr_42025.html

3. Data: 2014-09-17 08:24:30

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Skąd wziąć takie drożdże i jaki są szanse, że cydr wyjdzie strawny?
> A może lepiej przerobić go na "jabcok", to się zawsze udaje, a z dodatkiem

Takie drożdże dostaniesz w OBI lub innym budowlanym. Firma Biowin. Mają:
"Saccharomyces cerevisiae" i "Saccharomyces cerevisiae (bayanus)" w swojej
ofercie.
Jeśli nie to pytaj w firmie Biowin.

Ja swoje cydry robilem na drożdżach piwowarskich Safbrew S-33 (zielona
saszetka) firmy Fermentis ponieważ S-33 mają wysoką tolerancję na alkohol.
Nawet wyszły dobre. Trzeba będzie pamiętać by po jakimś czasie dosłodzić
syropem cukrowym jeśli wyjdzie zbyt wytrawny.

My zawsze dosładzamy aż do momntu kiedy alkohol zabije drożdże. Najlepiej
sprawdzać proces fermentacji cukromierzem. Po zakończonej fermentacji gdy
już nie bulka w rurce: poniżej 0 BLG to będzie bardzo wytrawne. 5-6 BLG
powinno być slodkie

Kompostowanie owoców
Jak u Was z orzechami?
śliwki i przymrozki