Jak u Was z orzechami?

1. Data: 2014-09-13 19:27:41

Temat: Jak u Was z orzechami?
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w tym roku orzech włoski owocuje dość obficie, ale ma wyjątkowo
małe orzeszki. Dziś zebrałem 4 wiadra i tak na oko będzie jeszcze drugie
tyle.
Jacek

2. Data: 2014-09-15 12:23:22

Temat: Re: Jak u Was z orzechami?
Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-13 19:27, Jacek pisze:
> U mnie w tym roku orzech włoski owocuje dość obficie, ale ma wyjątkowo
> małe orzeszki. Dziś zebrałem 4 wiadra i tak na oko będzie jeszcze
> drugie tyle.
> Jacek

Włoski u mnie jeszcze nie owocuje, natomiast laskowych tyle w tym roku
co kot napłakał.

3. Data: 2014-09-15 14:41:59

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-15 o 12:23, Trybun pisze:
> Włoski u mnie jeszcze nie owocuje, natomiast laskowych tyle w tym roku
> co kot napłakał.
Ja z leszczyny zrezygnowałem, bo strasznie się rozrasta i robi za dużo
cienia, a orzechy głównie zjadają wiewiórki i inne zwierzaki.
Jacek

4. Data: 2014-09-15 15:39:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> Ja z leszczyny zrezygnowałem, bo strasznie się rozrasta i robi za
> dużo cienia, a orzechy głównie zjadają wiewiórki i inne zwierzaki.

E tam zjadają. Ja leszczyny nie mam, ale mam wciąż świeże orzechy.
Co i rusz nowe pojawiają się pod świerkiem. Wiewiórki przynoszą.
Nie widziałem, by gdzieś w pobliżu rosły -- muszą je importować
z większej odległości.

Jarek

--
Moje ulubione drzewo -- leszczyna, leszczyna,
Jak ją za mocno przygiąć w lewo -- to w prawo się odgina,

5. Data: 2014-09-15 16:11:50

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co i rusz nowe pojawiają się pod świerkiem. Wiewiórki przynoszą.
> Nie widziałem, by gdzieś w pobliżu rosły -- muszą je importować

No u mnie też się pojawiają orzechy (laskowe i włoskie) na dachu i przed
chałupą, jak je roznoszą gawrony ;-) Niektóre mają niewielką dziurkę w
skorupie, a środek dokładnie wyjedzony. W tym przypadku podejrzewam
ptaki o cieńszym dziobie, niż w/w.
Jacek

6. Data: 2014-09-16 16:25:15

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-15 14:41, Jacek pisze:
> Ja z leszczyny zrezygnowałem, bo strasznie się rozrasta i robi za dużo
> cienia, a orzechy głównie zjadają wiewiórki i inne zwierzaki.
> Jacek

Leszczynę można prowadzić w formacie drzewka. Na końcu ogrodu mam w
formie krzaczastej a przy domu niedawno posadziłem i mam leszczynowe
drzewko. Niestety nie wiedzieć z jakiego powodu musi pryskane
miedzianem, bez tego orzechy w środku robią się czarne.

Wracając do orzechów włoskich - sprawdziłem u sąsiada, okazuje się że i
u niego też mizeria w tym roku.

7. Data: 2014-09-18 14:32:50

Od: Witek Jakubowski <j...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-15 16:11, Jacek pisze:

> [...]
> chałupą, jak je roznoszą gawrony ;-) Niektóre mają niewielką dziurkę w
> skorupie, a środek dokładnie wyjedzony. W tym przypadku podejrzewam

No raczej nie ;-)
Jeśli dziurka niczym drobnym wiertłem wywiercona (ok 2 mm) to znany
szkodnik leszczyny słonkowiec ;-(

Pozdrawiam
Zanzibar

8. Data: 2014-09-19 09:01:46

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-18 o 14:32, Witek Jakubowski pisze:

> No raczej nie ;-)
> Jeśli dziurka niczym drobnym wiertłem wywiercona (ok 2 mm) to znany
> szkodnik leszczyny słonkowiec ;-(
Ten słonkowiec to raczej laskowe wcina, a ja mam włoskie i w nich
dziurki są o średnicy na oko 5-6 mm o nieregularnych brzegach. Na pewno
od dzioba.
Jacek

9. Data: 2014-09-19 09:49:26

Od: Witek Jakubowski <j...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-19 09:01, Jacek pisze:

> Ten słonkowiec to raczej laskowe wcina, a ja mam włoskie i w nich
> dziurki są o średnicy na oko 5-6 mm o nieregularnych brzegach. Na pewno
> od dzioba.
> Jacek
Oj to przepraszam
W takim razie masz rację,
ja jakoś myślami byłem przy laskowych ;-)

Witek

10. Data: 2014-09-19 10:30:28

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-19 o 09:49, Witek Jakubowski pisze:

> Oj to przepraszam
Nie ma za co. Jestem jednak ciekaw tego zwierzaka, który przez tak małą
dziurkę potrafi zjeść całą zawartość skorupy. Gawrony i im podobne po
prostu rozwalają orzech na części, a tu precyzyjna robota ;-)
Jacek

śliwki i przymrozki
nożyce do żywopłotu
Jaka to roslina