Cytryna a karp w galarecie.

1. Data: 2006-12-20 17:10:26

Temat: Cytryna a karp w galarecie.
Od: Chino <c...@c...niotkuda> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądając przepisy na karpia w galarecie, znalazłem kilka takich,
które sugerują dodanie soku z cytryny, ewentualnie kwasku lub octu do
wywaru, którym zalewa się rybę. Zawsze uzywałem cytryny jako "kropidła"
gotowego dania, wiem też z doświadczenia, że nawet dodanie plasterków
cytryny do galarety (jako ozdobnika) powoduje, że i cytryna jak też i
oblewająca ją galareta sa gorzkie. Czy taka galareta z dodaniem do niej
soku przed stężeniem też aby nie jest gorzka?

2. Data: 2006-12-20 21:08:00

Temat: Re: Cytryna a karp w galarecie.
Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chino <c...@c...niotkuda> napisał(a):

> [...]
> oblewająca ją galareta sa gorzkie. Czy taka galareta z dodaniem do niej
> soku przed stężeniem też aby nie jest gorzka?

Goryczka siedzi w albedo /tym białym, co pod skórką/. Herbata z plasterkiem
cytryny może być gorzkawa, z samym sokiem - nie.

Myślę, że zakwaszenie galarety może mieć korzystny wpływ - na przedłużenie
jej trwałości /z reguły te "kupne" są zakwaszane/.

Ania

3. Data: 2006-12-21 15:41:05

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chino napisał(a):
> [...]
> oblewająca ją galareta sa gorzkie. Czy taka galareta z dodaniem do niej
> soku przed stężeniem też aby nie jest gorzka?

Śmiało możesz dodać sok z cytryny.Do galaryty z nóżek dodaje się
ocet w celu przedłużenia żywotności i dla smaku.
A i tak dasz "kropidła" przed jedzeniem bo to inny smak. Smak cytryny
w samej galarecie jest prawie nie wyczuwalny.

Pozdr świąteczne
Janusz

SWIATECZNY KARP "KOZACKI"
PROSICIE SIE
mikrofalówka Panasonic: tryb grilla i "kombinacyjny"?
[Gdzie] Weki we Wrocławiu, gdzie znajdę?
poszukiwany przepis