Czarna woda w grzejnikach ?!

1. Data: 2006-05-24 18:36:18

Temat: Czarna woda w grzejnikach ?!
Od: "facet" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Przy okazji remontu musialem odkręcić grzejnik. Wyleciala z niego woda o
czarnym zabarwieniu jakby z sadzami albo grafitem. Co to moze byc ? Czy to
normalne ? Wyglada jak na grafit bo ciezko sie zmywa z rąk......
Mam dwufunkcyjny piec gazowy jesli to ma jakies znaczenie.
Z gory dzieki za info....
gogo

2. Data: 2006-05-24 18:43:34

Temat: Re: Czarna woda w grzejnikach ?!
Od: "jarojk" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "facet" <p...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
> normalne ? Wyglada jak na grafit bo ciezko sie zmywa z rąk......
> Mam dwufunkcyjny piec gazowy jesli to ma jakies znaczenie.

to jest normalne zjawisko po prostu to jest woda która od roku.. dwoch...
trzech... zalezy jak dawno ja spuszczales ostatnio krazy w kółko w
rurkach...

3. Data: 2006-05-24 18:44:06

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

facet napisał(a):
> [...]
> normalne ? Wyglada jak na grafit bo ciezko sie zmywa z rąk......
> Mam dwufunkcyjny piec gazowy jesli to ma jakies znaczenie.

mam centralne i jak odpowietrzam kaloryfery tez leci czarna woda.. ale z
czasem "splywa" i zostaje juz "czysta" (jesli taka wode mozna tak nazwac).
Jestem laikiem ale to chyba tylko brud i osady...(?)

--
Pozdrawiam - T0SIA

4. Data: 2006-05-24 21:49:21

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> normalne ? Wyglada jak na grafit bo ciezko sie zmywa z rąk......
> Mam dwufunkcyjny piec gazowy jesli to ma jakies znaczenie.

Ma :-) polecam www.fernox.pl

pozdrawiam Piotr

5. Data: 2006-05-25 02:16:29

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie też czarna. Wymiana wody za dużo nie da, bo u mnie po drugiej
wymianie jest ledwie ciemno szara (drażniła mnie ta brudna woda i zrobiłem
2x wymianę). Piec się mimo wszystko nie buntuje.
Jacek

6. Data: 2006-05-25 09:45:19

Od: "Marek" <...@...x> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "facet" <p...@y...com> napisał w wiadomości

> Czy to
>

> Ma :-) polecam www.fernox.pl
>

> pozdrawiam Piotr

Ładnie - preparaty są, tylko jak to się czyści - wypłukuje?? Przy wymianie
grzejników to trzeba najpierw wypłukać instalację - ale płucze się ją ze
starymi grzejnikami, czy jak?? Czy bez ekipy ani rusz?

Pozdrawiam
Marek

7. Data: 2006-05-28 21:20:44

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zrobiłem
> 2x wymianę). Piec się mimo wszystko nie buntuje.

Powiedziałbym, że to błąd... Napełniając instalację wodą, poza H20
dodajemy tlen i rozpuszczone związki mineralne. Tzw. kamień osadzi się
na wymienniku. Jeśli jest żeliwny (dlatego bardzo nie lubię stojących,
żeliwnych) - sprawność spada o kilka % przy pierwszym uruchomieniu.
Jeśli miedziany to powinien się odkleić przy rozszerzaniu i kurczeniu
wymiennika od zmian temperatury. Powinien... i ubocznym skutkiem jest
to, że wędruje i zatyka zawory. Tlen powoduje dodatkową korozję.
Należy unikać wymiany i dolewania wody. Najlepiej oczyścić instalację,
zalać wodą z dodatkiem odpowiedniego inhibitora i zapomnieć na dobrych
parę lat.

pozdrawiam Piotr

pytanie o tynk mozaikowy /żywicę/
Gdzie - sitko do ekspresu ciśn. De Longhi?
Re: Czyszczenie fug
hydrofor
Jaka lodówka max 80cm wysokości