brak okien w lokalu

1. Data: 2006-05-24 19:31:06

Temat: brak okien w lokalu
Od: "Marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy istnieje jakiś przepis który mowi o tym, czy w lokalu uslugowo-handlowym
muszą być otwierane okna? Wynająłem takowy, powierzchnia 50m2. Są duże okna
prawie na calą scianę, ale żadne choćby uchylne? Jedyny mozliwy sposob
wentylacji to otwarcie drzwi.
Czy to jest zgodne z normami budowlanymi? Dodam, że lokal jest na parterze
nowooddanego budynku mieszkalnego.

z gory dzieki za sugestie.

pozdrawiam,
Marcin

2. Data: 2006-05-24 20:29:45

Temat: Re: brak okien w lokalu
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):
> [...]
> prawie na calą scianę, ale żadne choćby uchylne? Jedyny mozliwy sposob
Do wentylacji pomieszczenia sluzy wentylacja (grawitacyjna lub
mechaniczna-wymuszona), a nie otwieranie okna. Bycmoze w oknach sa
nawiewniki zamontowane, lub jest wentylacja calkowicie mechaniczna z
nawiewem i wywiewem ? Nigdzie nie widzialem zapisu ze okna musza byc
otwieralne...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2006-05-25 08:24:53

Od: "Marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
> nawiewniki zamontowane, lub jest wentylacja calkowicie mechaniczna z
> nawiewem i wywiewem ? Nigdzie nie widzialem zapisu ze okna musza byc

dzięki
W lokalu nie ma jednak zadnej wentylacji mechanicznej, ani nawiewników w
oknach. Są jedynie dwie kratki wentylacyjne - jedna w łazience, druga w
pomieszczeniu właściwym. Strona poludniowo zachodnia wiec zaduch jak nie
wiem co. Szukam teraz jakegos sposobu aby przekonac dewelopera, ze tak nie
powinno byc, o ile nie powinno?

pozdrawiam,
Marcin

4. Data: 2006-05-25 11:29:51

Od: "Ewa K." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> wiem co. Szukam teraz jakegos sposobu aby przekonac dewelopera, ze tak nie

Oczywiscie ze tak nie powinno byc!
Zła wentylacja to przeciez nie tylko zaduch w pomieszczeniu, to przeciez zle
samopoczucie obnizenie koncentracji no i w rezultacie obnizenie efektywnosci
pracy !!!
Wg normy PN-83/B-03430 ,,Wentylacja w budynkach mieszkalnych zamieszkania
zbiorowego i użyteczności publicznej. Wymagania."

Budynki użyteczności publicznej:

Strumień objętości powietrza wentylacyjnego w pomieszczeniach przeznaczonych
na stały i czasowy pobyt ludzi powinien wynosić:

- 20 m3/h dla każdej przebywającej osoby
- 30 m3/h dla każdej przebywającej osoby jeżeli dopuszcza się palenie
tytoniu
- 15 m3/h dla każdego dziecka (żłobki i przedszkola).

Jezeli nie ma mozliwosci ,,przewietrzania" pomieszczen przy pomocy
otwieranych okien to powinna byc przynajmniej wentylacja mechaniczna.

W klimatyzowanych oraz wentylowanych pomieszczeniach o nie otwieranych
oknach strumień objętości powietrza wentylacyjnego powinien wynosić 30 m3/h
dla każdej przebywającej osoby, a 50 m3/h jeśli jest dozwolone palenie.

Pozdrawiam
Ewa K.

Ps. Nawet w piwnicach stosuje sie wentylacje powietrza - 0,3 wymiany na
godzine :)

5. Data: 2006-05-25 11:38:49

Od: "Marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa K." <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tytoniu
> - 15 m3/h dla każdego dziecka (żłobki i przedszkola).

No dobrze, ale jak to zmierzyć? Jak otworze drzwi to podane parametry pewnie
będą zachowane, ale to nie o to chodzi.

Kierownik budowy twierdzi, że wentylacja grawitacyjna jest i przyznał
otwarcie, że zrobili tak jak zrobili z oszczednosci.

pozdrawiam,
MArcin

6. Data: 2006-05-25 12:16:40

Od: "Ewa K." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kierownik budowy twierdzi, że wentylacja grawitacyjna jest i przyznał
> otwarcie, że zrobili tak jak zrobili z oszczednosci.

Czyli niezgodnie z projektem? Ma zgode projektanta na zmiany?

Prędkość wentylowanego powietrza mierzy sie aneometrem np takim
http://test-therm.com.pl/hvac/8901.htm
po wyznaczeniu predkosci mozesz obliczyc krotnosc wymiany powietrza w
pomieszczeniu

Pozdrawiam
Ewa K.

7. Data: 2006-05-25 21:04:18

Od: "Marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://test-therm.com.pl/hvac/8901.htm
> po wyznaczeniu predkosci mozesz obliczyc krotnosc wymiany powietrza w

Wykonane jest zgodnie z projektem, ale juz na projekcie cieli gdzie sie da.

Dzieki za podpowiedz urzadzenia, nawet nie wiedzialem, ze takie cos
istnienie.

pozdrawiam,
Marcin

Czarna woda w grzejnikach ?!
pytanie o tynk mozaikowy /żywicę/
Gdzie - sitko do ekspresu ciśn. De Longhi?
Re: Czyszczenie fug
hydrofor