Czas internetu - anonimowosc

1. Data: 2002-06-14 08:30:36

Temat: Czas internetu - anonimowosc
Od: m...@w...fr (Magdalena Nawrocka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Jun 2002 14:39:29 +0200, Daga wrote:

>Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> [...]
>imieniem i nazwiskiem interlokutora?
>Co Twoje imię i nazwisko mówi mi o Tobie? Czy określa Cię w jakiś sposób?
>Czy pisałbyś inne posty i byłbyś inną osobą podpisując się nickiem? I jaką
>ja mam pewność, że "Piotr Kasztelowicz" to nie nick?
>
>Nie ma dla mnie znaczenia, jak się podpiszesz. Nie zyskasz mojego szacunku
>podpisując się prawdziwym imieniem i nazwiskiem, jeśli będziesz prowadził
>psykówki zamiast dyskusji, tak samo jak będę Cię szanować za nikomu nie
>urągającą treść postów i wiedzę, jeśli podpiszesz się nickiem.

Pozwolcie, że i ja wtrącę swoje zdanie na temat anonimowości.
pozdrawiam,

Magda N

////////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////
CZAS INTERNETU
(anonimowość)

Anonimowość Internetu jest jak mętna woda, w której kryją
się sprytne, oślizgłe, wszędobylskie, psotne węgorze obok
drapieżnych, żarłocznych, atakujących przebiegle i gwałtownie
szczupaków. Zdarzają się anonimy samozwańcze, deklarujące się
jako takie, napotykamy też jednak ewidentną enigmę ludzi
zaszyfrowaną legalnym, oficjalnym adresem, pełnym podpisem z
imienia i nazwiska, a nawet okraszoną niekiedy naukowym
tytułem. Wszędobylskie szumowiny lub zamierzona farsa. Wyłania
się pytanie: co niebezpieczniejsze, co gorsze?

Internet sam w sobie zawiera pułapkę anonimowości. Niby
się sobie przedstawiamy, niby się znamy, dobrze jednak wiemy,
że dzielą nas granice, często kontynenty. Dlatego dla
niektórych ludzi pewne rzeczy wydają się bezkarne. Wszystko
zależy od kultury człowieka, jego taktu, poziomu samokontroli.
Ale także od poczucia godności osobistej, co tu dużo mówić,
honoru. Co powinno być równoznaczne: jeśli podpisuję się pod
jakąś wypowiedzią, jestem gotowy z czystym sumieniem powiedzieć
to samo swojemu rozmówcy prosto w twarz.

Ale na to trzeba wyobraźni - tej dobrej wyobraźni. Bo jest
jeszcze wyobraźnia asekuracyjna, tchórzliwa. Na zasadzie - mogę
sobie używać do woli, i tak mnie nie znajdą, mogą mi natrukać,
a co sobie użyłem, to moje. Jest nawet takie powiedzenie - "na
Internecie nikt nie wie, że jesteś psem". Bo skąd właściwie
wiadomo, że Nawrocka to Nawrocka? Gęsiej skórki się dostaje,
gdy się o tym myśli. Dobrze mówię - pułapka.

Wielu na Internecie anonimów znanych z imienia i nazwiska.
Jak widać pełne dane personalne nie są żadną gwarancją kultury
ni remedium na chamstwo. I to dopiero jest przerażające,
smutne. Anonim, który się takim sam mieni z góry zakłada pewna
umowność, grę. Wydaje mi się to jak najbardziej uczciwe.

Po co anonimowość, wyimaginowane postacie? Sprawa
literackiej fantazji, potrzeby dystansu, wysublimowania efektu
krzywego zwierciadła. Nie każdy to potrafi i osobiście uważam
za wprost genialną taką umiejętność spojrzenia czyimiś
wyobrażonymi przez siebie oczami.

Tylko znów wszystko zależy od wewnętrznej kultury
człowieka. Ten znany z nazwiska zaskoczy nas chamstwem, za to
ten faktycznie fikcyjny może się akurat okazać zupełnie w
porządku. Mam takiego jednego zaprzyjaźnionego "anonima"
łażącego po wszystkich listach, świetnego obserwatora i
sympatycznego prześmiewcy. Gdziekolwiek coś zacznie nawalać,
zabłyszczy czyjaś głupota, zacietrzewienie lub bezczelność,
mój ulubieniec zjawia się jak na zawołanie, by wykpić,
ponaigrywać się, zresztą w sposób zdecydowanie sympatyczny. I
chociaż tak naprawdę nikomu nie bruździ, widziałam jak go
szczuto, cenzurowano, wyrzucono z listy. Internauci boją się
anonimowości i się przed nią bronią, nie zdają sobie chyba
jednak sprawy, że nie tyle sama anonimowość jest zagrożeniem,
co pieniactwo i chamstwo w powiązaniu z poczuciem niemal
absolutnej bezkarności.

Magdalena Nawrocka
www.geocities.com/magdanawrocka

1. Data: 2002-06-14 09:26:53

Temat: Re: Czas internetu - anonimowosc
Od: Papik <p...@g...w.astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14 Jun 2002 10:30:36 +0200, Magdalena Nawrocka napisał/napisała:
> Pozwolcie, że i ja wtrącę swoje zdanie na temat anonimowości.
> pozdrawiam,

Hmm czy moglabys zaimeszczac linki do tych "wypocinek" ? O wiele prosciej i
mniej miejsca zajmuja dla modemowcow itd. itc.

Ps. Ktos ja czyta w calosci ? :>

--
Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
GG: 70701

1. Data: 2002-06-14 09:33:37

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Papik" <p...@g...w.astercity.net> wrote in message
..

> Hmm czy moglabys zaimeszczac linki do tych "wypocinek" ? O wiele prosciej
> mniej miejsca zajmuja dla modemowcow itd. itc.

Dżizas, następny obcesowiec.
Naprawdę wydaje Ci się, że najlepiej pasuje słowo "wypocinki"?

Saulo

1. Data: 2002-06-14 10:34:33

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena
w news:20020614083010.XJGT13834.viefep16-int.chello.at
@jupiter.chello.fr...
/.../

> [...]
> jednak sprawy, że nie tyle sama anonimowość jest zagrożeniem,
> co pieniactwo i chamstwo w powiązaniu z poczuciem niemal

Bardzo celne i bardzo na czasie.
Odpowiedzialność za słowo - przede wszystkim!!

Pozdrawiam
All

PS. Też popełniający czasem błędy zacietrzewienia.

1. Data: 2002-06-14 12:56:43

Od: Papik <p...@g...w.astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Jun 2002 11:33:37 +0200, Saulo napisał/napisała:
> Naprawdę wydaje Ci się, że najlepiej pasuje słowo "wypocinki"?

Fakt, zle ujalem, wiec co proponujesz na przyszlosc ? :)

1. Data: 2002-06-14 15:14:27

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Papik" <p...@g...w.astercity.net> wrote in message
..

> Fakt, zle ujalem, wiec co proponujesz na przyszlosc ? :)

Może słowo 'teksty' :-)

Saulo

1. Data: 2002-06-14 19:50:44

Od: m...@w...fr (Magdalena Nawrocka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Jun 2002 17:14:27 +0200, Saulo wrote:

>"Papik" <p...@g...w.astercity.net> wrote in message

>Może słowo 'teksty' :-)

"Wypocinki", "monologi", "mentorstwo", "publikacje", "wierszyki", "egocentryzm" -
troche już tego tu było. Zastanawiam sie, na ile starczy mi jeszcze odporności:-(
Dziekuję Ci, Saulo, za zwyczajne slowo: "tekst".

serdecznie,

Magda N

1. Data: 2002-06-14 21:41:10

Od: Papik <p...@g...w.astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Jun 2002 17:14:27 +0200, Saulo napisał/napisała:
> Może słowo 'teksty' :-)

Oki. Poprawie sie na przyszlosc (jakos nie potrafie sie zmusic aby doczytac
do 3 akapitu :>)

1. Data: 2002-06-14 22:50:16

Od: m...@w...fr (Magdalena Nawrocka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Jun 2002 21:41:10 +0000 (UTC), Papik wrote:

>Oki. Poprawie sie na przyszlosc (jakos nie potrafie sie zmusic aby doczytac
>do 3 akapitu :>)

Tylko, Broń Bożę; się nie zmuszaj. To może być niebezpieczne!

ostrzegająca

Magda N

1. Data: 2002-06-15 06:21:37

Od: Papik <p...@g...w.astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15 Jun 2002 00:50:16 +0200, Magdalena Nawrocka napisał/napisała:
> Tylko, Broń Bożę; się nie zmuszaj. To może być niebezpieczne!

hehehe :) POdoba mi sie Twoje poczucie humoru ;)

> ostrzegająca

Dzieki, bede pamietal.

--
Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
GG: 70701

Re: Przyczyna ogolnego zniechecenia coraz wiekszej liczby ludzi.
Zapytanie
Klucze do podŚwiadomości = 69
Buddyzm w Katowicach - lipiec 2002
Ksiazki psychologiczna