Czego ucza wasze dzieci w szkolach na historii?

1. Data: 2006-10-03 06:38:46

Temat: Czego ucza wasze dzieci w szkolach na historii?
Od: "JerryKeey" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co o Bogach slowianskich (etnicznych) pisza w podrecznikach?

Wlos sie na glowie jezy jesli dalej jest tak samo:

""""""""""""
> [...]
> Niektórzy naukowcy dopatrują się w tym bóstwie związku z chrześcijaństwem,
> przenikającym w późnym okresie wpływów rzymskich na terytoria słowiańskie,
> i kojarzą je z Trójcą Świętą.
> Duże znaczenie posiadało też bóstwo znane jako Wołos (Weles). Czczone było
> przez Slowian wschodnich i wywodziło się prawdopodobnie z pradawnego kultu
> bydła rogatego. Wołos zapewne znany był też zachodniej Słowiańszczyźnie, o
> czym przekonuje znaleziona w Lednogórze pod Gnieznem drewniana figurka
> rogatego bóstwa. Echem tego kultu jest znane do dzisiaj obrzędowe
""""""""""""""
Z podręcznika do historii (Operon, liceum) - chyba ten
http://www.podreczniki-gandalf.pl/b/historia-1-podre
cznik-dla-liceum-czesc-B/

2. Data: 2006-10-03 07:56:12

Temat: Re: Czego ucza wasze dzieci w szkolach na historii?
Od: "JerryKeey" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stek bzdur - nie raczyli nawet siegnac chocby do Gieysztora

3. Data: 2006-10-03 09:38:44

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

JerryKeey napisał(a):
> Stek bzdur - nie raczyli nawet siegnac chocby do Gieysztora

Kiedyś byłam świadkiem, jak powstawał podręcznik do geografii. Jedna
pani (autorka podręcznika, nauczycielka geografii) dopadła w pokoju
nauczycielskim drugą panią (nauczycielkę historii) i rzuciła: "Gośka,
weź napisz mi coś szybko o Unii Europejskiej, bo muszę jutro oddać
książkę do wydawnictwa". Po czym na okienku, albo nawet na dużej
przerwie, historyczka skrobnęła coś o UE i poszło :-].

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2006-10-04 12:25:51

Od: "Hermiona" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydawnictwa". Po czym na okienku, albo nawet na dużej przerwie,
> historyczka skrobnęła coś o UE i poszło :-].

Hmmmm, w tym cos jest.
Większość podręczników moich córek wygląda jakby powstawały na dużej
przerwie :((((
Nie wiem po co je kupuję, bo w szkole nauczyciele i tak im co innego
dyktują,
a do odrabiania zadań domowych przydają się tylko w roli zbiorów zadań
(odpowiedzi
na postawione pytania sie tam nie znajdzie) - służy do tego internet i
bogata domowa biblioteka ....

Pozdrawiam
Katarzyna + Danusia (III gimn.) + Agatka (6 podst.)

5. Data: 2006-10-05 17:51:29

Od: "Pitoman" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w szkole nauczyciele i tak im co innego
> dyktują,

No to moze jest nadzieja... przy takich podrecznikach...

"Radio Dzieciom" - od dzisiaj w Jedynce.
zapalenie ucha i antybiotyk ?
Składki na "Komitet"
kolorowanki, labirynty, modelina i inne
Przedszkole i katar