zapalenie ucha i antybiotyk ?

1. Data: 2006-09-29 09:33:55

Temat: zapalenie ucha i antybiotyk ?
Od: "Pelangi" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Przepraszam jeśli już było, ale mam ograniczone możliwości przeszukiwania
archiwum.
Mała ma 4 latka, chodzi do przedszkola. Od kilku dni miała katarek, ale taki
wodnisty, wyglądał na alergiczny. Dzisiaj w nocy zaczęło boleć ją ucho.
Kataru już nie ma, gardło czyste, gorączki brak, tylko ten ból ucha.
Rano byłam u pediatry (do której mam zaufanie) i przepisała krople do noska,
nurofen na ból i ceruvit na wzmocnienie. Jednak powiedziała, że małą
powinien zobaczyć laryngolog i wypisała skierowanie.
Pojechałam więc do laryngologa (bardzo wiekowy gość) i powiedział, że to
zapalenie ucha (z kataru) i przepisał to wszystko co pediatra + antybiotyk
(Hiconcil). Niestety w gabinecie nic nie wspomniał, że będzie antybiotyk,
tylko wypisał na recepcie i odkryłam to dopiero w domu. Mała tylko raz w
życiu dostała antybiotyk, kiedy miała "zawalone" płuca od kaszlu i to
właśnie był antybiotyk na bazie "amoxicillinum" i dostała po nim wysypki.
No i teraz mam mega dylemat czy podawać ten antybiotyk.
Wiem, że to kiepskie pytanie na grupę, ale nie mam siły ciągną małej jeszcze
raz do pediatry.
Chciałabym się tylko dowiedzieć czy Wasze dzieci udało się wyleczyć z
zapalenia ucha bez antybiotyku czy też zawsze był konieczny?
Bo dlaczego jeden lekarz zapisuje antybiotyk, a drugi nie widzi
konieczności??

Prosze o garść doświadczeń.
Pozdrawiam serdecznie,
P.

2. Data: 2006-09-29 10:10:43

Temat: Re: zapalenie ucha i antybiotyk ?
Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pelangi" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> życiu dostała antybiotyk, kiedy miała "zawalone" płuca od kaszlu i to
> właśnie był antybiotyk na bazie "amoxicillinum" i dostała po nim wysypki.

Nie podałabym. Albo bym czekała, aplikując sposoby własne
i obserwując stan, albo bym poszukała polecanego laryngologa
- raczej w średnim wieku i najchętniej pracującego w szpitalu
(chyba więcej się kształcą na bieżąco). Starsze lekarki, z którymi
miałam kiedyś do czynienia, wypisywały antybiotyki lekką ręką.
Od kilku lat unikam antybiotyków jak ognia, stosując preparaty
mniej więcej naturalne - i nie zdarzyło się nam nic poważniejszego
niż lekkie przeziębienie.

Moja mała (lekko alergiczna), ze dwa razy miała ból ucha
przy przeziębieniu - i jej przechodziło po ok. 3 dniach bez antybiotyków,
Podawałam wtedy citrosept, tantum verde w pastylkach i syrop tymiankowy,
ale nie była zdiagnozowana, więc nie wiem, czy to było konkretnie
zapalenie ucha.

Sama, gdy miałam straszny ból i zatkane ucho, zastosowałam sposób,
który mi poleciła pewna babcinka w kolejce w aptece (że nic innego
jej nie pomaga) - posmarowałam lekko w środku i za uchem amolem
- trochę szczypało w środku (trzeba malutko, a ja dałam sporo), ale
na drugi dzień było po bólu. Później kiedyś zastosowałam to małej
(jej podobno nie szczypało) i też jej minął ból po 2 dniach.
Podałabym też małej citrosept w kroplach w soku pomarańczowym.
Znajdziesz w sieci, jak działa (ja go stosuję na wszystko :).

Natek

3. Data: 2006-09-29 11:34:20

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pelangi" <p...@i...pl> writes:

> [...]
> skierowanie.

> Bo dlaczego jeden lekarz zapisuje antybiotyk, a drugi nie widzi

Sama piszesz, że pierwszy lekarz odesłał do drugiego, bo sam nie jest
specjalistą od uszu. Gdyby ten pierwszy lekarz (czy tez lekarka)
uważał, że sam wie wszystko najlepiej i że ten drugi nie zapisze nic
innego, to by do drugiego nie kierowal.

MJ

4. Data: 2006-09-29 11:57:57

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Pelangi napisał(a):

> Kataru już nie ma, gardło czyste, gorączki brak, tylko ten ból ucha.
/.../
> [...]
> zapalenia ucha bez antybiotyku czy też zawsze był konieczny?
> Bo dlaczego jeden lekarz zapisuje antybiotyk, a drugi nie widzi

Bywało tak że laryngolog ( do którego mam zaufanie, bo mnie samego
wyleczył z przewlekłych paskudztw ) dawał córze antybiotyk, ale po
oglądnięciu ucha. Ale bywało też tak że ten sam laryngolog zalecał
zwykły Panadol i córka zdrowiała. Ale było to już dawno, po sanatorium
zapalenia uszu się na razie nie pojawiły.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

5. Data: 2006-09-29 13:49:26

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pelangi" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
(...)
> Chciałabym się tylko dowiedzieć czy Wasze dzieci udało się wyleczyć z
> zapalenia ucha bez antybiotyku czy też zawsze był konieczny?

ja mialam dwa razy zap ucha i za kazdym razem zazywalam antybiotyk.

> Bo dlaczego jeden lekarz zapisuje antybiotyk, a drugi nie widzi
> konieczności??

a ktory drugi nie widzial koniecznosci??

iwon(k)a

6. Data: 2006-09-29 15:14:05

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mialam dwa razy zap ucha i za kazdym razem zazywalam antybiotyk.

A mój synek miał raz i nie brał antybiotyku (badany był przez pediatrę i
laryngologa).
Synek znajomych miał 4 razy zapalenie ucha: trzy razy miał antybiotyk, raz
nie miał.

Przypisać antybiotyk - bezpieczniej (od strony lekarza).

Pozdrawiam
Jola

7. Data: 2006-09-29 15:45:58

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mermaind" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> laryngologa).
> Synek znajomych miał 4 razy zapalenie ucha: trzy razy miał antybiotyk, raz

czyli nie trzeba sie ogladac na innych :)

iwon(k)a

8. Data: 2006-09-29 17:04:05

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałabym się tylko dowiedzieć czy Wasze dzieci udało się wyleczyć z
> zapalenia ucha bez antybiotyku czy też zawsze był konieczny?

Moim zdaniem nie powinnaś bagatelizować rady laryngologa. Nasz były pediatra
miał niechęć do antybiotyków, najpierw się cieszyliśmy, no ale niestety, w
przypadku Andrzeja leczone bez antybiotyku zapalenie ucha skończyło się
niedosłuchem, późniejszą 3-miesięczną kuracją antybiotykową i zagrażającą
operacją ucha. Andrzej był pod opieką 3 laryngologów, którzy na szczęście
współpracowali ze sobą i dzięki temu udało się ucho wyleczyć. Od półtora
roku (odpukuję!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) kłopotów z uszami nie bylo,
mimo kąpieli w basenie, morzu czy jeziorze o rozmaitych porach i przy
rozmaitych temperaturach ;-). Warto, by laryngolog powiedział Ci, jaką
budowę ucha ma Twoja córa. I koniecznie (przy krótkim przewodzie) trzeba
wydmuchiwać nosek przy każdym katarze.

D.

9. Data: 2006-09-30 12:34:01

Od: "atr45" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kataru już nie ma, gardło czyste, gorączki brak, tylko ten ból ucha.
> zapalenie ucha (z kataru) i przepisał to wszystko co pediatra + antybiotyk

Moja corka dość często boryka sie z chorobami uszu i
czasem kończy się antybiotykiem.Zapalenie ucha jest nietety
poważną chorobą i nie powinno sie jej bagatelizować. Jeżeli
nie dowieżasz temu konkretnemu laryngologowi, skonsultuj sie jeszcze z
innym, ale nie podejmuj decyzji o zmianie leczenia ucha
na podstawie niecheci do antybiotykow i rad z internetu.
pozdrowienia

10. Data: 2006-09-30 18:03:49

Od: "Pelangi" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "atr45" napisał:
> [...]
> innym, ale nie podejmuj decyzji o zmianie leczenia ucha
> na podstawie niecheci do antybiotykow i rad z internetu.

Rady z internetu potraktowałam jako dodatkowe źródło informacji, z którego
wynika, że warto skonsultować to z innym laryngologiem (bo ten mojego
zaufania zdecydowanie nie wzbudził), bo jednak nie zawsze w takim wypadku
należy od razu podać antybiotyk. Tym razem trafiłam do lekarza, który
dziecko naprawdę przebadał kompleksowo. I zdecydował, że nie ma potrzeby
podawać antybiotyku.
Fakt, mam niechęć do podawania antybiotyków i ograniczone zaufanie do
lekarzy, ale nie wzięło się to "z powietrza", niestety.
Uważam, że czasami trzeba zebrać garść doświadczeń od innych, chwilę sie
zastanowić i skonsultować to jeszcze raz z innym lekarzem.

Dziękuję za wszystkie opinie i pozdrawiam,
--
Pelangi

Składki na "Komitet"
kolorowanki, labirynty, modelina i inne