wiersz na przysiege pierwszoklasistow

1. Data: 2006-09-27 20:02:44

Temat: wiersz na przysiege pierwszoklasistow
Od: "skrzato" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbliża się dzień przysięgi pierwszoklasistów. Ada jest bardzo przejeta,
bedzie gala, no i dzieci dostana swoje pierwsze dokumenty. Z tej okazji Ada
przyniosła wierszyk do nauczenia. Niestety wierszyk, to jakaś totalna
porażka, moim skromnym zdaniem ch*jowizna na maxa :/ Mam ochotę pójść do
pani i kazać jej, żeby sama uczyła się tego badziewia :/ Ja mam kłopot, żeby
z sensem to przeczytać, a co tu mówić o recytowaniu tego przez przejęte
maluchy. Z reszta za pierwszym razem nie dalam rady tego przetrawic. Doszlam
do polowy 3 zwrotki i ciepnelam na stol. Potem czytalam jeszcze ze dwa razy,
zeby wogole zaczac czytac to na glos i uczyc Ade :] A oto to wierszowate
g*wno. Wybaczcie, ze sie unosze.

Kiedy idę z mamusią do szkoły
Macham swoim workiem i pytam
Dlaczegho ten autobus jest czerwony?
Dlaczego spadają kasztany i biegną
Szybciutko przed siebie?

A dokąd one tak biegną mamusiu?
Może też do swojej mamy?
A każdy kasztan jest policzony.
Słuchaj: raz, dwa, trzy i cztery.

Patrz mamusiu!
Idą równo jak dzieci,
W białych kołnierzykach.
Z liczydłami mysli, z zeszytem jak liść dębu
I trochę złotym i trochę zielonym
Z sercem spieszącym na szkolny dzwonek.

Mamusiu!
Pocałuj mnie na do widzenia!
Jest szkoła. Zostałem sam?
Nie! Z teczką pełną książek,
Z kasztanem w kieszeni,
Z marzeniem o wielkim uśmiechu
Chodzącym po zeszycie.

Od siebie dodam, że autor tego wiersza musiał mocno przycpac kiedy to pisal.
Reszta nie jest juz cenzuralna, wiec zamilkne :]

Wiem, hormony mi szaleją, brzuch uciska, w kazdej chwili moge zaczac rodzic,
ale na szczęście nie jestem sama w tej opinii. Kilka doroslych osob, co to
nie sa w 9 miesiacu ciazy maja ta sama opinie o wierszu.
I teraz tylko zastanawiam sie, bo naprawde mam ochote pojsc do pani
wychowawczyni i zasugerowac, ze wierszyk jest !#$%^&* i ze moze warto byloby
go zmienic :] Do przysiegi jeszcze troche czasu, jest 12 pazdziernika. Maja
czas, by zaproponowac cos ladnego i jakby bardziej na temat :] No bo kto
qzwa widzial kasztany w bialych kolnierzykach - na trzezwo of :> Tylko czy
aby szkody nie narobie?
skrzato
z zbyt duzo iloscia adrenaliny
Ada - pierwszoklasistka
i Naila - co nei chce sie urodzic :>

2. Data: 2006-09-27 21:39:36

Temat: Re: wiersz na przysiege pierwszoklasistow
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skrzato" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

Ło Matko!!!!

A może Ty go źle przepisałaś ??? ;-)))

A poważnie, to faktycznie okropny wiersz...moim zdaniem niezrozumiały i nie do
swobodnego i radosnego witania szkoły.

Pozdrawiam
Ula (ulast) także z hormonami i brzuchem ;-)

3. Data: 2006-09-27 21:41:30

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

skrzato napisał(a):

> Kiedy idę z mamusią do szkoły
(ciach)

Niezły gniot :].

Całe szczęście, że ja w pierwszej klasie uczyłam się na przysięgę
piosenki o pacholętach :-). Pamiętacie?:

"Pacholęta wszystkie wiedzą,
Co to Wisła, co to Bałtyk,
Że na Śląsku leży węgiel,
a znów góry to są Tatry.

Ref.: Taki polski elementarz
Raz zobaczysz i pamiętasz..."

Itd. itd. nie pamiętam ;-).

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2006-09-27 21:43:43

Od: "skrzato" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ło Matko!!!!

no wlasnie :)

> A może Ty go źle przepisałaś ??? ;-)))

chcialabym :]
juz nawet myslalam, ze to jakas pomylka, ale konsultowalam sie z innymi
matkami, dostaly ten sam wiersz :> znaczy wydruk dostalysmy :]

> A poważnie, to faktycznie okropny wiersz...moim zdaniem niezrozumiały i
> nie do
> swobodnego i radosnego witania szkoły.

widac, nie ma sie z czego cieszyc, szkola musi miec zle skojarzenia i juz :D
Tak sobie mysle, bo pani nauczycielka jest swiezo po studiach i pewnie chce
sie wykazac, ale kurcze wydaje mi sie, ze ciut przesadzila :]

> Ula (ulast) także z hormonami i brzuchem ;-)

:))
moze sie okaze, ze ten wiersz bedzie mial swoje plusy, tak mnie zirytowal,
ze znow skurcze poczulam ;) wiec moze w koncu urodze i z tego szczescia sama
sie go naucze :D
pzdr
skrzato

5. Data: 2006-09-27 21:52:18

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

skrzato <a...@m...pl> pisze:

> Od siebie dodam, że autor tego wiersza musiał mocno przycpac kiedy to
> pisal.

Albo pisało je dziecko.
Wczoraj dostałam od córki dłuuuugi wiersz o chorym misiu.
Jeśli chodzi o rytm, rymy, spójność, myśli wyrwane nie wiadomo skąd, to
niewiele się różnił od powyższego ;-)

--
Nixe

6. Data: 2006-09-27 21:58:43

Od: "skrzato" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niezły gniot :].

czyli ze mna wszystko ok?
uff, co za ulga :)
a Twoj wierszyk jest duzo fajniejszy i wlasnie czegos takiego sie
spodziewalam :]
skrzato

7. Data: 2006-09-27 22:03:23

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chcialabym :]
> juz nawet myslalam, ze to jakas pomylka, ale konsultowalam sie z innymi
> matkami, dostaly ten sam wiersz :> znaczy wydruk dostalysmy :]

Wybierzcie się więc do pani i ustalcie coś...toż to na prawdę trudny do
nauczenia i niezrozumiały wiersz!

> widac, nie ma sie z czego cieszyc, szkola musi miec zle skojarzenia i juz :D
> Tak sobie mysle, bo pani nauczycielka jest swiezo po studiach i pewnie chce
> sie wykazac, ale kurcze wydaje mi sie, ze ciut przesadzila :]

A może ona jest autorką tego wierszydła? ;-)
(...jak się zdenerwuję to jutro napiszę i Ci podeślę coś ładnego ;-p)

> [...]
> ze znow skurcze poczulam ;) wiec moze w koncu urodze i z tego szczescia sama

:-D
A termin na kiedy masz?
...ja na 11.11...to poczekam jeszcze, choć Mikołaj już waży 2390....ufff

Pozdrawiam
Ula (ulast)

8. Data: 2006-09-27 22:42:05

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Sep 2006 23:39:36 +0200, ulast <u...@p...onet.pl> wrote:

> A poważnie, to faktycznie okropny wiersz...moim zdaniem niezrozumiały i
> nie do swobodnego i radosnego witania szkoły.

My jesteśmy małe matoły,
Które od września chodzą do szkoły.
W szkole będziemy się uczyć 6 lat.
Chyba, że czasu będzie brak.

Bo będą wakacje, wycieczki, ferie,
Święta, komunie i inne brewerie.
Więc za 6 lat wyjdziemy ze szkoły.
O 6 lat starsi. Ciągle matoły.

Swobodny i radosny na pewno ;)

Borek
--
http://www.chembuddy.com
http://www.ph-meter.info

9. Data: 2006-09-27 23:44:50

Od: "Aniela" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo pisało je dziecko.

Obawiam się, że gorzej... Pani "wzniena" i napisła :)
Jak czegos nie ma w sieci to podobno nie istnieje.. Tego wierszyka nie ma.
Biały wiersz wskazuje w tym wypadku na kogoś "uduchowionego i z
inspiracja"...
Współczuję wiersza a przede wszystkim wychowawczyni ;)

--
Aniela

10. Data: 2006-09-28 00:10:27

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"skrzato" <a...@m...pl> wrote in message
> [...]

Pod tymi linkami są scenariusze "pasowania na ucznia", a w nich wierszyki.
Te wybrałam na chybił-trafił. Na pewno w sieci jest ich więcej i na pewno są
lepsze niż ten Wasz. Właściwie to chyba każdy byłby lepszy:) Zaproponuj pani
podmiankę, póki nie jest za późno. (tylko przemyśl argumenty, bo
rzeczywiście niewykluczone, że ona to sama pisała...:)

http://www.literka.pl/modules.php?name=News&file=art
icle&sid=10381

http://www.republika.pl/spdomanice/scenariusz/pasowa
nie.htm

Anka

miesiączka
Ilość godzin lekcyjnych dla zerówkowicza?
Obniżanie ocen za rozmowę
problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę