Czosnek -> Matka -> Mleko -> Niemowle ?

1. Data: 2009-10-23 17:06:42

Temat: Czosnek -> Matka -> Mleko -> Niemowle ?
Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jeżeli niemowlę jest lekko przeziębione, to czy zamiast masakrować
go antybiotykami od razu można po prostu 2 godziny przed karmieniem dać
mamie do zjedzenia 1,2 ząbki czosnku? Podobno składniki czosnku
przenikają do mleka matki a tym samym wpływają na niemowlaka?

Jak to jest?

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

2. Data: 2009-10-23 19:03:10

Temat: Re: Czosnek -> Matka -> Mleko -> Niemowle ?
Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Brycki pisze:
> [...]
> mamie do zjedzenia 1,2 ząbki czosnku? Podobno składniki czosnku
> przenikają do mleka matki a tym samym wpływają na niemowlaka?

Sprawdzony sposob to olejek kamforowy, natrzec dzieciaka i pod kolderke
dodatkowo mleko z miodem i maslem. Max co dostawal moj syn to
paracetamol w syropie dla dzieci.
http://www.aptekaslonik.pl/images/prod/418/nurof_dzi
eci.jpg.

Ale w przypadku malego dziecka lepiej skonsultowac sie z lekarzem

3. Data: 2009-10-24 19:41:55

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Brycki pisze:
> [...]
> mamie do zjedzenia 1,2 ząbki czosnku? Podobno składniki czosnku
> przenikają do mleka matki a tym samym wpływają na niemowlaka?

"
Przeciwwskazania
Czosnek nie jest wskazany przy kaszlu zabarwionym krwią, w przypadku
gorączki towarzyszącej zapaleniu płuc. Nie powinien być podawany chorym
na zaawansowane zapalenie nerek[28]. Nie powinien być stosowany w
ostrych zapaleniach żołądka i jelit (może zaostrzyć chorobę)[5]. W
dużych dawkach czosnek i jego preparaty są niebezpieczne, zwłaszcza dla
dzieci (nie powinien być w ogóle podawany niemowlętom poniżej 10
miesiąca życia[41]). O ile optymalne dawki czosnku zwiększają
wydzielanie w wątrobie endogenicznych przeciwutleniaczy, o tyle w
nadmiernych dawkach proces ten jest hamowany, w skrajnych sytuacjach
dochodzi do uszkodzeń wątroby i nerek[42]. U niektórych osób występuje
alergia na czosnek[43]. Może u nich wywołać wyprysk kontaktowy
alergiczny, wstrząs anafilaktyczny oraz fotodermatozę. W skrajnych
przypadkach może spowodować oparzenie skóry. Wpływa na zachowanie
niemowląt karmionych mlekiem matki, po spożyciu czosnku przez karmiącą.
Wpływa na skuteczność leków, zwiększając działanie leków
przeciwzakrzepowych (może oddziaływać z lekami antykoagulacyjnymi jak
warfaryna[31]) i zmniejszając skuteczność niektórych leków stosowanych w
leczeniu AIDS (np. saquinavir)[44]."

4. Data: 2009-10-24 19:42:07

Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do zjedzenia 1,2 ząbki czosnku? Podobno składniki czosnku przenikają do
> mleka matki a tym samym wpływają na niemowlaka?

Krótsza droga to dać dziecku od razu czosnek.
Tylko czy nie zaszkodzi?
Bo coś mi sie kojaży że niemowlakowi - do 1 roku życia nie powinno się dawać
czosnku bo ma wątrobę niewykształconą.
A jeżeli nie wolno to ani w mleku ani "na żywca"
Ale ja lekarzem nie jestem tylko tatusiem :)

--
Pawełj

5. Data: 2009-10-25 11:29:20

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

games pisze:

> [...]
> przeciwzakrzepowych (może oddziaływać z lekami antykoagulacyjnymi jak
> warfaryna[31]) i zmniejszając skuteczność niektórych leków stosowanych w

Ciekawa analiza. Zmienia zachowanie niemowlaka - wiadomo smak, zapach
mleka się zmienia. Pytanie brzmi czy:
1/ jest to alternatywa w przypadku słabego przeziębienia antybiotyku
2/ czy to przenika do niemowlaka przez mleko matki (anty)

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

6. Data: 2009-10-25 12:17:42

Od: Mermaind <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-10-2009 o 12:29:20 Grzegorz Brycki <g...@o...pl>
napisał(a):
> 1/ jest to alternatywa w przypadku słabego przeziębienia antybiotyku

Dlaczego przy słabym przeziębieniu rozważasz antybiotyk?
Ma on określone wskazania, chyba, że lekarz woli np. dać na wszelki
wypadek, bo jak będzie pogorszenie (a może się pojawić) to albo będziecie
mieli do niego pretensje, albo zlekceważycie je (wychodząc z założenia, że
u lekarza już byliście).

Mój syn w wieku 2 miesięcy miał zapalenie ucha, a w wieku 4 miesięcy
zapalenie oskrzeli. Bez antybiotyku, bez czosnku i oczywiście pod kontrolą
pediatry.

> 2/ czy to przenika do niemowlaka przez mleko matki (anty)

Wydaje mi się, że większy pożytek będzie z przeciwciał, które wyprodukuje
mama niemowlaka, ale może się mylę ;)

Ludowa medycyna zalecała czosnek do wąchania. W wersji hard core było to
życie czosnku przez matkę i chuchanie w nosek niemowlaka ;) O jedzeniu
przez matkę nic nie słyszałam.

Pozdrawiam
Jola

7. Data: 2009-10-25 14:17:18

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mermaind pisze:

> [...]
>
> Mój syn w wieku 2 miesięcy miał zapalenie ucha, a w wieku 4 miesięcy
> zapalenie oskrzeli. Bez antybiotyku, bez czosnku i oczywiście pod

To czym go leczyli? bo sprawa wygladala na bardzo poważną?

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

8. Data: 2009-10-25 14:45:07

Od: Mermaind <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-10-2009 o 15:17:18 Grzegorz Brycki <g...@o...pl>
napisał(a):
> To czym go leczyli? bo sprawa wygladala na bardzo poważną?

Przy zapaleniu ucha miał krople do ucha. Większość zapaleń ucha u małych
dzieci jest na tle wirusowym, więc antybiotyk byłby tu na nic ;)
Oczywiście byliśmy też na kontroli u laryngologa.
Przy zapaleniu oskrzeli - syrop mukolityczny (rozrzedzający wydzielinę,
aby łatwiej było ją odkrztusić). Pediatra pocieszała mnie, że jakby nie
karmiła go piersią, to pewnie skończyłoby się zapaleniem płuc (twierdziła
tak na podstawie swojego doświadczenia).

Pozdrawiam
Jola

9. Data: 2009-10-28 23:36:36

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
> do zjedzenia 1,2 ząbki czosnku? Podobno składniki czosnku przenikają do
> mleka matki a tym samym wpływają na niemowlaka?

Na pewno przenikają. I to z tego co mi moja widza podpowiada raczej dość
dobrze (ze względu na obecność tłuszczy w mleku matki), jednak po pierwsze
dawka którą matka przyjmie nie jest skuteczna (musiałaby być większa) a po
drugie nie wiadomo ile i po jakim czasie odpowiednia ilość substancji
aktywnej z czosnku znajdzie się w mleku matki, a po trzecie nie ma pewności,
że to pomoże.

PS. Czy lekarz już zalecił antybiotyki? Jeśli tak to proponuję nie
eksperymentować (czosnek dobrze sprawdza się m. in. jako środek
przeciwdziałający / zapobiegawczy niż leczniczy).

Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

Katar, ból zęba, punkcja zatok.
Malaria - profilaktyka - leczenie
Ból w okolicach ucha.
Przewianie
czy na podstawie grupy krwi rodzenstwa mozna ustalic pokrewienstwo (przyrodnie - wspólny ojciec), lub jego niemozliwosc?