Przewianie

1. Data: 2009-10-21 08:03:40

Temat: Przewianie
Od: Marcin <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to znaczy, że kogoś przewiało ? :)
Np. boli mnie szyja i słyszę "Na pewno cię przewiało".
Czyli co, przewiało mi mięśnie/ścięgna w szyi.
Przecież wyżej mam skore. Często też słyszy się 'nie rób przeciągu, bo
cię przewieje'.
Co ma mnie przewiać, przemieszczające sie powietrze, wiatr?
Jadąc na rowerze pod gore pocę się, potem zjeżdżam z góry wieje jak
cholera, jest zimno a jednak nigdy mnie nie przewiewa :)
Jak to działa ?

2. Data: 2009-10-21 09:41:42

Temat: Re: Przewianie
Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin pisze:
> [...]
> Jadąc na rowerze pod gore pocę się, potem zjeżdżam z góry wieje jak
> cholera, jest zimno a jednak nigdy mnie nie przewiewa :)
Sam sobie odpowiedziałeś
... pocę się...

organizm poci się właśnie po to żeby parujący pot schładzał ciało np
rozgrzanego nadmiernie rowerzysty.

Przeciąg czyli chłodne wilgotne powietrze (ruchome) skutecznie odbiera
ciepło z powierzchni skóry (patrz dmuchanie na gorąca herbatę)
Powodując ochłodzenie ciała kiedy ono tego akurat nie potrzebuje.

3. Data: 2009-10-21 09:55:28

Od: Marcin <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gary pisze:
> Sam sobie odpowiedziałeś
> ... pocę się...
>
> organizm poci się właśnie po to żeby parujący pot schładzał ciało np
> rozgrzanego nadmiernie rowerzysty.
Jadąc pod gore pocę się by ochłodzić organizm, ale jadać z góry pęd
powietrza jest tak duży, że marznę(nieraz jest tak zimno, że częściowo
tracę czucie w skórze, m.in szyi)

> Przeciąg czyli chłodne wilgotne powietrze (ruchome) skutecznie odbiera
> ciepło z powierzchni skóry (patrz dmuchanie na gorąca herbatę)
> Powodując ochłodzenie ciała kiedy ono tego akurat nie potrzebuje.

Czyli zaczynam odczuwać chłód i ubieram sie w coś grubszego.
Poza tym przeciągi najczerstwiej powstają w pomieszczeniach podczas
gorących dni, wiec ochłodzenie ciała jest jak najbardziej potrzebne.

Wiec czym przeciąg różni się od jazdy na rowerze z gory? W czasie zjazdu
tez powoduje ochłodzenie ciała kiedy ono tego akurat nie potrzebuje.
Nidy mnie nie przewiało na rowerze i nie słyszałem o takich przypadkach.

4. Data: 2009-10-21 21:29:28

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pracujesz fizycznie i spocisz się,
albo rozgżejesz w waniem pod gorącym prysznicem.
Jest ci gorąco, za gorąco ,
otwierasz więc okno i robisz pszeciąg.
Ciało _gwałtownie_ zmienia temperaturę, marznie.
Ale zanim to do ciebie dotsze już jest za puźno.

Tym bardziej, że rozgżany byłeś cały, także w środku.
Powstają więc dodatkowo rużnice temperatury.
W środku dalej za gorąco, blisko skury za zimno.
Organizm głupieje, i wieczorem skręca cię z bulu.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

5. Data: 2009-10-22 06:39:23

Od: Marcin <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:
> Pracujesz fizycznie i spocisz si?,
> albo rozg?ejesz w waniem pod gor?cym prysznicem.
> Jest ci gor?co, za gor?co ,
> otwierasz wi?c okno i robisz pszeci?g.
> Cia?o _gwa?townie_ zmienia temperatur?, marznie.
> Ale zanim to do ciebie dotsze ju? jest za pu?no.
>
> Tym bardziej, ?e rozg?any by?e? ca?y, tak?e w ?rodku.
> Powstaj? wi?c dodatkowo ru?nice temperatury.
> W ?rodku dalej za gor?co, blisko skury za zimno.
Ale to samo dzieje sie podczas zajazdu rowerem. Jadę pod gore organizm
jest bardzo rozgrzany (puls 160-180, prędkość 20km/h)i probuje pozbyć
sie ciepła. Potem zjeżdżam, puls spada prędkość 60km/h ja mokry i
momentalnie robi sie bardzo zimno. W środku organizm jest jeszcze
rozgrzany ale skora robi sie lodowata.
Nie słyszałem żeby kogoś przewiało podczas takiego zajadu.
Przeciąg w domu przy tym do maly pikus :)

> Organizm g?upieje, i wieczorem skr?ca ci? z bulu.
Co znaczy, że głupieje? Co to ma wspólnego z bólem mięśni ?

6. Data: 2009-10-22 08:00:06

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie słyszałem żeby kogoś przewiało podczas takiego zajadu.
> Przeciąg w domu przy tym do maly pikus :)
Nie jednego pszewiało.

> Co znaczy, że głupieje? Co to ma wspólnego z bólem mięśni ?
Obronne odruhy organizmu nie mogą się włączyć bo są spszeczne
(zwykłe ocieplenie - zwiększ pocenie, poszeż naczynia krwionośne, zmień
oddeh...;
zwykłe oziębienie- zwiększ pszemianę materi, kurcz naczynia krwionośne,
włosy na sztorc, gęsia skurka, zmniejsz pocenie).

7. Data: 2009-10-22 08:51:20

Od: Marcin <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:
> Nie jednego pszewia?o.
Kilka lat ścigałem się na rowerze, nieraz w grupie 1500osob. Nie
słyszałem by kogoś przewiało, by bolała go np. szyja, bo wiało. Co
innego przeziębienia gdy organizm jest wymęczony treningami i łatwo
wtedy o infekcje.

> Obronne odruhy organizmu nie mog? si? w??czy? bo s? spszeczne
> (zwyk?e ocieplenie - zwi?ksz pocenie, posze? naczynia krwiono?ne, zmie?
> oddeh...;
> zwyk?e ozi?bienie- zwi?ksz pszemian? materi, kurcz naczynia krwiono?ne,
> w?osy na sztorc, g?sia skurka, zmniejsz pocenie).
Ok, ale czym to sie rożni np. o tego jak rozgrzany wyskoczę na mróz?
Czym jak pisałem zacznę rozgrzany zjeżdżać z góry w górach, gdzie jest
zimno. Przecież po czymś takim nie zaczną mnie bolec mięśnie "bo wiało".
Kurczą sie naczynia krwionośne co może doprowadzić do przeziębienia, to
wszystko

8. Data: 2009-10-22 08:56:51

Od: Gienek <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W środku dalej za gorąco, blisko skury za zimno.
> Organizm głupieje, i wieczorem skręca cię z bulu.

Czyli pozytywny wpływ sauny na organizm to mit? Ci co z niej korzystają
twierdzą, że nie ma "zdrowiej" jak rozgrzać się w saunie a potem polać
się zimną wodą.

9. Data: 2009-10-22 09:43:33

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kilka lat ścigałem się na rowerze, nieraz w grupie 1500osob. Nie słyszałem
> by kogoś przewiało, by bolała go np. szyja, bo wiało.
Ty byłeś własciwie ubrany,
a ci pszewiani, ponownie się nie zgłosili, i nie wiesz co z nimi.

> Ok, ale czym to sie rożni np. o tego jak rozgrzany wyskoczę na mróz?
Morsy?
Oni nie wyskakują na mruz, ani nie wskakują do wody.
Oni to robią powoli.
Oni nacierją się tłuszczem , potem zimną wodą itd.
To nie to samo co nagła zmiana temperatury, i to jeszcze z potem itp.
Myślę, ale może inni wiedzą lepiej,
że organizm Morsa uczy się nie tracić ciepła.
Zwyczajny spocony człowiek nie potrafi tego.

10. Data: 2009-10-22 09:46:08

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli pozytywny wpływ sauny na organizm to mit? Ci co z niej korzystają
> twierdzą, że nie ma "zdrowiej" jak rozgrzać się w saunie a potem polać się
> zimną wodą.
Ale ile tej zimnej wody jest?
Polewa się małą ilością zimnej wody, żeby naczynia się skurczyły,
żeby szybciej doprowadzić organizm do stanu normalnego,
żeby go pszez nieuwagę nie zawiało.
Jednak nikt po saunie nie wskakuje do oceanu.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

czy na podstawie grupy krwi rodzenstwa mozna ustalic pokrewienstwo (przyrodnie - wspólny ojciec), lub jego niemozliwosc?
uszkodzone zastawki
Wynik badania histopatologicznego - prośba o interpretację
Zlamanie kosci pietowej - dwie szkoly leczenia
detox po kannabinoidach