uszkodzone zastawki

1. Data: 2009-10-20 16:41:40

Temat: uszkodzone zastawki
Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Szukam jakiegos dobrego lekarza dla babci. W tym momencie byla u jednego i
na echu serca zauwazyl uszkodzenie zastawek II i III stopnia. Co z tym dalej
robic? Jestesmy w Krakowie, wiec wybor spory. Warto isc jeszcze na
konsultacje np. do takiej przychodni jak Unicardia (przyjmuje tam prof.
Sadowski ze szpitala JPII) - wizyta kosztuje 400zl? Czy od razu uderzac do
Przychodni Kardiologicznej przy szpitalu JPII, ktora kieruje na operacje?
Ktos wie ile sie tam czeka? Jesli czekanie zbyt dlugie, to ile kosztuje taka
operacja? Chodzi mi o rzad kwoty - 10000zl czy 100000zl? A moze szukac gdzie
indziej w Polsce? Jakie sa orientacyjne czasy oczekiwania na operacje tych
zastawek?

2. Data: 2009-10-21 07:57:34

Temat: Re: uszkodzone zastawki
Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekkr pisze:
> [...]
> indziej w Polsce? Jakie sa orientacyjne czasy oczekiwania na operacje tych

Zależy jak pilna sprawa.
jeżeli dostaniesz skierowanie od lekarza rodzinnego do poradni
kardiologicznej, to bez problemu zarejestrujesz się właśnie do tej
poradni w JPII, ale z góry uprzedzam że terminy są półroczne (oficjalnie)

Niestety nawet jeżeli załatwisz szybsze przyjęcie do poradni i
dostaniesz skierowanie na operację to również trafisz do kolejki
oczekujących na zabieg rutynowy przynajmniej pół roku.
(chyba że będzie to jakiś stan krytyczny nie pozwalający na czekanie)

Co do kosztów operacji, nie chcę strzelać z głowy, ale około 10 000 zł
to orientacyjny koszt bypassów. Niewykluczone że z zastawkami może być
trochę drożej
zależy co będzie robione (wstawienie zastawki sztucznej, albo pobranej
od dawcy)
przy okazji w JP2 działa bank zastawek ludzkich

3. Data: 2009-10-21 20:06:08

Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zabieg rutynowy przynajmniej pół roku.
> (chyba że będzie to jakiś stan krytyczny nie pozwalający na czekanie)

Hmm, to co radzisz zrobic? Nie wiem czy sprawa pilna... ostatnio caly czas
to sie pogarsza - przy kazdym wiekszym wysilku juz sa duze problemy. Jesli
chodzi o wiek to jest to 67lat.

4. Data: 2009-10-21 20:08:41

Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabieg rutynowy przynajmniej pół roku.
> (chyba że będzie to jakiś stan krytyczny nie pozwalający na czekanie)

Skoro i tu i tu sa takie kolejki jak pol roku, to moze lepiej jakos
prywatnie do tej poradni, dostac skierowanie na operacje i czekac te pol
roku niz najpierw czekac pol roku do poradni a jeszcze pozniej pol roku na
operacje...

5. Data: 2009-10-22 08:26:40

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekkr pisze:
> [...]
> roku niz najpierw czekac pol roku do poradni a jeszcze pozniej pol roku na

Jeżeli masz kwity że to uszkodzenie III stopnia to może spróbuj
zadzwonić do rejestracji (6142000) i porozmawiać z rejestratorką
(nie rób tego przed południem bo wtedy tam jest Sajgon i nie pogadasz,
proponuję po 16:00)
może ze względu na ciężki stan uda się zarejestrować do lekarza
dyżurnego albo w jakieś okienko (czasem ktoś rezygnuje)
Użyj uroku osobistego i bądź przekonujący w końcu tam też pracują
ludzie. Jeżeli kardiolog potwierdzi krytyczny stan pacjenta na pewno
sprawa będzie inaczej potraktowana.
Nie spróbujesz, nie przekonasz się

6. Data: 2009-10-22 19:27:04

Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do rejestracji (6142000) i porozmawiać z rejestratorką
> (nie rób tego przed południem bo wtedy tam jest Sajgon i nie pogadasz,

Wlasnie mysle czy dzwonic czy wybrac sie tam osobiscie - zawsze to lepiej
pogadac na zywo. Tylko jak mowisz, ze w poludnie sajgon, to zastanawiam sie
czy po poludniu ktos tam jeszcze w ogole bedzie - rejestracja czynna niby do
14 chyba.

7. Data: 2009-10-23 08:43:33

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekkr pisze:
> [...]
> czy po poludniu ktos tam jeszcze w ogole bedzie - rejestracja czynna niby do

spoko, możesz przyjść nawet o 17:00
jeszcze siedzą
właśnie wtedy jest cisza i spokój

8. Data: 2009-10-25 10:07:08

Od: "regen" <regen........@.........os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bartekkr" < > napisał w wiadomości
> [...]
> taka operacja? Chodzi mi o rzad kwoty - 10000zl czy 100000zl? A moze
> szukac gdzie indziej w Polsce? Jakie sa orientacyjne czasy oczekiwania na

A co mówił kardiolog wykonujący USG? Nie piszesz o jaką wadę serca chodzi.
Jaka jest globalna funkcja serca? Jak wydolnośc wysiłkowa? Porozmawiaj
najpierw z kardiologiem, czy w ogóle są wskazania do zabiegu. Operacja na
otwartym sercu to często kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zabiegi
przezcewnikowe znacząco tańsze.

Pozdrawiam
regen

9. Data: 2009-10-25 11:46:02

Od: "bartekkr" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <regen........@.........os.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> najpierw z kardiologiem, czy w ogóle są wskazania do zabiegu. Operacja na
> otwartym sercu to często kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zabiegi

Kardiolog mowil, ze sa wskazania do szybkiego zabiegu. Oto wyniki z tego
echa, moze Ci cos powiedza:

"Opis badania:

Jama lewej komory nie powiekszona, o dobrej globalnej kurczliwosci i frakcji
wyrzutowej. EF=59%. Przegroda mk i tylna sciana niepogrubiale. Wymiary
pozostalych jam serca i pni naczyniowych w normie. Z. mitralna - platki
zwlokniale, niedomykalnosc mitralna(+++), v.contracta 1.08cm, pow. fali
zwrotnej=6,3cm2. Z. aortalna w normie. Aorta wst. nieposzerzona 38mm.
Z.trojdzielna - niedomykalnosc (++), RVSp=35mmHg-lagodne nadcisnienie
plycne. Bez odcinkowych zab. kurczliwosci. Sladowe ilosci plynu w worku
osierdziowym 3-4mm za sciana tylna w rozkurczu.

Pomiary
M-Mode:
IVSd: 1,09cm
AVSC: 1,67cm
AoRoot: 3,16cm
LA D: 4,08cm
LVIDd: 4,20cm
LVIDs: 2,88cm
LVPWd: 0,98cm
LA/Ao: 1,29
%Fs: 31,51%
EF Teich: 59,81%
SV Teich: 46,96 cm3
RVFd: 2,99cm

Aortic valve:
AV AccT: 79msec
AV CTI: 24,78cm
AVmeanV: 0,81m/s
ANpeakPG: 2,90mm/Hg
AVpeakV: 1,02m/s
AVpeagPG: 4,21mmHg
AVEjecT: 307msec

Mitral Valve
MRmeanPH: 14,21mmHG
MRpeakV: 2,55m/s
MRpeakPG: 26,08mmHg
MVpeak A: 1,14m/s
MV E/A: 0,94
MVpeak E: 1,07m/s
MVA pht: 2,98cm2

Tricuspid valve
TRpeakV: 2,74m/s
TRpeakpG: 30,07mmHg
RVPs: 35,07mmHg"

10. Data: 2009-10-25 18:06:29

Od: "regen" <regen........@.........os.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plycne. Bez odcinkowych zab. kurczliwosci. Sladowe ilosci plynu w worku
> osierdziowym 3-4mm za sciana tylna w rozkurczu.

Słuchałbym się zaleceń kardiologa, który po badaniu ma pełny obraz chorego.
Gdyby to było moje serce, przed konsultacją kardiochirurgiczną
skonsultowałbym się i wykonał kolejne echo serca u drugiego kardiologa.

Pozdrawiam
regen

Wynik badania histopatologicznego - prośba o interpretację
Zlamanie kosci pietowej - dwie szkoly leczenia
detox po kannabinoidach
Comminuted calcaneum fracture - co to jest po polsku?
Krem Atoperal