Wynik badania histopatologicznego - prośba o interpretację

1. Data: 2009-10-19 18:41:20

Temat: Wynik badania histopatologicznego - prośba o interpretację
Od: "jarek d." <d...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pacjentka lat 75. Jakieś pół roku temu na nosie zrobił się upierdliwy strupek,
który paprał się i nie chciał się goic. Strupek został usunięty w klinice
onkologicznej i pobrany został materiał do badania.
Wynik jak poniżej
http://dumanski.toxic.pl/wynik.jpg

Lekarz powiedział mamie coś o nowotworze bez informacji czy zlośliwy, mama z
tego wszystkiego - skołowana - nie zpytała, tylko wyszła.
W googlu też nic sensownego (dla mnie - ignoranta) nie mogę znalezc.
Czego się spodziewac po tym wyniku?

jarek d.

2. Data: 2009-10-19 19:08:15

Od: "BUC" <3...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarek d." <d...@-...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z tego wszystkiego - skołowana - nie zpytała, tylko wyszła.
> W googlu też nic sensownego (dla mnie - ignoranta) nie mogę znalezc.

Wynik badania troche skąpy... Ale da się z niego wyciągnąc tyle: rak
składający sie z komórek rakowych zarówno raka podstawnokomórkowego jak i
kolczystokomórkowego. Częściowo wrzodziejący. Wycięcie całkowite.

Oba są to nowotwory złośliwe, ale tak jak rak podstawnokomórkowy prawie
wogóle nie daje przerzutów, tak rak kolczystokomórkowy może (ale też nie
musi) w zależności od lokalizacji, głębokości naciekania i stopnia
odróżnicowania komórek (czego niestety w wyniku badania nie widzę...).

Rokowanie zwykle jest dobre, wysoki jest procent wyleczeń przy zmianie
usuniętej wcześnie (w raku kolczystokomórkowym którego średnica nie
przekracza 3 cm jest to powyrzej 90%).

Oczywiście trzeba skonsultować sie ponownie z lekarzem.

3. Data: 2009-10-19 19:39:39

Od: "jarek d." <d...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BUC" <3...@a...gda.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 3 cm jest to powyrzej 90%).
>
> Oczywiście trzeba skonsultować sie ponownie z lekarzem.

Dzięki za odpowiedz. Nie wyglada to az tak bardzo zle.

pozdr.
jarek d.

Zlamanie kosci pietowej - dwie szkoly leczenia
detox po kannabinoidach
Comminuted calcaneum fracture - co to jest po polsku?
Krem Atoperal
Czy można Amlopidynę rozkładać na 2 dawki dziennie ?