Czujka dymu vs czujka czadu

1. Data: 2003-10-28 07:46:01

Temat: Czujka dymu vs czujka czadu
Od: "Arkadiusz Gawronowski" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od pewnego czasu pale w piecu weglowym 24/h. Postanowilem rozejrzec sie
za detektorami dymu, ale znajomy uswiadomil mnie, ze powinienem miec czujke
tlenku wegla (czadu).
Pytam o zasadnosc kupna takiej czujki, poniewaz jest ona troszke ;)
droższa od czujnika dymu. Czy jest szansa wydobywania sie z pieca weglowego
tlenku wegla bez obecnosci dymu ??

Dzieki za wszystkie rady
Arkadiusz Gawronowski

1. Data: 2003-10-28 08:34:21

Temat: Re: Czujka dymu vs czujka czadu
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Arkadiusz Gawronowski" <a...@2...pl> wrote in message
> [...]
> Pytam o zasadnosc kupna takiej czujki, poniewaz jest ona troszke ;)
> droższa od czujnika dymu. Czy jest szansa wydobywania sie z pieca

Jest. Poza tym dym zauwazysz "organoleptycznie" a czadu nie - jest bezwonny

Zaslav

1. Data: 2003-10-28 08:48:45

Od: "Arkadiusz Gawronowski" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik *Mariusz Wołek* <m...@l...pl> napisał w
wiadomości
bnl9m8$ii2$...@a...news.tpi.pl ...
> Jest. Poza tym dym zauwazysz "organoleptycznie" a czadu nie - jest
> bezwonny
Chyba, ze wszyscy smacznie spia ;)
Jesli jest taka szansa, to w jakich przypadkach moze sie tak stac? Czy to
jest spowodowane przytkaniem komina, spadkiem cisnienia, czy jeszcze innymi
czynnikami?
W tym roku pale jeszcze w piecu Zar, w przyszlym roku bede mial CO etazowe,
prawdopodobnie weglowe, wiec problem nie zniknie :(
Choc czytajac: http://www.kominiarz.org.pl/2-2001/01.htm mozna zaczac
zastanawiac sie nad innymi ( i drozszymi ;) zrodlami ciepla.

Arkadiusz Gawronowski

1. Data: 2003-10-28 11:04:03

Od: mirek krasnowski <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arkadiusz Gawronowski wrote:

> Jesli jest taka szansa, to w jakich przypadkach moze sie tak stac?

Czad czyli dwutlenek węgla powstaje podczas spalania: węgla, drewna,
gazu z niedostateczną ilością tlenu (powietrza). Powstaje kiedy do
pieca nie zostanie dostarczona odpowiednia ilość powietrza np. poprzez
niesprawnie działającą wentylację, a szczególnie niedrożne kanały
doprowadzające powietrze do kotłowni (pieca).

pzdr
mirek

1. Data: 2003-10-28 11:30:26

Od: "Arkadiusz Gawronowski" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

*mirek krasnowski* <m...@p...pl> napisał w wiadomości
3...@p...pl ...

> [...]
> niesprawnie działającą wentylację, a szczególnie niedrożne kanały
> doprowadzające powietrze do kotłowni (pieca).

U mnie kotlownia jest jeden z pokoi :) A powietrze ... hmm, dostarczane
przede wszystkim poprzez nieszczelnosci w oknach ;) Wszystkie pokoje
oczywiscie na jednym poziomie.
Jak juz posalem na razie mam piec Zar. Do tej pory robilem tak, ze na dosc
rozgrzany zar zasypywalem piec (prawie full) i zamykalem go, uchylajac
jednoczesnie minimalnie srodkowa zasuwe. Przy takiej konfiguracji piec
"trzymal" nawet 12-14h.
Po tym, jak zaczalem rozgladac sie za detektorami dymu lub czadu, doczytalem
tez o wypadkach spowodowanych zaczadzeniem mieszkania i zastanawiam sie czy
robic tak dalej ? :(

Arkadiusz Gawronowski

1. Data: 2003-10-28 13:12:46

Od: "Mustafa" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czad czyli dwutlenek węgla powstaje podczas spalania: węgla, drewna,

ja tylko z drobnym sprostowaniem :-)
czad to tlenek węgla (CO) - dwutlenek (CO2) powstaje w normalnym procesie
spalania, a tlenek w przypadku niedoboru tlenu

1. Data: 2003-10-28 14:38:20

Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 28 Oct 2003 14:12:46 +0100, "Mustafa" <t...@i...pl> pisze:

>ja tylko z drobnym sprostowaniem :-)
>czad to tlenek węgla (CO) - dwutlenek (CO2) powstaje w normalnym procesie
>spalania, a tlenek w przypadku niedoboru tlenu

Jeszcze nie tak.
Czad to mieszanina gazów, która powstaje podczas spalania przy
niedoborze tlenu. Jednym ze składników czadu, tym trującym jest
właśnie tlenek węgla.
Czad ma charakterystyczny zapach, a tlenek węgla jest bezwonny.

--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2003-10-28 15:33:00

Od: mirek krasnowski <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> tez o wypadkach spowodowanych zaczadzeniem mieszkania i zastanawiam sie czy

Musisz sobie zdawać sprawę z tego, że do spalenia wiaderka węgla (12kg)
potrzeba ponad 100000 litrów powietrza. Rozwiązanie polegające na
dostarczaniu tego powietrza poprzez nieszczelności w oknach i drzwiach
może być ryzykowne.

pzdr
mirek

1. Data: 2003-10-28 15:36:14

Od: mirek krasnowski <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mustafa wrote:

> ja tylko z drobnym sprostowaniem :-)
> czad to tlenek węgla (CO) - dwutlenek (CO2) powstaje w normalnym procesie
> spalania, a tlenek w przypadku niedoboru tlenu

dzięki Mustafa za sprostowanie mam dzisiaj jakiś wyjątkowo kiepski dzień
żeby takie byki strzelać.

pzdr
mirek

naprawa pralki - opłacalność
mostek termiczny na poddaszu
[szukam] Złotej raczki do prac remontowych w Poznaniu
Podłączenie okapu do wyciagu w mieszkaniu w bloku...
Drzewo do kominka-Poznań