Czy STARANE się biodegraduje?

1. Data: 2005-05-27 21:04:35

Temat: Czy STARANE się biodegraduje?
Od: Piotr Wolski <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Opryskałem trawnik preparatem STARANE i teraz się zastanawiam co zrobić
z pierwszym pokosem trawy? Do kompostu chyba go nie wrzucę, bo kompost
później idzie do warzywniaka. Macie jakieś doświadczenia? Czy w ogóle
się ten STARANE biodegraduje?

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2005-05-27 21:20:29

Temat: Re: Czy STARANE się biodegraduje?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d782ae$s33$1@nemesis.news.tpi.pl Piotr Wolski

> [...]
> bo kompost później idzie do warzywniaka. Macie jakieś doświadczenia?
> Czy w ogóle się ten STARANE biodegraduje?

Hejka. Skoro już 7 dni od oprysku Starane można wpuścić na potraktowany
preparatem teren nawet bydło mleczne, to dlaczego masz rezygnować z
przeznaczenia takiej trawy na kompost. :-)
Pozdrawiam habituacyjnie Ja...cki

3. Data: 2005-05-29 13:13:39

Od: "JerzyN" <007_usuń_to@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Wolski" <p...@i...pl>
> Opryskałem trawnik preparatem STARANE i teraz się zastanawiam co
> zrobić
[...]

Rychło w czas :-(((
Jak ja lubię takich "ogrodników".
Masz, dobierz sobie taki co ci bedzie bardziej pasować:
http://www.flamingo.agro.pl/f0200000.php
http://www.flamingo.agro.pl/f0300000.htm
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-05-29 23:20:54

Od: Piotr Wolski <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN napisał(a):
> [...]
>
> Rychło w czas :-(((
> Jak ja lubię takich "ogrodników".
> Masz, dobierz sobie taki co ci bedzie bardziej pasować:

Dzięki za odpowiedź i pomoc, ale chyba nie zrozumiałeś pytania. Chcę się
dowiedzieć, czy STARANE ulega biodegradacji i w jakim czasie.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-05-30 06:39:21

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał:
> Dzięki za odpowiedź i pomoc, ale chyba nie zrozumiałeś pytania. Chcę się
> dowiedzieć, czy STARANE ulega biodegradacji i w jakim czasie.

Na dowagro.com poczytać możesz ulotkę rejestracyjną Starane.
Co ciekawsze fragmenty:
toksyczność - DL50, droga pokarmowa, szczur > 2000 mg/kg m.c.
- inaczej mówiąc szczur żeby zdechnąć, musiałby się nażreć Starane
w ilościach gramowych :)))))))))))
w glebie okres półtrwania wynosi w przybliżeniu 14-56 dni
istnieją doniesienia, że CL50 dla ryb jest większa od maksymalnej
rozpuszczalności
:)))))))))))
czyli ryby zdechną raczej z powodu mętnej wody i zalepienia papką staranową
skrzel niż z powodu owej toksyczności :)))))))))))

I tak dalej.

Powiem od siebie, że dzięki Starane naprawdę pozbyłem się z 1,5ha
szczawiu tępolistnego (czy kędzierzawego, jak mu tam...) - w sposób
łatwy i dość tani.
Teraz rośnie tam łączka kwiatowa.

Pozdrawiam calvi

6. Data: 2005-05-30 06:48:28

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powiem od siebie, że dzięki Starane naprawdę pozbyłem się z 1,5ha
> szczawiu tępolistnego (czy kędzierzawego, jak mu tam...) - w sposób
> [...]

Bo też ci on na chwasty głęboko się korzeniące
tj. mniszek pospolity, jeżyna i inne.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2005-05-30 06:57:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Bo też ci on na chwasty głęboko się korzeniące
> tj. mniszek pospolity, jeżyna i inne.
>
> Pozdrawia boletus
:)
czy na powoj
takie dlugie
biale
makaronowate korzenie
oraz skrzypy rowniez
?
tego nie daje sie wyplewic
a po kazdym przejechaniu glebogryzarka
jest tego dziadostwa coraz wiecej
:(
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

8. Data: 2005-05-30 12:50:54

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

calvi wrote:

> toksyczność - DL50, droga pokarmowa, szczur > 2000 mg/kg m.c.
> - inaczej mówiąc szczur żeby zdechnąć, musiałby się nażreć Starane
> w ilościach gramowych :)))))))))))

Zeby zdechnac natychmiast. A czy robione byly doswiadczenia
polegajace na wystawianiu szczura na niewielkie dawki Starane
regularnie przez wiele lat?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2005-05-30 13:48:50

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:O_Dme.7347$p94.70@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Zeby zdechnac natychmiast. A czy robione byly doswiadczenia
> polegajace na wystawianiu szczura na niewielkie dawki Starane
> regularnie przez wiele lat?

Hejka. Ja bym proponował poeksperymentować ze słoniem. Bardziej
długowieczny. ;-)
Pozdrawiam matuzalemowo Ja...cki

10. Data: 2005-05-31 07:04:50

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisal:
> Zeby zdechnac natychmiast. A czy robione byly doswiadczenia
> polegajace na wystawianiu szczura na niewielkie dawki Starane
> regularnie przez wiele lat?

Powiedz Michal, czy znasz jakies konkretne opracowanie naukowe
dotyczace szkodliwosci dlugortwalego kontaktu z np. Starane w
malych dawkach?

Zwiazek chemiczny jak kazdy inny,
tyle ze niszczy rosliny dwuliscienne.
Powiedz, co go wyroznia sposrod innych preparatow
np. farby do malowania scian?
Oczywiscie farby nie wylewamy na trawnik, ale Tobie ciagle
chodzi o jakas mityczna szkodliwosc dla ludzi i zwierzat.
Czy ktos to do diaska udowodnil?

Pozdrawiam calvi

Thuja - w jakiej odległości posadzić..
Kalia