Czy depersonalizacja to objaw chorobowy czy norma ?

1. Data: 2002-06-03 12:21:50

Temat: Czy depersonalizacja to objaw chorobowy czy norma ?
Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znow zaczne od swojego przypadku:

Mialem bole plecow przy noszeniu nawet lekkich rzeczy. Nigdy nie
zdawalem sobie sprawy z przyczyn tego stanu - az do niedawna, kiedy
przeczytalem o tym w rozdziale pt. poronne objawy depresji (chyba tak to
sie nazywalo). Lekarz dal mi srodek rozluzniajacy miesnie stosowany
m.in. w epilepsji. Dobra - jeden dzien - 0 efektow, itd. az zwiekszylem
dawke - rzeczywiscie rozluznil mi miesnie, bo normalne chodzenie bylo
"lekko" utrudnione. Ale jednoczesnie moj bol plecow "zmaterializowal
sie" w Istote - wal, ktory zawsze czulem i ktory przeszkadzal mi w
chodzeniu nawet niewielkich odleglosci (totalny bol). Dla porzadku
dopowiem, ze proby zlikwidowania go poprzez "wejscie" w bol pomagaly
tylko na kilka godzin. Wal trwal przez jakis miesiac utrudniajac mi
znacznie poruszanie sie, mimo iz probowalem go "rozchodzic". Znikl sam,
kiedy musialem z wywieszonym jezorem latac i zalatwiac sprawy zwiazane z
PITami. Teraz pewnie gdzies sie czai czekajac na nowa okazje.

Po co ta opowiesc - ano bralem leki, ktore teoretycznie a nawet
praktycznie nie powinny dopuscic do tej "materializacji" ale ... moze
Psyche jest standardowo niezalezna od ciala i lek pomogl tylko cialu, co
Psyche skrupulatnie wykorzystala (brak przeciwreakcji miesni przeciw
"materializacji").

Ale jezeli tak - to depersonalizacja jest standardowym stanem czlowieka
tyle tylko, ze nie uswiadamianym. Uswiadomienie sobie tego stanu
prowadzi u niektorych osob do powstania negatywnych zjawisk i lekow
zutowanych na swoje cialo. Moze wnioski zbyt pochopne, ale przynajmniej
jest to Watpliwosc.

Flyer

1. Data: 2002-06-03 16:49:29

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jun 2002, Flyer wrote:

> prowadzi u niektorych osob do powstania negatywnych zjawisk i lekow
> zutowanych na swoje cialo. Moze wnioski zbyt pochopne, ale przynajmniej
> jest to Watpliwosc.

pochopne, moze faktycznie ten lek wywolal takie dzialanie.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

1. Data: 2002-06-03 21:35:12

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> pochopne, moze faktycznie ten lek wywolal takie dzialanie.

Co do leku niewydaje mi sie, zeby byly pochopne. Lekiem jest (a raczej
byl) Clonazepan stosowany m.in. do zmniejszenia napiecia miesni
szkieletowych. Opisany efekt uzyskalem w 5. dniu po stosowaniu dawki
dziennej 3 mg.

W dzialaniach niepozadanych w zakresie ukladu miesniowo-szkieletowego
mam wpisane:
" oslabienie miesniowe, bole miesniowe, drzenie miesniowe "

Powyzsze ma sie nijak do tworu przypominajacego Wal, ktory przy braku
wykonywania czynnosci byl wyczuwalny tylko jako Cos - rodzaj bezbolesnej
ciasno zapietej wokol pasa torby. Dopiero w trakcie chodzenia lub
czynnosci zwiazanych z pochyleniem sie (do przodu lub na bok)
rozpoczynal sie bol zwiazany z mimowolnymi probami wykorzystania
zablokowanego fragmentu ciala. Mimo natychmiastowego zaprzestania
korzystania z leku odczucie pozostalo prawie miesiac.

Flyer

Troche OT
[OT] co kupic najlepiej?
Rak jak drazace zlo