Czy dobra moc szkieł?

następny post »
Date: Sun, 18 Jun 2006 19:08:00 +0200
From: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Czy dobra moc szkieł?

Witam,

Noszę od mniej więcej dwóch lat soczewki kontaktowe
(toryczne) o mocach

P: -5,5 -0,75 x 10
L: -4,5 -1,75 x 170

Widzę w nich bardzo dobrze, nie idealnie ale naprawdę
nieźle. Postanowiłem zrobić sobie dodatkowo okulary, żeby
móc wieczorem po powrocie do domu je nosić i nie chodzić
cały czas w soczewkach. Do tej pory miałem jakieś takie
stare, w których widzę średnio.
No więc poszedłem do okulisty po kwitek na nowe okulary.
Przebadał mnie na trzech różnych maszynach i wypisał ze
powinienem mieć szkła

P: -5,5 -0,5 x 5
L: -4,75 -1,25 x 180

Skąd ta różnica między szkłami kontaktowymi, które obecnie
noszę (widzę w nich świetnie) a szkłami przepisanymi przez
okulistę? Boję się że w nowych okularach będę widział słabo.
A może kontakty mam dobrane nie optymalnie? A może takie
różnice są czymś normalnym i w ogóle powinienem poluzować
majty i się nie martwić niepotrzebnie. Proszę o opinie ludzi
znających się na rzeczy.

--
Larsoden | nedosraL
http://www.bykom-stop.avx.pl/