Czy jak sie raz wezmie statyny, to trzeba je brac przez cale zycie?

1. Data: 2006-07-02 00:38:51

Temat: Czy jak sie raz wezmie statyny, to trzeba je brac przez cale zycie?
Od: "John" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wysoki poziom cholesterolu i trojglicerydow:

Calkowity 290
HDL 60
Trojglicerydy 240
LDL 180

Lekarz stwierdzil, ze w tej sytuacji trzeba mi podac Atoris 20mg i za
miesiac sprawdzic wyniki.

Czy jezeli za miesiac sytuacja sie unormuje, to bede mogl odstawic ten lek,
czy to jest
tak, ze jak sie raz wezmie statyny, to one cos zmieniaja w organizmie i
trzeba je potem
brac caly czas?

I bardzo prosze, nie piszcie o "diecie optymalnej" ;-)

2. Data: 2006-07-02 06:13:09

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "John" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam wysoki poziom cholesterolu i trojglicerydow:
>
> Calkowity 290
> HDL 60
> Trojglicerydy 240
> LDL 180

A po co zmieniać całkiem dobrą korelację 3 frakcji cholesterolu???
Trójglicerydów jest troszeczkę za dużo, ale nie na tyle żeby się tym
zamartwiać.
Pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2006-07-02 08:22:29

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po zaprzestaniu brania, wartości powracają do stanu wyjściowego. Nic poza
tym się nie zmienia.

4. Data: 2006-07-02 21:35:46

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Limcha" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Po zaprzestaniu brania, warto?ci powracaj? do stanu wyj?ciowego. Nic
> poza tym się nie zmienia.

Nie do końca.
W badaniu, w którym oceniano wpływ leczenia hipolipemizujacwego i
zaprzestanie tegoż leczenia (3 grupy: leczeni, którzy kontynuowali
terapię, leczeni, którzy odstawili leki, nieleczeni) okazało się, że
ryzyko kardiologiczne (dokładnie nie pamiętam jaki były oceniane pkt
końcowe, ale chyba chodziło tylko o zgon) było najwiesze u tych, którym
podczas hospitalizacji z powodu incydentu wieńcowego odstawiono lek
(różne były tego powody, wymienione zresztą w opisie). Było ono większe
nawet niz u tych, którzy nigdy nie przyjmowali leku.
--
Marek Li

5. Data: 2006-07-03 07:55:43

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ano faktycznie, wystepuje takie zjawisko.

CRP Levels Increase After Statin Withdrawal

Charlene Laino

March 15, 2006 (Atlanta) — Withdrawing statin therapy results in a rapid and
significant increase in C-reactive protein (CRP) levels, researchers report.

"After three months, there is a reversal back to baseline levels," said
study coauthor Folkert Asselbergs, MD, PhD, from the University Medical
Center Groningen in the Netherlands. "Importantly, the increase in CRP is
independent of the parallel LDL [low-density lipoprotein cholesterol]
increase."

Previous research has shown that statin withdrawal leads to an increased
risk of cardiovascular disease due to a rapid rise in LDL cholesterol, but
the effect of withdrawal on CRP levels had not been well studied, Dr.
Asselbergs said.

To fill in the knowledge gap, his team evaluated the effects of withdrawal
from pravastatin, 40 mg, on CRP levels in 566 patients participating in the
randomized, placebo-controlled Prevention of Renal and Vascular End-stage
Disease Intervention Trial (PREVEND-IT) study.

Median CRP levels before randomization to study treatment were 1.3 mg/L for
both
groups. The median baseline LDL cholesterol level was 154 mg/dL for the 266
subjects in the placebo group and 159 mg/dL for the 300 patients in the
pravastatin group, an insignificant difference.

The findings were presented here at the 55th annual Scientific Session of
the American College of Cardiology (ACC).

At 4-year follow-up, CRP levels had increased by a nonsignificant 4.3% in
the placebo group (P = .40). In contrast, the levels decreased by 16% in the
pravastatin group (P = .002).

LDL cholesterol levels decreased by 27% in the pravastatin-treated patients
(P < 0.001) but were unchanged in the placebo group.

In addition, when participants in the pravastatin group stopped their
medication, both CRP and LDL levels increased to pretreatment levels. By 3
months, the median CRP level was 1.4 mg/L (P = .024) and the median LDL
cholesterol level was 153 mg/dL (P < .001).

After controlling for confounding factors, including age, sex, and smoking
status, the relative and absolute change of CRP level after discontinuing
pravastatin did not correlate with the change in LDL cholesterol level.

"The findings emphasize the importance of compliance," Dr. Asselbergs said.
"There is no sustained beneficial effect after therapy is stopped."

James H. Stein, MD, cochair of the meeting's program committee and associate
professor of medicine at the University of Wisconsin Medical School in
Madison, said the findings are a wake-up call to clinicians and patients
alike.

"I can't tell you how many patients say they feel better and want to stop
their medication," he told Medscape. "While it might seem like common sense
that the numbers will get worse, a study like this shows us the magnitude of
how bad things can really get."

ACC 55th Annual Scientific Sessions: Abstract 1003-185. Presented March 14,
2004.

Reviewed by Ariana Del Negro

6. Data: 2006-07-03 11:01:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Jul 2006 08:13:09 +0200, j...@n...pl wrote:

> A po co zmieniać całkiem dobrą korelację 3 frakcji cholesterolu???

Dlatego, że ludzie z cholesterolem poniżej 200 żyją dłużej.
Chyba, ze dysponujesz jakimiś nowymi wynikami badań - podaj link,
chętnie przeczytam.

> Trójglicerydów jest troszeczkę za dużo, ale nie na tyle żeby się tym
> zamartwiać.

Taaak. Zwłaszcza, że nie wiesz nic o stanie klinicznym pacjenta.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Wimiary aorty?
strony z fizyką (elektrostatyką)
LUBLIN naprawdę potrzebna krew 0 Rh- mogę zapłacić
laseroterapia
Fotochromy