LUBLIN naprawdę potrzebna krew 0 Rh- mogę zapłacić

1. Data: 2006-07-01 18:18:17

Temat: LUBLIN naprawdę potrzebna krew 0 Rh- mogę zapłacić
Od: "maksisingiel" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebna krew 0 Rh- dla bliskiej mi osoby która czeka na pilną operację. W
banku krwi akurat jej brakuje. BARDZO proszę o pomoc. To nie jest głupi
kawał i nie chciałbym, aby ktoś kto mógłby mi pomóc tak pomyślał.
Mogę zapłacić.
Kontakt tel. kom. 0 515 137 450
Jeszcze raz - to nie jest głupi kawał.

2. Data: 2006-07-03 12:37:09

Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Potrzebna krew 0 Rh- dla bliskiej mi osoby która czeka na pilną operację. W

A tak zupełnie off-topic: dlaczego nie płacą za krew? Skoro to taki
niezbędny lek, a szpitale zań płacą, dlaczego nie docenić finansowo
dawców?

I, żeby choć trochę usprawiedliwić się: zdarzyło mi się oddać krew
honorowo, ale waham się czy to dalej robić - przynajmniej dopóki
ubezpieczenie zdrowotne jest obowiązkowe.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

3. Data: 2006-07-03 18:47:12

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyobrażenie sobie tego, co dzieje się z krwią oddaną honorowo w stacji
krwiodawstwa, zanim trafi ona do szpitala i zostanie komuś podana,
przekracza zapewne możliwości większości ludzi. Poziom kontroli nad
krwią, zabezpieczenia, testy laboratoryjne, metody przechowywania -
prawie jak w amerykańskich filmach typu "Wirus", czy "Mission:
Impossible II". Tylko dzięki temu, przykładowo ryzyko przeniesienia
wirusa HIV i HCV jest na poziomie 1/ 2 000 000 przetoczeń, HBV ok. 1/70
000 (dane amerykańskie). Za to wszystko musi zapłacić szpital. Gdyby
krew miała być za darmo, to każda pierdoła związana z tą krwią od
momentu powiedzenia "Dzień dobry" krwiodawcy, do przekazania krwi
szpitalowi musiałaby być darmowa (od prądu i wody po najbardziej
specjalistyczne odczynniki laboratoryjne).

Dzięki ofiarności krwiodawców, szpital może dostać krew taniej, niż
gdyby krwiodawca dostawał za nią pieniądze.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2006-07-04 01:32:38

Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 03 Jul 2006 20:47:12 +0200, Piotr
<e...@t...pl> wrote:

> [...]
>szpitalowi musiałaby być darmowa (od prądu i wody po najbardziej
>specjalistyczne odczynniki laboratoryjne).

tego nie proponowałem. Oczywiste jest, że nie ma nic "darmowego".

> Dzięki ofiarności krwiodawców, szpital może dostać krew taniej, niż
>gdyby krwiodawca dostawał za nią pieniądze.

OK, a ile szpital płaci za krew?

Cieszę się, że ryzyko zachorowania jest minimalne, ale nadal nie wiem
w imię czego ten, kto oddaje krew nie miałby zostać za to
wynagrodzony.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

laseroterapia
Fotochromy
wysokie ciśnienie rozkurczowe
Dietetyk - Kraków
Ból ucha. Przewianie? CO robic? Jutro sobota. :)