Czy lilaki chorują?

1. Data: 2004-08-06 19:53:40

Temat: Re: Czy lilaki chorują?
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
news:cf0nlm$omb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Jeden z moich krzewów zaczyna mieć pomarszczone i zwinięte liście. Z
> góry dziękuje i pozdrawiam
> Jola

A może zemdlały, tak jak moje hortensje w gruncie ???

Serdecznie Miłka

2. Data: 2004-08-06 20:06:49

Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> Jeden z moich krzewów zaczyna mieć pomarszczone i zwinięte liście. Czy to
> może być jakaś choroba lub szkodnik? Czy one poprostu tak mają o tej porze
> roku? Podobno lilaki są odporne ale moze jednak cos go dopadło. Bardzo
> proszę o wskazówki, bo ogrodnictwo to dla mnie zupełnie nowa dziedzina. Z
> góry dziękuje i pozdrawiam
> Jola

U moich kochanych lilaków natomiast listki zaczęły brązowieć i też nie mam
pojęcia dlaczego bo systematycznie podlewam a na niektórych są rdzawe plamy.
Nie wiem co im zastosować i też mam nadzieję że może tak mają w porze
letniej.

Pozdro
silvia

4. Data: 2004-08-06 20:32:20

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cf0nlm$omb$1@nemesis.news.tpi.pl Jola
<j...@a...pl> napisał(a):

> Jeden z moich krzewów zaczyna mieć pomarszczone i zwinięte liście.
> Czy to może być jakaś choroba lub szkodnik?

Hejka. Raczej choroba. Być może werticilioza. :-(
Pozdrawiam wstępnie Ja...cki

5. Data: 2004-08-06 20:38:06

Temat: Odp: Czy lilaki chorują?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cf0q2b$38k$...@n...news.tpi.pl...

> Hejka. Raczej choroba. Być może werticilioza. :-(

To jakas wstydliwa choroba?
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2004-08-06 20:47:51

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cf0qei$4cn$1@nemesis.news.tpi.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> To jakas wstydliwa choroba?

Hejka. Raczej bezwstydna. ;-) Często już w polowie lata chore
rośliny są nagie i gołe, bez jednego listka - nawet figowego. :-)
Pozdrawiam nudystycznie Ja...cki

7. Data: 2004-08-06 20:53:38

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja sie podepnę pod temat.

Jesienią dotałam spore lilaki, wiosna wypuściły liście,
kwitły słabo, przyrostów nie było prawie wcale. Od jakiegoś
czasu zaczęły im brązowieć liście na brzegach i zwijać się
w ruloniki. Potem oczywiście opadać. Widzę, że krzewy się
bronią bo wypuszczają nowe listki.
Grzybek jakiś czy efekt przesadzania?
Mam się martwić czy raczej odpuścić?

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2004-08-06 20:58:08

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roku? Podobno lilaki są odporne ale moze jednak cos go dopadło. Bardzo
> proszę o wskazówki, bo ogrodnictwo to dla mnie zupełnie nowa dziedzina. Z

Tu wszyscy się uczą, jeden od drugiego;-)

Pozdrawia doradczo boletus

9. Data: 2004-08-06 21:02:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Raczej choroba. Być może werticilioza. :-(
> Pozdrawiam wstępnie Ja...cki

Kto wie, czy nie np. Bakterioza lilaka
lub jakoweś szkodniki min. szpeciele.

Pozdrawia do wyboru boletus