Czy ludzie z zespołem Downa mogą być samodzielni?

11. Data: 2011-11-12 21:24:07

Temat: Re: Czy ludzie z zespołem Downa mogą być samodzielni?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Nov 2011 22:15:26 +0100, Nixe napisał(a):

> Pytał jedynie, czy mogą być samodzielni.
> Nie sprecyzował, o jaką samodzielność dokładnie chodzi.

He he. Zapewne chodziło mu o samodzielność bez samodzielności. :->

12. Data: 2011-11-12 21:27:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Nov 2011 22:19:37 +0100, Szaulo napisał(a):

> X-No-Archive:yes
>
> Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Mogący żyć bez niczyjej opieki.

A czemu pytasz?

13. Data: 2011-11-12 21:35:34

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

> A czemu pytasz?

W kontekście aborcyjnym.
Przeczytałem niedawno, że stwierdzenie zespołu Downa to główna podstawa
wykonywanych w Polsce legalnych aborcji.

W każdym razie nie chodzi o Marka, jeżeli o to pytasz. Wyjątkowo udany
człowieczek ;)

Sz.

14. Data: 2011-11-12 21:38:33

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

> A czemu pytasz?

W kontekście aborcyjnym. Czytałem niedawno, że to główna podstawa
dokonywania legalnych aborcji w Polsce.

15. Data: 2011-11-12 21:39:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Nov 2011 22:38:33 +0100, Szaulo napisał(a):

> [...]
> dokonywania legalnych aborcji w Polsce.
>
> W każdym razie nie chodzi o Marka, jeżeli o to pytasz. Wyjątkowo udany

UFFFF!
:-)

16. Data: 2011-11-12 21:42:02

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-12 22:19, Szaulo pisze:

> Mogący żyć bez niczyjej opieki.

Z linka, który podałam, wynika, że mogą żyć bez opieki, ale to się
sprowadza raczej do samodzielnego mieszkania w pobliżu
rodziny/opiekunów. Czyli jakiś nadzór zawsze jest.
Tak całkiem bez opieki raczej nie sądzę.

N.

17. Data: 2011-11-12 22:05:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Nov 2011 22:42:02 +0100, Nixe napisał(a):

> Z linka, który podałam, wynika, że mogą żyć bez opieki, ale to się
> sprowadza raczej do samodzielnego mieszkania w pobliżu
> rodziny/opiekunów. Czyli jakiś nadzór zawsze jest.
> Tak całkiem bez opieki raczej nie sądzę.

Ludzie urodzeni z uszkodzeniami (brak kończyn, wady narządowe itp
pozwalajace przeżyć) też zawsze bedą wymagali opieki, a jednak nie
sankcjonuje się ich aborcji. Dlaczego zatem akurat zespół Downa na być
własnie w ten okrutny sposób wyróżniony - zaiste nie wiem.
Wiec jak to jest z tą legalizacją aborcji? - czy aby nie tak, że feministki
doskonale wiedzą, iż spektrum przesłanek medycznych będących wskazaniem do
aborcji to problem zbyt śliski i skomplikowany? One chcą sprawe "uproscić"
- czyli żeby sprawę rozstrzygniecia o aborcji pozostawić po prostu ich
widzimisię.
:-/

18. Data: 2011-11-12 22:17:15

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

> [...]
> aborcji to problem zbyt śliski i skomplikowany? One chcą sprawe "uproscić"
> - czyli żeby sprawę rozstrzygniecia o aborcji pozostawić po prostu ich

Ależ sankcjonuje się aborcje nie tylko płodów obciążonym zespołem Downa
("ciężkie i nieodwracalne upośledzenie płodu lub istnienie nieuleczalnej
choroby zagrażającej jego życiu"), tylko po prostu najczęstszy jest zespół
Downa.

Sz.

19. Data: 2011-11-12 22:31:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Nov 2011 23:17:15 +0100, Szaulo napisał(a):

> X-No-Archive:yes

> Ależ sankcjonuje się aborcje nie tylko płodów obciążonym zespołem Downa
> ("ciężkie i nieodwracalne upośledzenie płodu lub istnienie nieuleczalnej
> choroby zagrażającej jego życiu"),

Lekarzom się wydaje, że ZAWSZE potrafią orzekać o życiu i śmierci. Coś
takiego dziwnego się porobiło. Przypominam, że Mengele też był lekarzem. I
przypominam, ze istnieją lekarze, którzy nie ruszą palcem aby
leczyć/ratować, jesli im się nie zapłaci.
Równocześnie istnieją lekarze, którzy odmawiają udziału w
komisjach/konsyliach orzekających i kwalifikujacych płody jako "wadliwe" i
przeznaczone do aborcji. Zapewne są tego jakieś powody, nie sądzisz? - a
już wystarczającym powodem jest u nich niepewność słusznosci takiej
kwalifikacji w ogóle.

Jest nie do zweryfikowania, jak długo żyłoby zabite przed urodzeniem dzieco
i czy na pewno nie przeżyłoby na tyle długo, aby móc godnie umrzeć.
Uwazam, że każde ludzkie istnienie ma prawo do godnej śmierci.

20. Data: 2011-11-12 23:51:36

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarzom się wydaje, że ZAWSZE potrafią orzekać o życiu i śmierci.

chyba tobie sie tak wydaje.

> Coś
> takiego dziwnego się porobiło. Przypominam, że Mengele też był lekarzem. I
> przypominam, ze istnieją lekarze, którzy nie ruszą palcem aby
> leczyć/ratować, jesli im się nie zapłaci.

leczyc czy ratowac?? bo to jednak roznica jest.

> [...]
> przeznaczone do aborcji. Zapewne są tego jakieś powody, nie sądzisz? - a
> już wystarczającym powodem jest u nich niepewność słusznosci takiej

tutaj tylko moralne uzasadnienie jest. Nie medyczne.

> [...]
> i czy na pewno nie przeżyłoby na tyle długo, aby móc godnie umrzeć.
> Uwazam, że każde ludzkie istnienie ma prawo do godnej śmierci.

a nie uwazasz, ze decyzje niech podejmuje osoba problemem takim
zainteresowana.
Nie ty, teoretyk, i inni...

i.

Bardzo fajne testy psychologiczne.