Czy ludzie z zespołem Downa mogą być samodzielni?

1. Data: 2011-11-12 09:09:38

Temat: Czy ludzie z zespołem Downa mogą być samodzielni?
Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2011-11-12 16:47:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Nov 2011 10:09:38 +0100, Szaulo napisał(a):

Nie.

3. Data: 2011-11-12 17:01:58

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-12 17:47, Ikselka pisze:
> Dnia Sat, 12 Nov 2011 10:09:38 +0100, Szaulo napisał(a):
>

> Nie.

Bardzo kategoryczne stwierdzenie.

N.

4. Data: 2011-11-12 17:04:07

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Bardzo kategoryczne stwierdzenie.

Masz inne zdanie, wiedzę?

Sz.

5. Data: 2011-11-12 18:15:49

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-12 18:04, Szaulo pisze:
> X-No-Archive:yes
>
> Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Masz inne zdanie, wiedzę?

Mam inne zdanie. Wiedzy osobistej nie, raczej zdobytej (wyczytanej) z
doświadczeń innych.
Wszystko zależy o jakim stopniu samodzielności mówimy. Poza tym zespół
Downa to nie jest jakaś ściśle sprecyzowana jednostka chorobowa. Ludzie
z tą wadą mogą mieć bardzo różniący się zakres upośledzeń. Jedni nigdy
nie będą zdolni nawet do kontaktów werbalnych czy emocjonalnych z resztą
społeczeństwa, inni są w stanie sami mieszkać, pracować i tylko w
niewielu przypadkach liczyć na pomoc zdrowych ludzi (rodziców,
opiekunów). Sporo również zależy od wychowania, nauki, rehabilitacji od
samego dnia narodzin.

N.

6. Data: 2011-11-12 18:30:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Nov 2011 19:15:49 +0100, Nixe napisał(a):

> Mam inne zdanie. Wiedzy osobistej nie, raczej zdobytej (wyczytanej) z
> doświadczeń innych.
> Wszystko zależy o jakim stopniu samodzielności mówimy.

Samodzielność to S A M O d z i e l n o ś ć.
Jesli samodzielność nie jest całkowita, jest niesamodzielnością.
Nie można być trochę w ciąży, nie można być samodzielnym, będąc
niesamodzielnym choćby trochę.

Czyli generalnie - nie.

7. Data: 2011-11-12 19:02:55

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-12 19:30, Ikselka pisze:

> Samodzielność to S A M O d z i e l n o ś ć.
> Jesli samodzielność nie jest całkowita, jest niesamodzielnością.
> Nie można być trochę w ciąży, nie można być samodzielnym, będąc
> niesamodzielnym choćby trochę.

Ależ można.
Nawet 2-latek jest samodzielny w jakimś tam zakresie odpowiednim dla
jego wieku.
Ale jeśli już chcesz aż tak bardzo zawężać znaczenie tego słowa, to na
dobrą sprawę nikt z nas nie jest tak do końca samodzielny, bo zawsze
może się zdarzyć sytuacja, w której będziemy potrzebować pomocy innych.

Jasne, że ludzie z z. Downa nigdy nie osiągną pełni samodzielności jak
ludzie zdrowi. Trudno im będzie podjąć decyzję np. o kredycie
mieszkaniowym czy załatwić jakąś sprawę w urzędzie. Niemniej jednak
wielu z nich jest w stanie samemu mieszkać, pracować, robić zakupy.
Wieść życie bardzo proste, wg określonych i stałych schematów, ale być w
tym prostym życiu osobą samodzielną. To się udaje.
http://www.stowarzyszenie-razem.org/multimedia/prasa
/rodzice-sami-szukaja-pomocy-dla-dzieci-z-zespolem-d
owna.html
"W Holandii np. gminy dofinansowują rodzicom dzieci z Downem budowę
nowego domku blisko ich własnego. W taki sposób mogą pomagać swoim
dorosłym już dzieciom, ale nie muszą z nimi mieszkać. To najlepszy
sposób na samodzielność"

N.

8. Data: 2011-11-12 21:00:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Nov 2011 20:02:55 +0100, Nixe napisał(a):

> Jasne, że ludzie z z. Downa nigdy nie osiągną pełni samodzielności jak
> ludzie zdrowi.

No i o to pytał wątkodawca.

9. Data: 2011-11-12 21:15:26

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-12 22:00, Ikselka pisze:

> No i o to pytał wątkodawca.

Pytał jedynie, czy mogą być samodzielni.
Nie sprecyzował, o jaką samodzielność dokładnie chodzi.

N.

10. Data: 2011-11-12 21:19:37

Od: "Szaulo" <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

> Pytał jedynie, czy mogą być samodzielni.
> Nie sprecyzował, o jaką samodzielność dokładnie chodzi.

Mogący żyć bez niczyjej opieki.

Sz.

Bardzo fajne testy psychologiczne.
a idę spać