Czy mozna cos zrobic?

1. Data: 2004-12-14 15:38:42

Temat: Czy mozna cos zrobic?
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem w ciazy, 4-6 tydzien,
Dzisiaj bylam na pierwszej wizycie u ginekologa, specjalisty poloznika jak
to mu dumnie pisze na pieczatce.
Juz na poczatku sie bardzo zdziwilam - bo kolejne pacjentki do niego byly
zapisane... co piec minut. 9.00, 9.05, 9.10....
Ok.
Szkoda tylko ze pan doktor faktycznie tych godzin sie trzymal.
Wizyta przebiegala w takim tempie ze ledwo zdazalam zastanowic sie nad
pytaniami podczas wypelniania karty ciazy.
Rutynowe pytanie o moje choroby przewlekle i odpowiedz ze mam arytmie i
chorobe Hashimoto - zostaly zbyte milczeniem. Pod koniec wizyty sama sie
dopytywalam co mam z tym zrobic - uslyszalam ze isc do endokrynologa
jakiegos i mu przyniesc rozpiske od niego - bo szanowny pan poloznik nie ma
pojecia z czym ta choroba wiaze sie dla plodu. Moze jakies skierowanie na
badanie poziomu hormonow - to w koncu wazne a i poszlabym do endokrynologa
z czyms konkretnym. W zyciu - mam sobie sama te badania zrobic na wlasna
reke, jak mi endokrynolog powie jakie. Bo on nie wie. Faktycznie - straszny
duzy wybor - hormony tarczycowe,
Wizyta trwala kilka minut, wogole nie zostalam zbadana - ani
ginekologicznie, ani w zaden inny sposob, wrecz przeciwnie, nic sie nie
dowiedzialam, moje pytania byly zbywane tym ze mam sobie isc do
endokrynologa na wlasna reke.
Zeby bylo smieszniej dostalam zaswiadczenie ze jestem w ciazy do pracy -
mimo ze facet nawet mnie nie dotknal - tylko na podstawie wyniku testu
sprzed ponad 2 tygodni. Ktory mogl byc np. wynikiem mojej kolezanki.

A na koniec, gdy juz mialam dosc tej calej wizyty - poprosilam go o cos dla
mnie bardzo waznego - zwolnienie z pracy na kilka dni poniewaz teraz jest u
nas generalny remont i jutro zaczyna sie faza malowania farba olejna.
Powiedzialam o tym, uslyszalam ze ciaza to nie choroba, zwolnienia w zyciu
nie dostane, remont to nie problem pana doktora ale moj i sama mam sobie z
nim poradzic a nie naciagac go na zwolnienia.
Nic nie docieralo, zadne tlumaczenia.
Poprosilam w takim razie o zwolnienie choc na dzis - pracuje kawal za
Warszawa (35 km), u niego bylam po 9, mam bardzo trudny dojazd - a o tej
godzinie dodatkowo 7 km,. na stopa przez pola bo zaden autobus na tej
trasie nie jedzie - a czuje sie zle, jestem bardzo slaba, zasypiam na
stojaco, jestem blada i mnie mdli. Super.
Tez nie dostalam - z wyniosla mina mi powiedzial ze to moj problem. Moglam
sie do niego zapisac na inna godzine. Nie wazne ze popoludniowe sa
zaklepana na dlugo do przodu,

Jedyne co wynioslam z tej wizyty to skierowanie na USG - zrobi se je pani
za (enigmatyczne - nie zostalo to okreslone) kilka tygodni i zobaczymy.

Jestem podlamana, wsciekla i wogole.
I nie chcialabym tej sprawy tak zostawic.
Ale czy postepowanie pana doktora daje mi wogole jakies podstawy do
skladania na niego skargi?
Czy moge sobie ewentualnie pomarudzic tutaj - i nic wiecej?

Jednak wydaje mi sie ze brak jakiegokolwiek badania na pierwszej wizycie,
brak jakichkolwiek porad, niewystawienie skierowania na oznaczenie poziomu
hormonow przy stwierdzonej chorobie tarczycy i mojej prosby o to, niedanie
mi zwolnienia w takiej sytuacji (opary farby olejnej przez najblizszy
conajmniej tydzien i brak mozliwosci unikniecia ich) oraz wystawienie
potwierdzenia ciazy bez zadnych niemal podstaw - to chyba cos sporo nie w
porzadku...

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2004-12-26 09:57:44

Temat: Re: Czy mozna cos zrobic?
Od: "JK" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna // Dzisiaj bylam na pierwszej wizycie u ginekologa, specjalisty
poloznika jak...

Czy musisz wysylac na te grupe takie przydlugie pierdoly?
Jak nie chce Ci sie chodzic do pracy to nie wykorzystuj do tego 4 tygodnia
ciazy - mozesz sie przeciez zwolnic. Szkoda, ze nie poprosilas o dzien wolny
lekarza w dniu kiedy zachodzilas w ciaze.

3. Data: 2004-12-26 13:12:36

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 26 Dec 2004 10:57:44 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako JK, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Czy musisz wysylac na te grupe takie przydlugie pierdoly?

Jak masz jakies problemy emocjonalne - to szukaj sobie worka treningowego
gdzies indziej. A jak Ci sie nie chce czytac - to nie czytaj.

> Jak nie chce Ci sie chodzic do pracy

Do pracy bardzo mi sie chce chodzic - skoro nie potrafisz zrozumiec tego co
czytasz - to akurat nie moj problem.

4. Data: 2004-12-26 14:39:29

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wizyta przebiegala w takim tempie ze ledwo zdazalam zastanowic sie nad
> pytaniami podczas wypelniania karty ciazy.

Heh, a ja karte ciązy mialam zalozoną dopiero w 5mcu ciazy, chociaz
pierwszy raz zjawilam sie u lekarza dokladnie w 13 dniu ciazy:-) I poza
zalozeniem karty ciazy nic wiecej tam nie bylo wpisane.

>W zyciu - mam sobie sama te badania zrobic na wlasna
> reke, jak mi endokrynolog powie jakie. Bo on nie wie. Faktycznie -
> straszny
> duzy wybor - hormony tarczycowe,

Wydaje mi sie, ze tu poniekad go rozumiem. Dlaczego mialby zlecac badania,
ktore dla niego sa powiedzmy brzydko niewiele mówiace. To tak, jakbys
chciala od niego skierowanie na rtg zębow. Tarczyca zajmuje sie endokrynolog
i to jego działka.

> Wizyta trwala kilka minut, wogole nie zostalam zbadana - ani
> ginekologicznie, ani w zaden inny sposob

Na początku ciązy cięzko ją zdiagnozować badaniem. Jesli np masz nadwagę to
jest to dodatkowym utrudnieniem. Nie wiem jaka jest procedura - mi ginekolog
przychodniowy powiedzial, ze ciaza jest za mloda aby ja stwierdzic. 2
godziny pozniej moja lekarka zrobila mi usg dopochwowe i ciaze potwierdzila,
a mowimy o 13 dniu ciazy. Poza tym kolejna sprawa - na zachodzie jest
tendencja aby ciaze "uznawac" dopiero po 3 mcu. Moja pani doc powiedziala mi
na pierwszym spotkaniu, ze po pierwsze moze to byc puste jajo plodowe, po
drugie duzo ciaz sie samoczynnie porania w pierwszym mcu. Pozniej wyszly mi
cysty na jajnikach i dzidzia byla zagrozona. Dostalam leki na podtrzymanie
ciazy, ktorych nie zazywalam bo uznalam, ze natura wie lepiej - co innego
gdyby to byla koncowka ciazy.

> [...]
> nas generalny remont i jutro zaczyna sie faza malowania farba olejna.
> Powiedzialam o tym, uslyszalam ze ciaza to nie choroba

Generalnie mial racje. Ciąza to nie choroba. Musisz troszke wrzucic na luz.
I zaufac lekarzom.

> czuje sie zle, jestem bardzo slaba, zasypiam na
> stojaco, jestem blada i mnie mdli. Super.

Uroki ciązy. Z dobrych rad - polecam picie coca-coli.Zwykłej, zadnej light.
kupic odgazować. schlodzić i pić. Przestaniesz zieleniec. Radę te dostalam
od lekarza ginekologa, gdy bylam na etapie wyrzygiwania z siebie
wnętrznosci:-)

Pozdrawiam i zycze owocnego wysiadywania:))

HaNkA

5. Data: 2004-12-26 15:59:46

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 26 Dec 2004 15:39:29 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako HaNkA ReDhUnTeR, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Wydaje mi sie, ze tu poniekad go rozumiem. Dlaczego mialby zlecac badania,
> ktore dla niego sa powiedzmy brzydko niewiele mówiace.

Chocby po to po co mu mowilam - zebym poszla juz do endokrynologa z
konkretnymi wynikami.

Zreszta odkad wiem ze mam chora tarczyce moje badania wygladaja tak -
prosze endokryniologa o skierowanie, ten mi mowi ze nie da - bo powinnam z
tymi wynikami przyjsc do niego (rejestrujac sie do wielu endokrynologow z
NFZ na drzwiach mozna zobaczyc karteczke na ktorej pisze z jakimi wynikami
nalezy sie zglosic! - u oastatniego bylo to oprocz hormonow tarczycy -
morfologia, poziom cukru, bodajze cholesterol i przeswietlenie klatki
piersiowej!) i wrecz ma pretensie ze przyszlam bez nich.
Prosze ogolnego - tez mi nie daje - bo powinnam skierowanie dostac od
endokrynologa.
I w rezultacie robie je za swoje pieniadze - okolo 100 zl.

> Na początku ciązy cięzko ją zdiagnozować badaniem.

Mi nie chodzilo o stwierdzenie ciazy - o choc ogolne badanie.
Chwile potem - gdy poszlam do poszlam do innego i ten mnie zbadal - okazalo
sie pare rzeczy, np. infekcja.

> Jesli np masz nadwagę to jest to dodatkowym utrudnieniem.

Nie jestem :)

> Generalnie mial racje. Ciąza to nie choroba. Musisz troszke wrzucic na luz.
> I zaufac lekarzom.

Trudno ufac lekarzowi ktory ma takie podejescie - mimo moich tlumaczen,
I powtarzam - mi wcale nie chodzi o to zeby do pracy nie chodzic -
absolutnie. Chce chodzic, lubie moja prace.
Jednak jak pisalam w pierwszym poscie i jak dokladnie tlumaczylam lekarzowi
- akurat trwal na calego remont i przez kilka dni wszystko bylo malowane
farba olejna, nie mialam mozliwosci sie przed tym smrodem schronic (raczej
nieobojetnym dla plodu na tym etapie rozwoju) - poza siedzeniem na dworze.
A ze przy okazji czulam sie akurat wtedy bardzo zle - wiec wracalam do domu
z pekajaca glowa, przemarznieta i zataczajaca sie - doslownie, chwilami
przysiadalam na stopniach schodow bo myslalam ze zemdleje. Mam 35
kilometrow z pracy do domu.
Wrzucic na luz? Super :-/
Wystarczylo byc czlowiekiem i pozwolic mi te kilka dni spedzic w domu - nic
nikomu by sie nie stalo.
Zreszta - spedzilam je czesciowo w domu - moj szef zakazal mi przychodzic
widzac w jakim stanie jestem.
Chwala mu za to.

> Pozdrawiam i zycze owocnego wysiadywania:))

Dzieki :)

6. Data: 2004-12-26 16:37:27

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I w rezultacie robie je za swoje pieniadze - okolo 100 zl.

A to juz uroki NFZ. Ja sobie opłacam prywatna opieke medyczną - miesieczny
abonament 50zl ale za to dbaja o mnie jak o królowa angielską. Lekarz
pierwszegp kontaktu 24h na dobe, specjalista do 7 dni. badania bez zadnego
ale i za darmo. Full service:-) Zorientuj sie czy czegos w ten desen nie ma
u Ciebie - per saldo sie to opłaca i oszczędza nerwów:-)

HaNkA

7. Data: 2004-12-27 00:07:18

Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:
(..)

> Wrzucic na luz? Super :-/
> Wystarczylo byc czlowiekiem i pozwolic mi te kilka dni spedzic w domu
> - nic nikomu by sie nie stalo.

Jesli nie było wskazan medycznych to niby dlaczego miałabyś spędzac kilka
dni w domu na czyjś koszt (bo z pensji za te dni zapewne nie miałaś ochoty
rezygnować).
Bo w takim wypadku stałoby sie to, ze ktoś (właściciel firmy, albo podatnik)
musiałby zapłacić za Twoje lenistwo.
Jesli jestes zdrowa możesz sobie wziąć urlop bezpłatny.
--
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

co oznacza to rozpoznanie???
czas leczenia
OCET JABLKOWY..
jaka dieta przy drozdzycy jamy ustnej?