Czy można odwołać się od oceny z matury?

1. Data: 2005-05-20 12:54:24

Temat: Czy można odwołać się od oceny z matury?
Od: miko <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o pracę pisemną. dziewczyna dostała 2 zwany dopuszczającym.Ocena
ewidentnie zaniżona. 12 stron żywego tekstu, większość napisała o połowę
mniej. Pracę oglądało dwóch nauczycieli nie związanych ze szkołą i
jednoznacznie uważają że ocena jest nie adekwatna i za niska. Są powody
przypuszczać iż ocena pracy pisemnej została celowo zaniżona przez
nauczyciela oceniającego. Dyrektor szkoły nie dość że nie próbuje pomóc
to wręcz 'ucina' wszelkie rozmowy na temat ewentualnej zmiany oceny czy
chociaż rozmowy/konfrontacji z oceniającym.Wydaje się być zadowolony z
wystawionej oceny. Zastanawiające, że na próbnej maturze dziewczyna
dostała 4, jedną z najlepszych w klasie.Ponoć oceny z 'próbnej' są i tak
celowo zaniżane...

Ocena z tego przedmiou jest doliczana do egzaminu i może zadecydować o
dostaniu się na studia.

Jest możliwość odwołania się/zmiany oceny, złożenia podania o ponowne
rozpatrzenie sprawy, ponownego przystąpiena do egzaminu z tego
przedmiotu ( najlepiej to w warszawie w głównym budynku MEN :-] ?

Czy w tym kraju w ogóle można 'coś' z 'tym' 'zrobić'???

pozdr

2. Data: 2005-05-20 13:31:02

Temat: Re: Czy można odwołać się od oceny z matury?
Od: Grendel <g...@h...gov> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 May 2005 14:54:24 +0200, miko napisał(a):

> Chodzi o pracę pisemną. dziewczyna dostała 2 zwany dopuszczającym.Ocena
> ewidentnie zaniżona. 12 stron żywego tekstu,

dużo != dobrze

> większość napisała o połowę
> mniej.

matura nie jest porównawcza.

odwołać się można jedynie od procedur, nie od ocen.

--
Grendel

3. Data: 2005-05-20 22:34:37

Od: miko <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> odwołać się można jedynie od procedur, nie od ocen.

okej, więc chciałbym aby inny nauczyciel sprawcił pracę. jak już pisałem
dyrektor nie jest skłonny do pomocy. twierdzi że ocena jest 'pozytywna'
i ostateczna i w ogóle to on tu rządzi... itd. Chyba trzeba będzie się
udać do kuratorium... nic innego nie przychodzi mi do głowy.

4. Data: 2005-05-21 09:12:02

Od: Grendel <g...@h...gov> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 May 2005 00:34:37 +0200, miko napisał(a):

> okej, więc chciałbym aby inny nauczyciel sprawcił pracę.

Wątpię, by było to możliwe. W przypadku ocen negatywnych praca
rzeczywiście jest sprawdzana przez drugiego nauczyciela, ale w przypadku
pozytywnej rzeczywiście niewiele da się zrobić. Jeśli w trakcie matury
nie naruszono żadnych przepisów, nie ma podstaw do jej zanegowania. A
ocena jako ocena - jest niepodważalna.

> udać do kuratorium... nic innego nie przychodzi mi do głowy.

cóż... Nikt Ci tego nie broni, ale jak znam życie...

--
Grendel

5. Data: 2005-05-23 10:58:53

Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miko" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> Chodzi o pracę pisemną. dziewczyna dostała 2 zwany dopuszczającym.Ocena
> ewidentnie zaniżona. 12 stron żywego tekstu, większość napisała o połowę
> mniej.

O wartości pracy nie świadczy ilość stron

> Pracę oglądało dwóch nauczycieli nie związanych ze szkołą i
> jednoznacznie uważają że ocena jest nie adekwatna i za niska.

A to prace maturalne można oglądać PO maturze?
I to przez osoby nie związane ze szkołą?

> Są powody
> przypuszczać iż ocena pracy pisemnej została celowo zaniżona przez
> nauczyciela oceniającego.

Można złożyć skargę.
Jeśli okaże sie to prawdą, być może sprawa będzie miała ciąg dalszy
(ale nie wpłynie to na ocenę i na pewno jej nie zmieni)

> Dyrektor szkoły nie dość że nie próbuje pomóc
> to wręcz 'ucina' wszelkie rozmowy na temat ewentualnej zmiany oceny czy
> chociaż rozmowy/konfrontacji z oceniającym.

I tak powinien postępować.

> dostała 4, jedną z najlepszych w klasie.Ponoć oceny z 'próbnej' są i tak
> celowo zaniżane...

To nie ma żadnego znaczenia
A te oceny nie są zaniżane - kryteria oceny sa te same

Tak.
Właśnie to, co sam powyżej napisałeś.

6. Data: 2005-05-26 14:12:36

Od: miko <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to prace maturalne można oglądać PO maturze?
> I to przez osoby nie związane ze szkołą?

jest możliwośc wykonania ksero pracy maturalnej, choć bez komentarzy
nauczyciela oceniającego (?)

> Można złożyć skargę.
> Jeśli okaże sie to prawdą, być może sprawa będzie miała ciąg dalszy
> (ale nie wpłynie to na ocenę i na pewno jej nie zmieni)

gdzie proponujesz złożyć skargę? jak już pisałem dyrektor stoi po
stronie nauczyciela. Ja bym startował do kuratorium.

> I tak powinien postępować.

? eee.. serio? to chyba dyrektor powinien być arbitrem między uczniami a
nauczycielami uwzględniając prawa jednych i drugich. Chyba że chodzi ci
w tym przypadku o kwestię formalną ewentualnej skargi/zażalenia. Próbuję
domyślać się że np dyrektor nie ma uprawnień do zmiany oceny, ponownej
oceny pracy itd. Zapewne rozmowa ucznia z oceniający przy obecności
dyrektora też nie jest możliwa ze wzglądu na obowiązujące dyrektora
przypisy bądź ich brak. A wydaje mi się że taka konfrontacja mogłaby być
całkiem ciekawym ;-] początkiem całej procedury...

> To nie ma żadnego znaczenia
> A te oceny nie są zaniżane - kryteria oceny sa te same

możliwe że to tylko plotka. Jednak różnice między ocenami porównane na
przykładzie choćby jednej klasy wskazują na drobną tendencję 'zniżkową'
w przypadku próbnej. W opisywanym przypadku różnica miedzy 4 a 2 jest
dla mnie co najmniej zastanawiająca. ale mogę się mylić...

7. Data: 2005-05-26 17:53:42

Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skargi/zażalenia. Próbuję domyślać się że np dyrektor nie ma
> uprawnień do zmiany oceny, ponownej oceny pracy itd.

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Klasyfikacja+i+o
cenianie&lr=

Na pierwszej stronie znalazłem kilkanaście linków do stosownego zarządzenia
W nich jest też tryb odwoławczy

8. Data: 2005-05-26 18:25:40

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 May 2005 19:53:42 +0200, Ja napisał(a):

> Na pierwszej stronie znalazłem kilkanaście linków do stosownego zarządzenia

Rozporządzenia.

RG

9. Data: 2005-05-26 20:26:23

Od: miko <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja napisał(a):

> Na pierwszej stronie znalazłem kilkanaście linków do stosownego zarządzenia
> W nich jest też tryb odwoławczy

dzięki serdeczne

10. Data: 2005-05-26 22:54:08

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 May 2005 22:26:23 +0200, miko napisał(a):

> dzięki serdeczne

Nie ciesz się, od oceny nie ma odwołania. Odwołanie jest od trybu jej
wystawiania. Jeśli ten był prawidłowy, nie masz szans.

RG

nowa matura - wyniki
pedagogika
[info] Nowe opowiadanie
Informatyka: Zadania maturalne (nie tegoroczne)
Re: A świstak siedzi i nawija.