Czy owoc Cisa pospolitego jest trujący-PILNE!

1. Data: 2005-08-26 17:42:44

Temat: Czy owoc Cisa pospolitego jest trujący-PILNE!
Od: "revolt" <o...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziecko moich znajomych zjadło przed godziną owoc Cisa Pospolitego (czerwone
kulki wielkości porzeczki)
Od znajomych dowiedział się że jest to trucizna -pytał się lekarzy ale oni
nie wiedzą powiedzieli aby spowodował wymioty

Proszę o podanie informacji czy faktycznie owoc cisa pospolitego (drzewko
iglaste) jest trujące

2. Data: 2005-08-26 17:44:01

Temat: Re: Czy owoc Cisa pospolitego jest trujący-PILNE!
Od: "Av" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wiedzą powiedzieli aby spowodował wymioty
>
> Proszę o podanie informacji czy faktycznie owoc cisa pospolitego (drzewko

mi zawsze mowiono, ze tak :|

3. Data: 2005-08-26 17:46:38

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

revolt wrote:
> [...]
> ale oni nie wiedzą powiedzieli aby spowodował wymioty
>
> Proszę o podanie informacji czy faktycznie owoc cisa pospolitego

Mi sie cos obilo ze sam owoc nie ale jego pestka tak. Zaraz poszukam w necie
ale nie jestem lekarzem wiec lepiej robic to co oni mowia.

Zazula

4. Data: 2005-08-26 17:50:05

Od: "revolt" <o...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziecko ma 1,5 roku i jak na razie nie udało się spowodować wymiotów - może
jej nic nie będzie ....

5. Data: 2005-08-26 17:57:18

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czerwona osnówka ( to nie owoc), nie jest trujaca! Jadłem wiem z własnego
doświadczenia. Nasienie jest trujące! ale jego łupina jest trudno strawna, i
przez przewód pokarmowy (przynajmniej u ptaków) przechodzi nie strawiona.
Sądzę że nic mu nie będzie, ale wymioty nie zaszkodzą!!
Pozdrawiam Waldek

6. Data: 2005-08-26 18:02:52

Od: "revolt" <o...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przez przewód pokarmowy (przynajmniej u ptaków) przechodzi nie strawiona.
> Sądzę że nic mu nie będzie, ale wymioty nie zaszkodzą!!

Dzięki za info
Pozdrawiam wszystkich
Revolt

7. Data: 2005-08-26 18:15:52

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> [...]
> trudno strawna, i przez przewód pokarmowy (przynajmniej u ptaków)
> przechodzi nie strawiona. Sądzę że nic mu nie będzie, ale wymioty nie

Zaczerpniete z http://encyklopedia.servis.pl/wiki/Cis_pospolity:
"We wszystkich częściach rośliny, oprócz osnówki, znajdują się duże ilości
trujących związków, przede wszystkim taksyna. Zatrucia zazwyczaj
przypadkowe. Objawy zatrucia dotyczą przede wszystkim układu krwionośnego i
serca (spadek ciśnienia krwi, zaburzenia rytmu serca, migotanie komór).
Zatrucia mogą okazać się śmiertelne, więc poszkodowany powinien znaleźć się
jak najszybciej w szpitalu. Odwar z igieł był stosowany w niedociśnieniu
krwi, lecz ze względu na toksyczność nie produkuje się preparatów z cisu"

Zazula

8. Data: 2005-08-26 18:36:04

Od: "revolt" <o...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Zazula :)

Dzwonię do kolegi i podam mu co się dowiedziałem

Pozdrawiam Wszystkich

Revolt

9. Data: 2005-08-30 15:32:03

Od: " Jacek Tusuński" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

revolt <o...@x...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> nie wiedzą powiedzieli aby spowodował wymioty
>
> Proszę o podanie informacji czy faktycznie owoc cisa pospolitego (drzewko

No i jak się sprawa zakończyła ?

Ciezkie przepicie i podwyzszone transaminazy
Badania genetyczne
Badanie histopatologiczne - tłumaczenie
czy wymaz z jezyka boli?
Pharmindex