Pharmindex

1. Data: 2005-08-26 11:50:27

Temat: Pharmindex
Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to nie jest waszym zdaniem głupie, że aby uzyskać dostęp do bazy
online Pharmindexu trzeba podać numer PWZ i masę innych informacji,
zaakceptować ich regulamin, zaświadczyć, że jest się lekarzem, itp.
itd., ale kupić taką bazę na CD może już każdy, pod warunkiem, że ma firmę?

--
best regards,
scream (at)w.pl

2. Data: 2005-08-26 11:50:28

Temat: Re: Pharmindex
Od: "dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaakceptować ich regulamin, zaświadczyć, że jest się lekarzem, itp.
> itd., ale kupić taką bazę na CD może już każdy, pod warunkiem, że ma

a może właśnie odwrotnie: normalnie trzeba mieć firmę i zapłacić, a wyjątki
są dla lekarzy i wtedy jest bezpłatnie?

pozdrawiam
Dorota

3. Data: 2005-08-26 12:20:57

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

dorota napisał(a):
> a może właśnie odwrotnie: normalnie trzeba mieć firmę i zapłacić, a wyjątki
> są dla lekarzy i wtedy jest bezpłatnie?

myślę, że tu chodzi raczej o nośnik - bazę na CD możesz mieć w
komputerze w gabinecie, i nie musisz dbać o dostęp do internetu

4. Data: 2005-08-26 13:17:16

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaakceptować ich regulamin, zaświadczyć, że jest się lekarzem, itp. itd.,
> ale kupić taką bazę na CD może już każdy, pod warunkiem, że ma firmę?

akty prawne w internecie tez przejrzysz po logowaniu sie lub oplacie.
Zarowno "Leki wspolczesnej terapii", jak i Monitor rzadowy czy tez Dziennik
Ustaw dostepne sa w ksiagarniach odplatnie i dla wszystkich. Dziwi Cie, ze
konkretny portal sobie stawia warunki? Ma do tego pelne prawo, wiec....?
Nie tak dawno juz o tym dyskutowalismy tu na forum, wiec odsylam do
archiwum.
Na marginesie - Pharmindex rowniez lekarz moze jedynie zakupic, nie dostaje
tego za darmo.

pozdr.

casus

5. Data: 2005-08-26 14:05:08

Od: verbus <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):

> akty prawne w internecie tez przejrzysz po logowaniu sie lub oplacie.

> Monitor rzadowy czy tez Dziennik
> Ustaw dostepne sa w ksiagarniach odplatnie i dla wszystkich.

Nie prawda. Dostęp do wszystkich Dzienników Ustaw i Monitorów jest
powszechny i darmowy - www.sejm.gov.pl.
Ponadto w wersji drukowanej są bezpłatnie dostępne w każdej czytelni
miejskiej i bibliotekach przy Sądach Okręgowych.

Pzdr.

6. Data: 2005-08-26 14:21:53

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):
> akty prawne w internecie tez przejrzysz po logowaniu sie lub oplacie.

wszystkie sa za darmo na stronie Sejmu :)

> Ma do tego pelne prawo, wiec....?

nie dziwi mnie, tylko to po prostu glupie! zeby poczytac za darmo, musze
byc lekarzem i udowadniac, ze nie jestem wielbladem! ale jesli chce im
zaplacic pieniadze i kupic CD z bazą, to wystarczy, ze posiadam NIP i
jestem firmą.. wtedy nie ma już znaczenia, ze moge sie zajmowac np.
budownictwem

> Na marginesie - Pharmindex rowniez lekarz moze jedynie zakupic, nie dostaje
> tego za darmo.

Za darmo jest baza w internecie. A zakupić może każda firma, nie tylko o
profilu medycznym.

7. Data: 2005-08-26 14:48:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wszystkie sa za darmo na stronie Sejmu :)

owszem. Mam na mysli wszystkie portale prawniczne i specjalistyczne.
Bezplatnie mozna tez o kazdym leku wyszukac sobie w googlach.

> [...]
> zaplacic pieniadze i kupic CD z bazą, to wystarczy, ze posiadam NIP i
> jestem firmą.. wtedy nie ma już znaczenia, ze moge sie zajmowac np.

podobnie jak mozesz kupic ksiazke w ksiegarni. A tak powaznie - Pharmindex
jest dotowany przez firmy farmaceutyczne, prawo do jego rozpowszechniania ma
firma medyczna, ktora za raklamy wziela kase, wiec ustalila takie wlasnie
warunki dystrybucji. Podobnie, jak projektanci np. projekty domow rowniez
rozpowszechniaja za oplata. Ale powtarzam - w ksiegarniach jest dostepny
podrecznik Leki wspolczenej terapii - bez zadnej reklamy firm. Nie mozna
oczekiwac, jakby nie bylo, publikacji - zawsze za darmo.

> Za darmo jest baza w internecie. A zakupić może każda firma, nie tylko o
> profilu medycznym.
>
> --
> best regards,
> scream (at)w.pl

Owszem - baza, ale tylko dla lekarzy. Dlaczego Cie to dziwi? Takie reguly
wprowadzil konkretny portal. Takie sa zasady netu. Jak chcesz gole panienki
poogladac masz wiele stron darmowych. Ale masz i wiele, ktore tylko za kase
obejrzysz.

pozdr.

casus

8. Data: 2005-08-26 14:51:37

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie prawda. Dostęp do wszystkich Dzienników Ustaw i Monitorów jest
> powszechny i darmowy - www.sejm.gov.pl.

w sieci. W ksiegarniach za to placisz. Rowniez w prenumeracie. Podobnie jak
o lekach znajdziesz w sieci tez za darmo wszystkie informacje. Ale ksiazke
trzeba juz kupic.

> Ponadto w wersji drukowanej są bezpłatnie dostępne w każdej czytelni
> miejskiej i bibliotekach przy Sądach Okręgowych.
> Pzdr.

podobnie jak wszystkie ksiazki medyczne w Bibliotekach Medycznych.

pozdr.

casus

9. Data: 2005-08-26 15:07:46

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):
> [...]
> podrecznik Leki wspolczenej terapii - bez zadnej reklamy firm. Nie mozna
> oczekiwac, jakby nie bylo, publikacji - zawsze za darmo.

Ty nie rozumiesz o co mi chodzi. Twoja argumentacja miałaby sens, gdyby
te projekty domów mógł obejrzeć tylko i wyłącznie architekt (za darmo),
albo każdy pod warunkiem, że zapłaci. Taka jest droga działania
Pharmindexu. I jest to pozbawione sensu.

> [...]
> poogladac masz wiele stron darmowych. Ale masz i wiele, ktore tylko za kase

No widzisz, ale jesli juz te strony sa darmowe, to dla wszystkich, a nie
tylko dla łysych o wzroście między 164 a 166 cm.

10. Data: 2005-08-26 16:02:48

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> każdy pod warunkiem, że zapłaci. Taka jest droga działania Pharmindexu. I

dlaczego? Caly czas sie pytam - czy portal nie moze sobie ustalic swoich
zasad?
Masz przeciez inny wybor (tak jak darmowe strony z panienkami), i nie musisz
akuratnie wchodzic do Pharmindexu, ktory ma ograniczenia (tak jak platne
strony z panienkami).
Aha - moja osobista opinia - Pharmindex nie jest akuratnie najlepsza
publikacja dotyczaca lekow.
Mysle, ze problemu nie rozwiazemy - musisz zaakceptowac warunki portalu
takie jakie sa, podobnie jak wszyscy akceptujemy inne portale, strony
istniejace w necie. Jedne mozemy ogladac, do drugich mamy zabroniony dostep.
Taka juz moc i wybor netu.

pozdrawiam serdecznie

casus

Bolace stopy nad ranem