Czy podlewanie nowo posadzonych siwrkow raz w tygodniu wystarczy/

1. Data: 2011-04-13 19:31:32

Temat: Czy podlewanie nowo posadzonych siwrkow raz w tygodniu wystarczy/
Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Bede sadzil rozne swierki (ze szkolki). Wysokosc 80-120 cm. W miejscach
naslonecznionych i w polcieniach. Z prognozy IMGW wynika, ze w mojej okolicy
w najbliższym miesiacu bedzie raczej slonecznie i bez deszczu. Czy
podlewanie ich (obfite) raz w tygodniu (w weekendy) wystarczy, czy musze tez
to robic w tygodniu? Temperatury jeszcze nie sa wysokie i licze na codzienna
spora poranna rose.
Pozdrawiam
marcan

2. Data: 2011-04-13 19:59:44

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podlewanie ich (obfite) raz w tygodniu (w weekendy) wystarczy, czy musze
> tez to robic w tygodniu? Temperatury jeszcze nie sa wysokie i licze na

Sadź spokojnie. Po posadzeniu podlej obficie. Prognoza miesięczna nie
koniecznie musi sie sprawdzić.
Pozdrawiam spokojnie
skryba

3. Data: 2011-04-14 18:14:38

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogrodowy" napisał
> Sadź spokojnie. Po posadzeniu podlej obficie. Prognoza miesięczna nie
> koniecznie musi sie sprawdzić.

Posadzę, posadzę :-) Prognozę mam zasadniczo gdzieś (najlepsze są te z TVN,
bo łatwo przewidzieć, że w rzeczywistości będzie odwrotnie). Nurtuje mnie,
czy jak BĘDZIE SUCHO, to podlewać w tygodniu (specjalnie 100 km jechać w
dwie strony), czy starczy raz na tydzień?
Pozdrawiam jeszcze spokojniej

4. Data: 2011-04-14 20:09:40

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie, czy jak BĘDZIE SUCHO, to podlewać w tygodniu (specjalnie 100 km
> jechać w dwie strony), czy starczy raz na tydzień?

Podlewaj gdy masz okazję. W swoich planach wyjazdowych możesz wykorzystywać
wskazania podawane dokładnie tutaj:
http://www.twojapogoda.pl/
Wystarczy wpisać nazwę miejscowości i masz prognozę na co najmniej 14 dni.
A prognoza z TVN u mnie sprawdza się dość dokładnie. To już nie te czasy
kiedy Wicherek i Chmurka bazowali na słabej sieci meteo.

Pozdrawiam prognostycznie
skryba

5. Data: 2011-04-15 15:54:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Apr 2011 22:09:40 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

> Wystarczy wpisać nazwę miejscowości i masz prognozę na co najmniej 14 dni.
> A prognoza z TVN u mnie sprawdza się dość dokładnie.

Żartujesz sobie. To oni maja SWOICH meteorologów? He he :-)

> To już nie te czasy
> kiedy Wicherek i Chmurka bazowali na słabej sieci meteo.

Może właśnie dlatego wtedy ci, co przepowiadali pogodę, musieli MYŚLEĆ -
prognoza moim zdaniem bywała trafniejsza o wiele.

Dziś myśleć=kojarzyć_faktów meteorolodzy nie muszą, tylko gapią się w
bezmyslne pudełka i trzepią w eter, co im te pudełka na język przynoszą.
A stacje meteo się pozamykało. Mało która się ostała, a te, które są, z
biegiem czasu wchłonęły się w granice rozrastających się miast i prowadzą
badania nieadekwatne do niczego, otrzymując wyniki zaburzone przez
bliskomiejski mikroklimat.

6. Data: 2011-04-16 06:37:45

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogrodowy" napisał
> Podlewaj gdy masz okazję.
Nie rozumiemy sie. Moge tam byc jedynie w weekendy. W tygodniu nie. Bez
wzgledu na pogode. Zakladajac ze bedzie susza (wiedza nie z prognozy, tylko
z obserwacji) chcialbym wiedziec czy drzewa poradza sobie czy MUSZE tam
jechac specjlanie lub zatrudnic kogos miejscowego (wyjdzie mi taniej), aby
to zrobil za mnie.

7. Data: 2011-04-16 06:39:46

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" napisał
> Dziś myśleć=kojarzyć_faktów meteorolodzy nie muszą, tylko gapią się w
> bezmyslne pudełka i trzepią w eter, co im te pudełka na język przynoszą.

Nawet prognozy IMGW sa do bani :-( Nie mowie o tych wielodniowych. Nie
sprawdzaja sie tez te "na jutro". Dowiedzialem sie o tym dopiero jak przez
dluzszy czas weryfikowalem je na codzien. Co nie zmienia faktu, ze
sprawdzalnosc TVN sobie podaje 98% :-)
pzdr

8. Data: 2011-04-16 08:26:46

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tam jechac specjlanie lub zatrudnic kogos miejscowego (wyjdzie mi taniej),

Przez pierwsze trzy miesiące asekurowałbym sie w ten sposób.

9. Data: 2011-04-16 18:38:53

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zakladajac ze bedzie susza (wiedza nie z prognozy,
> tylko z obserwacji) chcialbym wiedziec czy drzewa poradza sobie

Hejka. Bez paniki. Podlanie raz na tydzień w zupełności wystarczy w
przypadku suszy. Najważniejsze jest solidne podlanie zaraz po posadzeniu.
Pozdrawiam wilgotnościowo Ja...cki

10. Data: 2011-04-17 05:35:01

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Bez paniki. Podlanie raz na tydzień w zupełności wystarczy w
> przypadku suszy. Najważniejsze jest solidne podlanie zaraz po posadzeniu.

Jasne. Tyle tylko, że asekuracja "na telefon" może być przydatna, bo człek
się może rozchorować - czego mu nie życzę bynajmniej. Może auto się zepsuć
itp itd. Życie jest pełne niespodzianek:-)
Pozdrawiam przezornie
skryba
Ps. Czy odp w spr. fot. dotarła?

Dlaczego mech jest niedobry?
,,> Oto najważniejsze co musicie wiedzieć:
Stara czereśnia
szabo - wyszków, łochów okolice
Kapusta wczesna