brzoskwinia - pęknięcie kory

1. Data: 2011-04-13 20:16:35

Temat: brzoskwinia - pęknięcie kory
Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Podczas wiosennych zabiegów na brzoskwini za mocno przygiąłem gałąź i u
jej nasady pękła kora. Czy powinienem ją obciąć, czy wystarczy jak w tym
roku oberwę z niej wszystkie zawiązki owoców aby zapobiec złamaniu?

2. Data: 2011-04-13 21:33:23

Temat: Re: brzoskwinia - pęknięcie kory
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> Podczas wiosennych zabiegów na brzoskwini za mocno przygiąłem gałąź i u
> jej nasady pękła kora. Czy powinienem ją obciąć, czy wystarczy jak w tym
> roku oberwę z niej wszystkie zawiązki owoców aby zapobiec złamaniu?

Hejka. Ja bym podwiązał tę gałąź. :-)
Pozdrawiam temblakowo Ja...cki

3. Data: 2011-04-13 21:40:18

Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.04.2011 23:33, Dirko pisze:
> U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

> Hejka. Ja bym podwi?za? te ga?? 1/4 . :-)
> Pozdrawiam temblakowo Ja...cki

Dzięki!

Pozdr.
Przemek

4. Data: 2011-04-14 04:52:37

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jej nasady pękła kora. Czy powinienem ją obciąć, czy wystarczy jak w tym
> roku oberwę z niej wszystkie zawiązki owoców aby zapobiec złamaniu?

Obetnij 10 cm od miejsca pęknięcia (w kierunku do pnia).
Brzoskwinie kiepsko zabliźniją rany,.przez które z łatwością wniikają
patogeny chorobotwórcze. Tym bardziej, że i tak będziesz musiał tą gałąź
wyciąć odnawiając systematycznie koronę, bo na starych pędach brzoskwinia
nie rodzi owoców.
Pozdrawiam profilaktycznie.
skryba

5. Data: 2011-04-14 08:48:38

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Obetnij 10 cm od miejsca pęknięcia (w kierunku do pnia).

Hejka. Skoro kora pękła u nasady gałęzi...?
Pozdrawiam problematycznie Ja...cki

6. Data: 2011-04-14 11:40:58

Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.04.2011 06:52, skryba ogrodowy pisze:
> U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci
>
> Obetnij 10 cm od miejsca pekniecia (w kierunku do pnia).
Chyba od pnia? Pęknięcue jest u nasady gałęzi przy samym pniu
Tak to mniej więcej wygląda:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88e781c2fb101e28
.html

7. Data: 2011-04-14 16:15:36

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> Hejka. Skoro kora pękła u nasady gałęzi...?

Masz rację - zbyt pośpiesznie i nie do końca uważnie czytałem wątek.
Pozdrawiam z uwagą
skryba

8. Data: 2011-04-14 16:43:12

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba od pnia? Pęknięcue jest u nasady gałęzi przy samym pniu
> Tak to mniej więcej wygląda:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88e781c2fb101e28
.html

Wybacz. Nie dość uważnie przeczytałem Twój pierwszy tekst.
Teraż widże w czym problem.
Założyłbym szeroką opaskę podtrzymującą konar nadłamany do konaru
sąsiedniego Za jakiś czas i tak ją będziesz musiał odciąć.. Następnie w
fazie kwitnienia, czyli niebawem odciąłbym za górną (drugą widoczną na
zdjęciu) gałązką z pąkami kwiatowymi. lub nieco wyżej. Brzoskwinia powinna
sobie poradzić. Na przyszłość dbaj o to, by między pniem a gałęziami
bocznymi nie powstawał tak ostry kąt - gałązki odginaj do poziomu.
Wyjaśnienie problemu masz tutaj:
http://42.pl/u/2Aog

Pozdrawiam pogodnie
skryba

Czy podlewanie nowo posadzonych siwrkow raz w tygodniu wystarczy/
Dlaczego mech jest niedobry?
,,> Oto najważniejsze co musicie wiedzieć:
Stara czereśnia
szabo - wyszków, łochów okolice