Czy powinien zostac zaszczepiony?Bardzo prosze o rade.

1. Data: 2005-07-27 18:15:56

Temat: Czy powinien zostac zaszczepiony?Bardzo prosze o rade.
Od: "marzena " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojego męża ugryzł w kostke u nogi pies, po 2 dniach wystapił obrzęk na
łydce. Lekarz stwierdził ROŻĘ, zapisał serie silnego antybiotyku oraz inne
leki. Choroba ustąpiła.
Niestety mąż nie został zaszczepiony przeciw tężcowi(pies jest szczepiony).
Słyszałam ze w takich przypadkach zawsze szczepi sie pacjenta. Czy tak
powinno byc w tym przypadku? Czy maz moze miec jakies problemy w zwiazku z
powyzszym?
Bardzo dziekuje za odpowiedz.
Marzena.

2. Data: 2005-07-27 18:27:56

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Zdaje się, że już kiedyś rozmawialiśmy - ponad miesiąc temu. Jeśli do tego
czasu mąż czuje się dobrze, to przynajmniej tężec już mu raczej nie grozi z
związku z tamtym ugryzieniem (okres wylęgania tężca wynosi max. dwadzieścia
kilka dni). Tak czy inaczej, warto zaszczepić się przeciw tężcowi, dla
własnego spokoju, na przyszłość.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-07-27 18:39:43

Od: KM <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

marzena wrote:
> [...]
> Słyszałam ze w takich przypadkach zawsze szczepi sie pacjenta. Czy tak
> powinno byc w tym przypadku? Czy maz moze miec jakies problemy w zwiazku z

Po to szczepi się psy od wścieklizny, żeby nie szczepić każdego
pogryzionego (od wścieklizny). Sczepienie p/tężcowe jest wskazane jeśli
pacjent nie otrzymał takowego w ostatnim okresie, jeśli się nie mylę
chodzi tu o okres 10 lat od ostatnie dawki. Osobom zranionym o dużym
prawdopodobieństwie zakażenia powinno podać się również anatoksynę
p/tężcową.

4. Data: 2005-07-27 18:58:29

Od: "marzena " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za rade i pamiec;)

prosze o przetłumaczenie -diagnoza po łacinie
Interna-PILNE!!!
szczepienie przeciw zoltaczce typu B
biopsja guzka tarczycy
lek wspomagajacy odchudzanie