Czy róża Golden Glow to to samo co Golden Showers?

1. Data: 2006-10-12 16:51:06

Temat: Czy róża Golden Glow to to samo co Golden Showers?
Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:) Jakoś nie mogę nic wyszukać o Golden Glow i najczęściej wyskakuje mi
Golden Showers. Tak więc zaczęłam się zastanawiać, czy to może ta sam róża.
Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam serdecznie:)
alicja

2. Data: 2006-10-12 17:38:18

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

ad wrote:
> Witam:) Jakoś nie mogę nic wyszukać o Golden Glow i najczęściej wyskakuje mi
> Golden Showers. Tak więc zaczęłam się zastanawiać, czy to może ta sam róża.
> Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam serdecznie:)

Wpisanie w Google: rose "golden glow" daje spodziewane rezultaty.
Golden Showers nie wyskakuje. Na przykład strona
http://davesgarden.com/pf/go/68192/index.html
podaje podstawowe informacje o GG, a strona
http://davesgarden.com/pf/go/948/index.html
zupełnie inne informacje o GS.
A różnych złotek jest bez liku:
http://davesgarden.com/pf/finder/cultivars.php?sname
=Roses&choice=G&offset=100

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2006-10-12 20:59:18

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

ad wrote:
> Witam:) Jakoś nie mogę nic wyszukać o Golden Glow i najczęściej wyskakuje mi
> Golden Showers. Tak więc zaczęłam się zastanawiać, czy to może ta sam róża.

Znane mi są 2 róże o nazwie 'Golden Glow'. Pierwsza z nich to hybryda
herbaciana z 1918r będąca sportem 'Madame Edouard Herriot'. Druga
(domyślam się że o nią chodzi) to odmiana pnąca powstała w USA w 1937r.
'Golden Showers' pochodzi również z USA, ale z roku 1956 a odmianami
rodzicielskimi są 'Captain Thomas' i 'Charlotte Armstrong'.

Pozdrawiam
Baśka

4. Data: 2006-10-13 12:01:35

Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest niesamowite, że można tak znać się na różach, że nawet daty ich
wyhodowania pamiętać:)) Tak jak najbardziej mnie chodziło o pnącą. Dziękuuję za
info. Stwierdzam jednak, że i tak mało na jej temat jest w necie.
Pozdrawiam alicja

5. Data: 2006-10-13 12:38:48

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:7454.00000112.452f801f@newsgate.onet.pl ad
<c...@o...pl> napisał(a):

> To jest niesamowite, że można tak znać się na różach, że nawet daty
> ich wyhodowania pamiętać:))

Hejka. Hodowca róż tak jak rodzic pamięta datę urodzin swoich dzieci.
:-) Pozostali przepisują z fachowej literatury. ;-)
Pozdrawiam retorsyjnie Ja...cki

6. Data: 2006-10-13 12:41:12

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ad" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> To jest niesamowite, że można tak znać się na różach, że nawet daty ich
> wyhodowania pamiętać:))

Eeee...to nie pamięć. Wystarczy wiedzieć gdzie szukać :)

Pozdrawiam
Baśka

7. Data: 2006-10-13 14:16:49

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Oct 2006 22:59:18 +0200, Dobranoc napisał(a):

> Znane mi są 2 róże o nazwie 'Golden Glow'. Pierwsza z nich to hybryda
> herbaciana z 1918r będąca sportem 'Madame Edouard Herriot'.

Z ciekawości gdzie to znalazłaś?
Bo jest mieszaniec herbatni o podobnie brzmiącej nazwie.
Za Encyklopedią róż RHS: 'Gold Glow' - mieszaniec herbatni, Perry, USA
1959r, rośliny rodzicielskie 'Fred Howard' x 'Sutter's Gold'. To samo
podaje H.Schultheis.

> Druga
> (domyślam się że o nią chodzi) to odmiana pnąca powstała w USA w 1937r.

'Golden Glow' - siewka od r.wichuraiana, Browell, USA 1937- to climbing.

> 'Golden Showers' pochodzi również z USA, ale z roku 1956 a odmianami
> rodzicielskimi są 'Captain Thomas' i 'Charlotte Armstrong'.

I była sowicie nagradzana podobnie jak 'Sutter's Gold'.
Bardzo często od wartościowych mieszańców herbatnich tworzone są sporty,
róże czepne często o tej samej nazwie z dodatkowymu literkami Cl - od
angielskiego climbing.
Tyle, że nie zawsze sprzedawcy przywiązują do tego wagę i w efekcie trafia
nam sie pnącze an rabacie albo krzew 1,2 m przy podporze.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-10-13 18:27:24

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pewnej niezbyt autorytatywnej stronie :) czyli www.helpmefind.com

> [...]
> Za Encyklopedią róż RHS: 'Gold Glow' - mieszaniec herbatni, Perry, USA
> 1959r, rośliny rodzicielskie 'Fred Howard' x 'Sutter's Gold'. To samo

To jest inna roślina niż ww :)

Pozdrawiam
Baśka

9. Data: 2006-10-13 18:50:33

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Oct 2006 20:27:24 +0200, Dobranoc napisał(a):

> Na pewnej niezbyt autorytatywnej stronie :) czyli www.helpmefind.com

O, dzięki.
Kiedyś miałam ją w zakładkach ale po przeinstalowaniu przegladarki zakładki
poszły się kochać, bo zapomniałam o ich archiwizacji:)

Pozdrawiam,
Marta
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

[ponownie] jak i kiedy przycinac zywoplot z glogu?
Krzewy do cienia
zakupy
szklarnia
Naworzenie , obornikowe dylematy