Czy rzodkiewka zmarznie ?

1. Data: 2005-04-18 06:39:06

Temat: Czy rzodkiewka zmarznie ?
Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisze po raz pierwszy na te grupe i witam bywalców. Jestem w ogrodnictwie
kompletnym "lajkonikiem" i stad moje, moze banalne, ale nurtujace mnie
pytanie. Wysialem pierwszy raz rzodkiewki do gruntu. Maja juz 1-1,5cm a tu
ida przymrozki. Czy musze je na ta sytuacje jakos "ogacic" ;-), czy
wytrzymaja -3stC ???

Pozdrawiam
Adam

2. Data: 2005-04-18 12:20:37

Temat: Re: Czy rzodkiewka zmarznie ?
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

McBeth wrote:
> [...]
> pytanie. Wysialem pierwszy raz rzodkiewki do gruntu. Maja juz 1-1,5cm a tu
> ida przymrozki. Czy musze je na ta sytuacje jakos "ogacic" ;-), czy

Nic jej nie będzie.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2005-04-18 17:58:42

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl>

> Nic jej nie będzie.

Skąd wiesz?
Ja bym jednak przykrył agrowłókniną.
--
Pozdrawiam, Jerzy

4. Data: 2005-04-18 20:33:42

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl>

> Skąd wiesz?
> Ja bym jednak przykrył agrowłókniną.
> --

Też tak myślę: przykryj, złapie zimna i urośnie w nasiona,
to samo dzieje się z cebulą i buraczkami:-)

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2005-04-18 20:59:10

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też tak myślę: przykryj, złapie zimna i urośnie w nasiona,
> to samo dzieje się z cebulą i buraczkami:-)
>
> Pozdrawiam TeresaR

Nie przykrywaj, nic jej nie będzie.

Pozdrawia odpornie boletus

6. Data: 2005-04-19 06:08:24

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl>

> Skąd wiesz?
> Ja bym jednak przykrył agrowłókniną.

Z doświadczenia. U mnie w domu rzodkiewkę siało się zawsze jak ziemia
rozmarzła i nigdy niczym nie była okrywana i nie marzła (no chyba, że
był prawdziwy mróz, a nie przymrozek). Przymrozek -3 stopnie nie
powinien jej zaszkodzić. Przecież takie przymrozki zdarzają się również
w maju, kiedy rzodkiewki są już prawie gotowe lub gotowe do jedzenia i
nie szkodzą im.
Ale jak widać odpowiedzi masz różne. Dla spokoju sumienia możesz przykryć.

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2005-04-19 06:08:27

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie przykrywaj, nic jej nie będzie.

Dzięki wszystkim za jednoznaczne stanowisko ;-))).
Dam jej szanse.... wykazac sie w naszym wspanialym klimacie.
Uznalem, ze wiecej doswiadczenia zyskam nie chroniac jej.

Pozdrawiam
Adam

8. Data: 2005-04-19 06:17:34

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McBeth" napisał
> Dzięki wszystkim za jednoznaczne stanowisko ;-))).
> Dam jej szanse.... wykazac sie w naszym wspanialym klimacie.
> Uznalem, ze wiecej doswiadczenia zyskam nie chroniac jej.

To przykryj polowe i powiedz pozniej czy byla roznica w wielkosci lub tempie
dojrzewania najlepiej na poziomie istotnosci 0,05 ;>

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

9. Data: 2005-04-19 07:08:47

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresa wrote:

> Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał w wiadomości

> Też tak myślę: przykryj, złapie zimna i urośnie w nasiona,
> to samo dzieje się z cebulą i buraczkami:-)

Co do buraka i cebuli to sie zgodzę. Są to rośliny dwuletnie, które
kwitną z reguły w drugim roku po posadzeniu. Niskie temperatury na
początku wegetacji powodują, że rośliny nie wytwarzają zgrubień (lub
cebul) i zakwitają już w pierwszym roku po posadzeniu. Natomiast
rzodkiewka to roślina jednoroczna, wrażliwa na długość dnia. Jeśli dzień
jest dłuższy niż 14 godzin to wybija w pędy kwiatostanowe. Brak wody w
czasie upałów to zjawisko nasila. Dlatego do wysiewu latem polecane są
specjalne odmiany rzodkiewki odporne na parcenie i wybijanie w pędy
kwiatostanowe.

Pozdrawiam
Bea

10. Data: 2005-04-19 08:03:40

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl>
> Użytkownik "McBeth" napisał
>
> To przykryj polowe i powiedz pozniej czy byla roznica w wielkosci lub
tempie
> dojrzewania najlepiej na poziomie istotnosci 0,05 ;>

W ciemno ci powiem, że różnice będą widoczne i to szybko. Rzodkiewka
siana wczesną wiosną ma okres wegetacji 40-50 dni a wysiana latem 22-30
dni.
Boletus swoje trzyma albo w szklarni, albo w foliaku lub inspektach i
dlatego nie okrywa.
--
Pozdrawiam, Jerzy

pod leszczyny