pod leszczyny

1. Data: 2005-04-18 05:53:01

Temat: pod leszczyny
Od: "ilona" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam! co można ładnego kwitnącego posadzić pod leszczyny? obawiam się, że
obfitośc liści i orzechów zniszczy wszystko oprócz trawy i w związku z tym
teren ten mam narazie niewykorzystany pozdrawiam

2. Data: 2005-04-18 08:50:52

Temat: Re: pod leszczyny
Od: "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ilona" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tym
> teren ten mam narazie niewykorzystany pozdrawiam
Witaj Ilono,
fachowcem nie jestem i sama eksperymentuję, ale dobrze mają się u mnie pod
leszczyną rozchodniki i konwalie.
Pozdrowienia
Gosia

It has removed 820 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

3. Data: 2005-04-18 09:29:12

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
(...)
> fachowcem nie jestem i sama eksperymentuję, ale dobrze mają się u mnie pod
> leszczyną rozchodniki i konwalie.
> Pozdrowienia
> Gosia

A pod moją leszczyna, prowadzoną na jednym pniu, rosną szafirki.
Właśnie kwitną.

pozdrawiam Krycha

4. Data: 2005-04-18 13:42:44

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 11:29:12 +0200, krycha napisał(a):

> A pod moją leszczyna, prowadzoną na jednym pniu, rosną szafirki.
> Właśnie kwitną.

Geranium macrorrhizum - bodziszek korzniasty - odporny i szybko zadarnia,
do tego zimozielony.
Ewentualnie bluszcz, barwinek albo kopytnik.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2005-04-18 20:55:45

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> A pod moją leszczyna, prowadzoną na jednym pniu...

to mnie bardzo ciekawi :-) jak nie dopuścić żeby leszczyna nie była
krzewem, cały czas obcinać pędy?
za wszelkie wskazówki bedę bardzo wdzięczna.
pozdrawiam, Bogda

6. Data: 2005-04-18 21:01:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to mnie bardzo ciekawi :-) jak nie dopuścić żeby leszczyna nie była
> krzewem, cały czas obcinać pędy?
> za wszelkie wskazówki bedę bardzo wdzięczna.
> pozdrawiam, Bogda

Wycinaj odrosty korzeniowe.

Pozdrawia i spoko boletus

7. Data: 2005-04-19 07:54:57

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wycinaj odrosty korzeniowe.
>
> Pozdrawia i spoko boletus

Może zaryzykuję :-) obawiam sie jednak czy to nie obniży "plonów"?
Czy oprócz wycinania odrostów trzeba jakoś zadbać o przycinanie części
górnej?
Dostałam odpowiedź na 1 pytanie - teraz mam 2!! mam nadzieję, ze więcej nie
będzie :-)
pozdrawiam, Bogda

8. Data: 2005-04-19 10:11:48

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

(...)
> to mnie bardzo ciekawi :-) jak nie dopuścić żeby leszczyna nie była
> krzewem, cały czas obcinać pędy?
> za wszelkie wskazówki bedę bardzo wdzięczna.
> pozdrawiam, Bogda

Od początku, gdy kupiłam leszczynę, w postaci pojedynczego patyczka,
pilnowałam, aby nie dopuścić do wyrastania nowych pędów z ziemi.
Wycinałam odrosty jak najgłębiej sięgnęłam pod ziemią.
Obcięłam też gałązki wyrastające w dolnej części konara.
Po latach wygląda to tak jak w mojej galerii.
Ostatnie zdjęcie po wejściu do galerii
http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_krycha
Jeśli chodzi o plany to nie mam porównania jak by owocował w postaci krzewu.

pozdrawiam Krycha

9. Data: 2005-04-19 16:51:32

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha napisał(a):

> [...]
> http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_krycha
> Jeśli chodzi o plany to nie mam porównania jak by owocował w postaci krzewu.

No to ja też tak będę robić, zważywszy na to, że leszczyn mam 4. Za
każdym razem nie moglam trafić na tę odmianę com chciała. W efekcie 4 i
pewnie jedna pójdzie pod nóż (piłę, siekierę). Teraz niech się starają,
która lepsza...
michalina

10. Data: 2005-04-19 19:21:20

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Obcięłam też gałązki wyrastające w dolnej części konara.
> Po latach wygląda to tak jak w mojej galerii.

Dzięki za objaśnienie myślę, ze ten sposób można też spokojnie zastosować w
innych przypadkach kiedy z krzewu chciałoby sie mieć drzewko :-)
przymierzam się żeby tak zrobić z forsycją.
Zdjęcia obejrzałam, bardzo ładne.
pozdrawiam, Bogda

i ja co roku to samo :)
przesadzilem winorosl