Czy to wolno robić?

61. Data: 2003-01-23 19:27:20

Temat: Re: Re: Re: Czy to wolno robić?
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rufio" <r...@h...com> wrote in message
news:pan.2003.01.23.17.09.20.643476@host.com...

> sorki zapomniałem że rodzice nie są odpowiedzialni za swoje dzieci i ich
> wychowanie

alez jedno nie ma za duzo wspolnego z drugim :-)
rodzice sa odpowiedzialni za wychowanie, ale na to wychowanie
nie tylko oni maja wplyw, stad wlasnie, zeby mieli jak najwiekszy
uciekaja sie do regul, zakazow, nakazow itp

> przecież opisałem taki przykład w poprzednim poscie

moze go nie czytalam, bo nie wiem czemu ci zadaja takie akurat pytanie.

> pojęć nie myle
> ale ihmo czy jeśli obracam się w gronie np narkomanów czy satanistów to czy
> przypadkiem nie jest to powód do braku zaufania?

nie. do zmartwienia i niepokoju tak.

> a to jakich dobieram sobie znajomych to owszem mój świadomy wybór
> tylko z czego ten wybór wynika (?)

z tego jakie ty wartosci masz wpojone przez nich i przez otoczenie.
iwon(k)a

62. Data: 2003-01-23 19:29:39

Temat: Re: Czy to wolno robić?
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Zygmańska" <j...@s...gliwice.pl> wrote in message

> OK rozumiem i odpowiadam.
> W przypadku mojego syna znajomi on-line to ci sami znajomi, których
> zna z realu.

widzisz, to zmienia zupelnie postac rzeczy :-)
w takim przypadku rzeczywiscie czytanie korespondencji czy jakies
inne internetowe zabezpieczenia nie maja sensu.

> Może ułatwia mi sprawę to ze nie mamy internetu w domu, Michał do
> kafejek nie chodzi, a z internetu korzysta okazjonalnie u mnie w pracy
> tzn. zazwyczaj wpada na 1/2 godz i obiera sobie pocztę, czasem wpada
> na dłużej po południu (jak ja akurat muszę zostać) i grywa przez sieć
> w jakieś gry strategiczne, ale to sie zdarza rzadko.
> Po za tym - w domu tworzy strony, przenosi je na dyskietce i wgrywa do
> sieci.

czyli problemu, o ktorym ja mowie nie masz :-)

> Jego raczej nie bawią pogaduszki, taki już jest, woli coś tworzyć.

tylko pozazdroscic :-))
iwon(k)a

63. Data: 2003-01-23 19:33:53

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"puchaty" <p...@w...pl> wrote in message news:b0o4cm$g6g$1@news.onet.pl...

[ciach]

> Rozszerzasz temat o kontrolę nad dzieckiem wogóle.
> Temat ten nadaje się być może do nowego wątku.

chyba masz racje. nie mozna jak zwykle uogolniac, bo sa za
i przeciw, wiec do prawdy absolutnej sie nie dojdzie.
chodzi mi tylko o to, ze tak jak w przypadku np pozostawienia dziecka
na zabawie w pokoju gdzie wiemy, ze nic mu nie grozi, nie kotrolujemy
co ono robi, skontrolowalismy pokoj, tak i w przypadku internetu
tez pozwole dziecku "bawic sie" w "pokoju w ktorym wiem ze mu nic
nie grozi", i jesli ta kontorla "pokoju" ma odbyc sie przez naruszenie
prywatnosci wtedy jestem za jej naruszeniem (jesli nie ma innych mozliwosci).

iwon(k)a

64. Data: 2003-01-23 20:44:28

Od: Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

LPoD <c...@w...z.pl> wrote:
L> A to coś zmienia? W OE można szyfrować wiadomości równie dobrze
L> jak w każdym innym kliencie poczty - z tym, że niewielu ludzi
L> z tego korzysta, podobnie jak z SSL. Trzeba liczyć się

Szyfracja na nic, jeżeli atakujący ma fizyczny dostęp do komputera - może
obejść problem.

L> z tym, że nasza korespondencja może być czytana przez
L> administratorów/hakerów routerów (poczta przechodzi średnio
L> przez kilka-kilkanaście komputerów, zanim dociera do adresata).

Jeżeli list jest zaszyfrowany zgodnie ze state of the art, to po drodze jednak
się już go nie da przeczytać.

L> Inna sprawa, że nie bardzo widzę powód, dla którego mieliby
L> to robić...

"Nie czytam poczty użytkowników, bo jest nudna" - ktoś powiedział. Ale na
serio, to porządny administrator tego nie robi, bo nie wypada. Rodzicom
również.

Avec mes souvenirs/J'ai allumé le feu
Mes chagrins, mes plaisirs/Je n'ai plus besoin d'eux!

65. Data: 2003-01-24 11:33:54

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Outlooku można przełączać się pomiędzy tożsamościami,
zabezpieczonymi
> hasłem.
> Dobre rozwiązanie, gdy ma się dziecko umiejętnie kasujące nasze
> najcenniejsze i dopieszczane wypociny ;-)))

Ja właśnie z synem tak mam.
Ale jak on odbiera swoją pocztę - to zwykle zapomina przełączać z
powrotem na moją tożsamość i vice versa, ja też zapominam.
Mimo to nie czytamy swoich maili.

Nie chodzi o techniczne sprawy (gdybym chciała - to przeczytała bym te
maile wchodząc "od tyłu" jako admin, ale PO CO ?)

Chodzi o zaufanie do drugiej osoby - do dziecka, do partnera.
Adresowanych do męża listów nie otwieram i on moich też nie (nawet
prenumerowanych gazet i rachunków (tfu !)).

Podobnie jak nie mam zastrzeżeń do jego wyjazdów, jeśli nie kolidują z
ważnymi sprawami rodzinnymi.
Niech sobie jedzie w Alpy z cała wycieczka pięknych licealistek ;-)))

No po prostu mam do niego zaufanie i tyle, do syna - tak samo.

Pozdrowienia.

Basia

P.S.
Pracuje jako admin i mogę teoretycznie czytać cała przychodzącą do
mojego przedsiebiorstwa pocztę.
Ale w życiu by mi to nie przyszło do głowy, po prostu czułabym do
siebie obrzydzenie, to tak jak otwieranie cudzych listów.

66. Data: 2003-01-27 11:06:47

Od: "Ania K." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mleczna Madonna" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b0r7jl$s2n$3@news.onet.pl...

> W Outlooku można przełączać się pomiędzy tożsamościami, zabezpieczonymi
> hasłem.
> Dobre rozwiązanie, gdy ma się dziecko umiejętnie kasujące nasze
> najcenniejsze i dopieszczane wypociny ;-)))

To nawet nie wiedziałam, ale już wiem i w pracy sobie zrobiłam.
W domu szczerze mówiąc nie czuję takiej potrzeby, bo po co??? I tak nie
czytamy i tak,a ponieważ łączymy się przez tpsa to przynajmniej przy jednym
połączeniu zciąga się cała poczta.
A dziecko jest w drodze i jeszcze długo nie będzie umiało nic kasować w
komupterze ;)))))))
--
Pozdrawiam serdeczniasto
Ania >:-)<-<

67. Data: 2003-01-27 11:13:13

Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <b133ma$6dp$1@pippin.warman.nask.pl>, a...@w...pl
says...
> A dziecko jest w drodze i jeszcze długo nie będzie umiało nic kasować w
> komupterze ;)))))))

Oj zdaje Ci sie ze dlugo :) niech tylko zacznie sie czolgac po podlodze
:)

K.

68. Data: 2003-01-27 11:37:19

Od: "Ania K." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Słocki" <j...@s...net.nospam> napisał w wiadomości
> In article <b133ma$6dp$1@pippin.warman.nask.pl>, a...@w...pl
> says...
>
> Oj zdaje Ci sie ze dlugo :) niech tylko zacznie sie czolgac po podlodze
> :)

Ale najpierw musi się urodzić a to dopiero w lipcu ;))))) z brzuszka nic nie
wykombinuje ;)))))))))))))))
Potem pomyślimy, ale jak czołgając się po podłodze może coś wykasować z
komputera na biurku to przyznam nie mogę sobie wyobrazić, ale pewnie za
jakiś czas już będę umiała ;)))))))
--
Pozdrawiam serdeczniasto
Ania >:-)<-<

69. Data: 2003-01-27 11:40:09

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania K." wrote:

> Potem pomyślimy, ale jak czołgając się po podłodze może coś wykasować z
> komputera na biurku to przyznam nie mogę sobie wyobrazić, ale pewnie za
> jakiś czas już będę umiała ;)))))))

wystarczy, ze zainteresuje sie wtyczka albo wylacznikiem od komputera :)
pzdr
agi

70. Data: 2003-01-27 14:30:02

Od: "Ania K." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> wystarczy, ze zainteresuje sie wtyczka albo wylacznikiem od komputera :)
> pzdr

Ano właśnie - nie pomyślałam o tym, ale jeszcze wszystko przede mną

--
Pozdrawiam serdeczniasto
Ania >:-)<-<

Please select: SEX , Marriage or BIG MONEY (or ALL !!!)
Bajm
zapach
Mój synek w necie :-)))))))))
Dzieciaczek sasiada...