Czy woda filtrowana jest zanieczyszczona?

1. Data: 2011-05-20 17:39:44

Temat: Czy woda filtrowana jest zanieczyszczona?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy woda filtrowana jest zanieczyszczona?
to znaczy nie interesują mnie zanieczyszczenia wody
nie usunięte wczasie filtrowania,
tylko zanieczyszczanie wody samym procesem filtrowania.

Czy proces filtrowania zanieczyszcza wodę sam w sobie (zakładam, że filtr
jest odpowiednio często zmieniany itp), interesuje mnie filtrowanie wody w
domu jak i pszemysłowo, w celu uzyskania wody zdatnej do picia i np.
butelkowanej?
Jeśli tak to jakie to są zanieczyszczenia?

2. Data: 2011-05-20 19:32:26

Temat: Re: Czy woda filtrowana jest zanieczyszczona?
Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> butelkowanej?
> Jeśli tak to jakie to są zanieczyszczenia?

Ponoć nie ma głupich pytań, są jedynie głupie odpowiedzi - więc zaryzykuję.
Czy proces gotowania zanieczyszcza wodę? A proces homogenizowania mleka
zanieczyszcza mleko? Otrzymujemy przecież zupę z zabitych bakterii.

Sam proces filtrowania (Politechnikę kończyłem więc wydaje mi się że wiem)
polega na MECHANICZNYM odddzieleniu cząstek większych od mniejszych.
Sam filtr się chyba nie wykrusza i nie DODAJE niczego do przefiltrowanej
cieczy.

Zatem. Jeśli bedzie filtr odcedzający skutecznie bakterie (surowe czy
ugotowane)
to pozostaje pytanie, czy przefiltrowana woda morska będzie ZANIECZYSZCZONA
solą morską wraz z mikroelementami?

Jak to widzisz z tej perspektywy?
Feromon

3. Data: 2011-05-20 19:51:30

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy proces gotowania zanieczyszcza wodę?
W zasadzie nie powinien, ale jednak: gotowane mleko jest i zwsze było
okropne, a mleko od krowy pyha.
Czym to mleko się zanieczyściło w gotowaniu?

> A proces homogenizowania mleka zanieczyszcza mleko?
Tak, już połowie lat 90 słyszałm, że serki homogenizowane są niezdrowe.

> Sam proces filtrowania (Politechnikę kończyłem więc wydaje mi się że wiem)
> polega na MECHANICZNYM odddzieleniu cząstek większych od mniejszych.
Bzdura. Zwykły filt zawiera węgiel, działanie węgla nie jest mehaniczne,
a polega na hemicznym wyłapywaniu zanieczyszczeń.

> Sam filtr się chyba nie wykrusza i nie DODAJE niczego do przefiltrowanej
> cieczy.
Poza węglem filtr zawiera inne granulki, nie wiem czy one nie
zanieczyszczają wody.

4. Data: 2011-05-20 19:54:43

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bzdura. Zwykły filt zawiera węgiel, działanie węgla nie jest mehaniczne,
> a polega na hemicznym wyłapywaniu zanieczyszczeń.

O węglowym nie pomyślałem. Miałem na myśli ceramiczne.
Ale tak to jest na politechnice. Filtr to filtr, a nie przepuszczanie
denaturatu przez chlebek...

Doedukuję się :)
Feromon

5. Data: 2011-05-20 20:00:57

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a polega na hemicznym wyłapywaniu zanieczyszczeń.

> Poza węglem filtr zawiera inne granulki, nie wiem czy one nie

"Filtry węglowe eliminują z wody chlor, dzięki czemu poprawiają jej zmak i
zapach. Aktywny węgiel ma silne właściwości absorpcyjne w stosunku do
chloru, a wzbogacony przez stopy miedzi i cynku może również działać
bakteriobójczo.
Filtry węglowe należy płukać i nie dopuszczać do zastojów wody, gdyż może to
powodować rozwój mikroorganizmów."

Czy "poprawianie smaku i zapachu" jest warte filtrowania? Zagotować i pić
zieloną herbatkę!

Feromon

6. Data: 2011-05-20 22:06:37

Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka"

> [...]
> jest odpowiednio często zmieniany itp), interesuje mnie filtrowanie wody w
> domu jak i pszemysłowo, w celu uzyskania wody zdatnej do picia i np.

Twój filtr zanieczyszcza na 100%. Teraz już wiem, skąd twoja głupota...

7. Data: 2011-05-21 10:40:33

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-20 21:51, Stokrotka pisze:

> [...]
> a polega na hemicznym wyłapywaniu zanieczyszczeń.

> Poza węglem filtr zawiera inne granulki, nie wiem czy one nie

hehe... nic nie bojaj, na pewno nie zanieczyszczaja.
Tylko pij powoli, bo zimna :)

8. Data: 2011-05-21 18:21:36

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to powodować rozwój mikroorganizmów."
>
> Czy "poprawianie smaku i zapachu" jest warte filtrowania? Zagotować i pić

Jest warte, nadmiar Cl w wodzie powoduje podobno między innymi wżody
żołądka.

9. Data: 2011-05-22 00:16:31

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message

> Poza węglem filtr zawiera inne granulki, nie wiem czy one nie
> zanieczyszczają wody.

http://www.kostkowski.eu/publikacje/104-srebrnawoda.
html

10. Data: 2011-05-22 17:54:17

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.kostkowski.eu/publikacje/104-srebrnawoda.
html
Dzięki za link.

Jaka sól?
ciśnienie na rece vs. cisnienie z pulsometru na piersi
ioi
uraz kregoslupa vs. brzuszki - jak zgubic brzuch?
jedzenie a charakter